Nogen der har svangerskabssukkersyge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Silas&Mille

mullesmith2 skriver:

Jeg tager det nu rimeligt seriøst især fordi det jo er arveligt og jeg har oddsende 2 uda fa 5 for aldrig at slippe af med det igen men kun få det være og få type 1 diabetes hvor jeg jo er afhængig af insulin indsprøjtning resten af mit liv. Min er mor fik nemlig svangerskabssukkersyge da hun ventede mig og det gik også væk efterfølgende men kom igen nogle måneder efter som type 1 diabetes og hun har haft det lige siden + min mors lillebror også har type 1 diabetes. Så det ligger altså i mine gener at udvikle det, så derfor tror jeg ikke helt jeg bare kan tage det lidt løst med diæten og sådan. Men krydser fingre for det bare forsvinder igen bagefter som din mors

Ja okey, så er det selvfølgelig lidt anderledes

for at det forsvinder efter fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

LRJ

mullesmith2 skriver:

Hvordan kan det være du blev ved at tage på?

Det er godt nok en træls sygdom at få når man skal være så striks med kosten, man kan jo ikke engang spise frugt mere næsten. Syntes det er lidt noget lort og håber så inderligt det forsvinder igen efter fødslen

Mit er forsvundet igen
Men tror bare det var fordi jeg vejede 55 inden

Anmeld

14. oktober 2010

mullesmith2

Lone H. skriver:

Mit er forsvundet igen
Men tror bare det var fordi jeg vejede 55 inden

Ja okay du var ik ret stor så fra starten kan jeg godt se. Godt det forsvandt igen

Anmeld

14. oktober 2010

SiLiMiMa

mullesmith2 skriver:

Øv ville ellers gerne tale lidt om hvordan andre tager det at få svangerskabssukkersyge... jeg syntes det er lidt øv at få konstateret det når man nu er så tæt på mål og så skal man døje med det her til sidst og forhåbentlig slipper man helt af med det efterfølgende, det er jo ingen garanti at det forsvinder igen  

min svigerinde fik det i sin 2. graviditet..... og desværre er det ikke gået væk hendes datter er fra marts 2010)..... lige nu skal hun leve på diabetes-kost i 3 mdr og så ha tjekket det igen.....synd for hende. Hun er ikke overvægtig eller noget....med det har åbenbart heller ikke altid nogen betydning...

håber du slipper for det, når du har født!!....

heise

Anmeld

14. oktober 2010

mullesmith2

Heise skriver:

min svigerinde fik det i sin 2. graviditet..... og desværre er det ikke gået væk hendes datter er fra marts 2010)..... lige nu skal hun leve på diabetes-kost i 3 mdr og så ha tjekket det igen.....synd for hende. Hun er ikke overvægtig eller noget....med det har åbenbart heller ikke altid nogen betydning...

håber du slipper for det, når du har født!!....

heise

Nej det er sku en lsuket sygdom det der sukkersyge, min mor var nemlig heller ikke overvægtig eller noget men hun er heller aldrig sluppet af med det skidt, det er kun blevet værre efterfølgende.  er sku lidt småbange for ikke at slippe af med det igen.

Anmeld

14. oktober 2010

Ranarupta

mullesmith2 skriver:

Det er ligesom mit her også først er her i slutningen for jeg var også til glukosebelastning i uge 20 tror jeg det var og der var den fin men nu her i uge 30 er det så lidt højt. Men jeg mærker intet til det overhovedet, drengene er vokset sig pænt store i forhold til hvor langt jeg er og at der er to derinde, de vejede til sidste scanning i sidste uge 1900 og 2100 og der var jeg så i 31+2. Men det er jo ikke nogen helt vild vægt men stadig over gennemsnittet og især nok for tvillinger. Men nu her de sidste 4 ugers tid skal jeg måle blodsukker 7 gange om dagen de første 2 uger og så ellers to dage om ugen 7 gange om dagen resten af tiden. Det er faktisk også meget spændende at se hvordan ens krop reagere alt efter hvad man har spist, Ja mit blodsukker ligger fint nok nu men jeg har også spist så sundt så sundt  tør ik tænke på hvordan det ville ligge hvis jeg spiste en stor flødekage og drak en cocio...

43% større  det er bare meget, havde han problemer med blodsukkeret efter han var født?

Godt, at du er så striks med det! Det er helt klart det bedste for dine børn. :-) Jeg var til glukosebelastning i sidste uge og har netop fået står om, at mine tal er normale - simpelthen sååå fedt! Albert havde i øvrigt ingen problemer m blodsukkeret eller andet. Det 'eneste' problem var, at han blev stor og at han var pumpet (dvs. at han havde væske i kroppen). Beklager den tætte tekst. Min mobil ville ikke makke ret...

Anmeld

14. oktober 2010

mullesmith2

Ranarupta skriver:

Godt, at du er så striks med det! Det er helt klart det bedste for dine børn. :-) Jeg var til glukosebelastning i sidste uge og har netop fået står om, at mine tal er normale - simpelthen sååå fedt! Albert havde i øvrigt ingen problemer m blodsukkeret eller andet. Det 'eneste' problem var, at han blev stor og at han var pumpet (dvs. at han havde væske i kroppen). Beklager den tætte tekst. Min mobil ville ikke makke ret...

Hvor er det godt at høre  sådan håber jeg også det sker for mig.

Anmeld

30. oktober 2010

Kantax

Hej

Jeg fik det konstateret allerede, da jeg var gravid i 15. uge. På daværende tidspunkt fik jeg besked om, at det ville være godt ikke at tage på, og lægen mente, at jeg kunne nøjes med kostregulering, da min glucosebelastning "kun" var 9,4. I uge 28 kom jeg på insulin, da jeg trods streng diæt ikke kunne holde blodsukkeret under 8 efter måltiderne og under 5 om morgenen. Dette til trods for, at jeg havde tabt mig siden jeg blev gravid. Jeg får ikke meget insulin, men nok til at alle er tilfredse.

Jeg bliver på nuværende tidspunkt scannet hver 2. uge og er til kontrol hver uge, og mit barn er på ingen måde større end gennemsnittet (blev scannet til små 2100 g i uge 33+3), men jeg bliver alligevel sat i gang 2 uger før termin, hvilket åbemnbart er kutyme for insulinkrævende diabetes i Region Nordjylland ligesom barnet skal på børneafd. det første døgn.

Selv om jeg er blevet fortalt, at det forsvinder efter fødslen, tager jeg det meget alvorligt, da jeg ved, at der er en stor risiko for, at jeg får det igen som en kronisk sygdom, hvilket jeg vil gøre alt for at undgå. Dette har bl.a. betydet, at jeg stadig vejer mindre, end da jeg blev gravid, og kjeg har store ambitioner om at smide nogle flere kilo, når jeg har født. Det skal dog siges, at jeg også har noget at smide af, da jeg havde et bmi på 34, da jeg blev gravid.

Anmeld

31. oktober 2010

mullesmith2

Kantax skriver:

Hej

Jeg fik det konstateret allerede, da jeg var gravid i 15. uge. På daværende tidspunkt fik jeg besked om, at det ville være godt ikke at tage på, og lægen mente, at jeg kunne nøjes med kostregulering, da min glucosebelastning "kun" var 9,4. I uge 28 kom jeg på insulin, da jeg trods streng diæt ikke kunne holde blodsukkeret under 8 efter måltiderne og under 5 om morgenen. Dette til trods for, at jeg havde tabt mig siden jeg blev gravid. Jeg får ikke meget insulin, men nok til at alle er tilfredse.

Jeg bliver på nuværende tidspunkt scannet hver 2. uge og er til kontrol hver uge, og mit barn er på ingen måde større end gennemsnittet (blev scannet til små 2100 g i uge 33+3), men jeg bliver alligevel sat i gang 2 uger før termin, hvilket åbemnbart er kutyme for insulinkrævende diabetes i Region Nordjylland ligesom barnet skal på børneafd. det første døgn.

Selv om jeg er blevet fortalt, at det forsvinder efter fødslen, tager jeg det meget alvorligt, da jeg ved, at der er en stor risiko for, at jeg får det igen som en kronisk sygdom, hvilket jeg vil gøre alt for at undgå. Dette har bl.a. betydet, at jeg stadig vejer mindre, end da jeg blev gravid, og kjeg har store ambitioner om at smide nogle flere kilo, når jeg har født. Det skal dog siges, at jeg også har noget at smide af, da jeg havde et bmi på 34, da jeg blev gravid.

Ej hvor er det bare træls, det er da ret alvorligt med sukkersygen, men det er jo rigtig flot du har tabt dig og det er også det eneste der hjælper på det. Håber for dig du kommer helt af med det efter du har født. Mit diabetes reguleres fint nok med kosten, jeg har kun været lidt over 9 to gange ellers ligger det meller 4.5 og 7.5 og det kan tydeligt ses når jeg også har lavet noget aktivt, det er bare desværre ikke så meget aktivt jeg kan lave nu her hvor jeg er i uge 35 med tvillinger. Men jeg regulere det heldigvis fint med kosten, men skal virkelig også tabe mig en hel del jeg havde bmi på 36 før jeg blev gravid. Og min mor fik sukkersyge da hun ventede mig og det er aldrig gået væk igen og jeg kan jo tydeligt se hvor irriterende det er at skulle være afhængig af sprøjter hver dag... så jeg håber virkelig jeg slipper af med det efterfølgende.

Anmeld

31. oktober 2010

Kantax

Mange taber sig heldigvis lidt, når de får børn, specielt hvis de ammer. Det er dog ikke lykkedes for mig indtil videre, men denne gang er jeg opsat på det, da jeg ikke gider at rende rundt og skulle tage insulin hele tiden, hvis der er den mindste chance for, at jeg kan undgå det. Jeg kan også tydelig se forskellen, de gange hvor jeg får lidt motion efter måltiderne, men desværre døjer jeg en hel del med mit bækken, og det bliver kun værre og værre. Heldigvis er der ikke så lang tid til, at jeg skal føde. Bliver sat i gang om en måneds tid:-)

Du har nu heller ikke langt igen, hvis du er i u. 35 nu, og du venter tvillinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.