mullesmith2 skriver:
Har fået konstateret svangerskabssukkersyge, efter jeg havde et blodsukker på 10,2 efter en glukosebelastning. Idag skulle jeg så ud og snakke med diætist og lige høre hjertelyd på drengene og ellers skulle jeg have taget en blodprøve og lære at bruge blodsukkerapperat. Fik blodsukkerapperat med hjem og skal nu måle 7 gange om dagen i de næste to uger. Har målt de første to målinger før og efter middagsmad her idag og det var på 4,9 før og 5,2 1½ time efter så det er da fint
Hvordan har jeres blodsukker ligget hvis nogen har været i samme situation??
Nu er jeg så ikke gravid længere, men havde det selv under grviditeten. de opdagede det ved at tage en prøve på mig som sagde 14,6 
Nå men efter jeg havde været til diætist og det, og rettede mig efter vejlidningen, så lå mit blodsukker på ca. det samme som du har målt dit til. Normalt 3 til 5 husker jeg noget om, og havde vi været en smule usunde, ja så kunne den godt hoppe op på 7-8 stykker
Det gik hurtigt..
Men jeg fik hovedsagligt min sukkersyge af at drikke for meget mælk.. Det er jo bombet med sukker, selvom man jo skulle tro det var meget sundt.. Så det var mest mælken der fik mit sukker op 
Anmeld