Hej alle sammen.
Jeg har tænkt meget over det med sutter. Smilla har aldrig brugt det, jeg har ammet hende til hun blev 1 år og vi har da forsøgt enkelte gange at give hende den men hun har ikke vist nogen interesse for det.
Nu hvor Smilla aldrig har brugt sut så syntes jeg det ser helt mærkeligt ud når jeg ser andre børn med sut og kan egentligt ikke rigtigt forstå konceptet i det og spørger derfor hvordan det kan være at I har valgt at bruge sut (eller ikke har..)
Når Smilla har været ked af det har vi altid fundet ud af hvad det var hun gerne ville mens hun var helt lille, er hun sulten, træt, er bleen fyldt eller hvad det nu kan være og så har hun stoppet med at græde da vi løste det hun var ked af. Hendes sutte behov blev dækket af hun ammede ved mig og ved sovetider har hun sin Tigerdyr som hun elsker at putte med. Nede ved vores DP havde hun Tigerdyr med ind de første dage og nu ligger han bare i barnevognen. Hvis Smilla idag bliver ked af det eller er utilfreds så trøster vi hende og så er hun glad igen.
Som jeg ser det så virker sut som den nemme løsning (ret mig endeligt hvis jeg tager fejl..:)) Jeg har ofte set forældre med deres børn i situationer hvor forældrene syntes det er træls at børnene brokker sig fx på jobbet den anden dag hvor en var ovre og vise sin datter på omkring 10 mdr. Datteren skulle sidde stille på armen og det gad hun ikke så hun brokkede sig og fik proppet en sut i munden. Så har jeg set at det er noget nogen bruger når deres børn er sultne og de af en eller anden årsag ikke må få mad når de er sultne fordi der fx skal gå 3 timer imellem (forstår jeg heller ikke, måske fordi Smilla altid selv har haft en god rytme men hun får mad når hun er sulten - syntes det er det er det mindste man kan gøre for sit barn at opfylde de basale behov), men hvor må det dog være frustrerende for en lille baby at være sulten og så få en narresut, suge og suge uden der kommer noget.. :S
Kan godt forstå den der giver flaske bruger sut for der sutter de ikke så meget men ellers forstår jeg det simpelthen ikke, er det ikke bare den nemme løsning?(?)
(H)
Anmeld