Sut eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2008

fam.4xc

Her prøvede vi også forskellige sutter og det viste sig at være de helt almindelig runde hun ville ha. Istarten røg de hurtig ud igen, så vi øvede lidt :) Et tips er måske at lægge en stof ble igennem sutte hullet så den blir lidt tungere.... tilgengæld kan baby også bedre hive den ud :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2008

Kvindemin

Celina ville også kun have de helt runde 'gammeldags' :)

Anmeld

2. august 2008

Siber

ja begge mine børn bruger sut/ har brugt sut! Deres sutte behov var simpelthen så stort, og jeg havde rigtig meget mælk, og de fik derfor for meget at spise, derfor var sutten løsningen for os!

Jeg trøster også altid mine børn, uden sut (ingen regler uden undtagelse) men andre kan trøste når mor ikke lige var der med babserne!

Men de er lige¨så afhængige af deres nusseklud, som er en kanin og en giraf!

Johanna er ørebarn, og jeg er rigtig glad for hun ville have sutten, ellers var jeg gået ud af mit gode skind!

Så vidt det er muligt har de den kun når de skal sove, men her hjemme er der ingen regler uden undtagelse!

Men de bliver aldrig af leveret eller hentet med sut! Og vi har altid haft det princip at når man går rundt ude eller inde har man ikke sut i munden!

Knus Siber, Alma 05 og Johanna 07

Anmeld

2. august 2008

Christinahr

Vi valgte sutte sutten for at have muligheden for bedre at trøste og for at give nattero:P

Hun er ikke særlig afhængig af sin sut og bruger den ikke altid. Hun kan sagtens trøstes eller falde i søvn uden sut, men hvis hun vågner om natten er den bare guld;)

Jeg har altid haft den frygt at hun ville sutte tommelfinger hvis jeg ikke fik hende til at bruge sut og det er jo ikke nemt at fjerne tommelfingren for at rede tænderne(?):$:P

Anmeld

3. august 2008

..

Tak for alle jeres svar, rart at læse jeres forskellige holdinger.:D

Problemet ved at skrive den slags spørgsmål er jo at I jo ikke kender mig og ved hvordan jeg er, som en så pænt skrev så var det en venlig forespørgsel og jeg forstår ikke at så mange tilsyneladende har følt sig angrebet. Var ikke min mening at støde nogen - som sagt forstår jeg ikke konceptet i sut og ja jeg syntes det ser mærkeligt ud fordi Smilla ikke bruger det. Syntes det er lidt pudsigt at mange på den måde føler trang til at forsvare sig, ja, jeg har et nemt barn og har ikke behov for at bruge sut for Smilla er sjældent sur og ked af det. Jeg ved jo ikke hvordan det bliver med den næste men er nu glad for at Smilla ikke har den "afhængighed" som hun først skal lære at være vildt glad for og senere vænnes fra (?)

God søndag til jer :D

Anmeld

3. august 2008

fam.4xc

Jeg følte mig nu ik angrebet på nogen måde... men kan ik helt se forskellen på om man er tæt knyttet til en helt bestemt bamse som der nærmest kun findes et eksemplar af eller sin sut.... Jo altså det sku jo så lige være pga tænderne, men det er tryghed begge dele....

Jeg synes faktisk at et barn på 3-4 år der klammer sig til en beskidt slidt nusseklud ser mere i øjenfalden ud end en sut... men det er jo bare mig ;)

Kh Camilla der lige om lidt putter begge unger med sut og bamser :P

Anmeld

3. august 2008

..

Bortset fra at Smilla kun har sin bamse når hun skal sove til middag og om natten - nu er det nu ikke en klud men en vildt sød bamse som ikke bliver specielt beskidt når den kun bruges i sengen eller i barnevognen - og som kan vaskes. Man kan derfor ikke ligefrem sige at hun klamrer sig til den:)

Så at se Smilla som 3-4 årig med en beskidt klud blive nok ikke aktuelt :))

- og ja, havde heller ikke lige tænkt på den med at det jo heller ikke er smart med sut pga af sproget og tænderne :)

:) - fra Rikke

Anmeld

3. august 2008

jonathan150607

Jonathan har brugt sut fra han var helt spæd.

Men kun når han er ked af det og når han skal sove.

Anmeld

3. august 2008

moniquesmor

jaah monique bruger sut dog ikke så meget mest når vi et træt:D
jeg kunne ikke amme så monique fik flaske og have et stort sutte behov

Anmeld

3. august 2008

tascia

Nu er det således at den ene af mine børn bruger og den anden har ikke fattet konceptet!

og der er fordele og ulemper ved begge...

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.