Nogen der har svangerskabssukkersyge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

mullesmith2

Kantax skriver:

Mange taber sig heldigvis lidt, når de får børn, specielt hvis de ammer. Det er dog ikke lykkedes for mig indtil videre, men denne gang er jeg opsat på det, da jeg ikke gider at rende rundt og skulle tage insulin hele tiden, hvis der er den mindste chance for, at jeg kan undgå det. Jeg kan også tydelig se forskellen, de gange hvor jeg får lidt motion efter måltiderne, men desværre døjer jeg en hel del med mit bækken, og det bliver kun værre og værre. Heldigvis er der ikke så lang tid til, at jeg skal føde. Bliver sat i gang om en måneds tid:-)

Du har nu heller ikke langt igen, hvis du er i u. 35 nu, og du venter tvillinger

Motion er måske også overdrevet, hehe det er når jeg har handlet ind fx. eller gået en tur med støvsugeren herhjemme. Jeg har selv bækkenløsning men det har jeg nok nærmere vænnet mig til og det er ihvertfald ikke blevet værre siden uge 18 hvor det rigtig begyndte så det er heldigt nok  nej jeg har lige nøjagtig 18 dage tilbage til planlagt kejsersnit jubiiiiii

Kan godt forstå du bare vil gøre alt for at undgå at skulle på insulin... virkelig en lorte sygdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

michella88

mullesmith2 skriver:

Har fået konstateret svangerskabssukkersyge, efter jeg havde et blodsukker på 10,2 efter en glukosebelastning. Idag skulle jeg så ud og snakke med diætist og lige høre hjertelyd på drengene og ellers skulle jeg have taget en blodprøve og lære at bruge blodsukkerapperat. Fik blodsukkerapperat med hjem og skal nu måle 7 gange om dagen i de næste to uger. Har målt de første to målinger før og efter middagsmad her idag og det var på 4,9 før og 5,2 1½ time efter så det er da fint  Hvordan har jeres blodsukker ligget hvis nogen har været i samme situation??

Nu er jeg så ikke gravid længere, men havde det selv under grviditeten. de opdagede det ved at tage en prøve på mig som sagde 14,6

Nå men efter jeg havde været til diætist og det, og rettede mig efter vejlidningen, så lå mit blodsukker på ca. det samme som du har målt dit til. Normalt 3 til 5 husker jeg noget om, og havde vi været en smule usunde, ja så kunne den godt hoppe op på 7-8 stykker Det gik hurtigt..

Men jeg fik hovedsagligt min sukkersyge af at drikke for meget mælk.. Det er jo bombet med sukker, selvom man jo skulle tro det var meget sundt.. Så det var mest mælken der fik mit sukker op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.