tror jeg snart blir alene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Ox.

Kan du så komme væk med de børn, med fare for at lyde som Dr. Phil "Children don't have a voice" ...

De kan ikke selv vælge, at nu vil jeg gerne væk fra min voldige far, det er DIG der må hjælpe dem med det ..

Avs det gør jo helt ondt bare at læse dit indlæg!

Din kærlighed til faderen, er det mest ligegyldige der findes, hvis han er voldig overfor jeres børn ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mette+Mathias

morx4 skriver:

Hej alle i kloge kvinder, undskyld at mit første indleg bliver så sumbert, men jeg har bare sådan behov for at få lukke dampen ud!

jeg er lige flyttet med min mand og vores 4 småbørn til sverige, et valg som jeg er intens lykkelig over! vi har været gift i snart 6 år, kendt hinanden i næsten 11, og har lige fået vor 4. barn for 2 måneder siden, alle 4 er de sunde og raske og både graviditet og fødsel gik som det skulle.. dog er der en dyb ulykke midt i al denne lykke.

min mand har en depresion, og har nok haft den hele vores forhold igennem, men de sidste par år mærker jeg den mere intens hos ham. bl.a. viser den sig meget tydeligt når han er stresset eller præsset, hvor han altid udarter sig ved at overfalde vores 3 ældste børn verbalt, og desvære også ofte fysiskt.

når de virkelig går ham på nærverne så giver han dem et klap på kinden eller baghovedet, eller de får et klap på numsen. aldrig mere end 1!!

dog er det eskaleret meget her de seneste par måneder, og jeg har bl.a. herfor givet ham et ultimatum. jeg har ofte før forsøgt at vække ham, på diverse måder, desvære uden held.

nu har jeg så bedt ham finde en anden måde at komme af med dampen og aggretionerne på, ellers forlader jeg ham og tager børnene med.. min mand er meget konfliktsky, og har det med at tige stille når jeg konfrontere ham, nok i håb om at stormen vil blæse over. en tendens der irretere mig grusomt!!! jeg føler at han ikke tager mig, mine bekymringer om vores børns velbefindende, og vores forhold seriøst! jeg har opdaget at jeg er begyndt at undskylde hans opførsel over for mig selv og børnene:

jamen han har også så meget om ørene, far har en dum dag... osv osv -det er sgu da ikke ok!!!??

min søn på 5 svarede sidst jeg sage at far havde en dum dag, at det har han da altid... UPS MOR!!!

Jeg bekymre mig for mine børns opvægst, og de erfaringer de får af hans behandling af dem, og overvejer herfor stærkt at forlade ham for at få ham til at vågne op. jeg har bare et problem og det er at jeg er helt sikker på at det ikke vil virke!!!

hvis jeg forlader ham og flytter med mine børn til en anden lejlighed, så håber jeg jo på at min elskede mand får sig sådant et chock at han pludseligt godt kan holde et job, komme op hverdag, lade være med at udskyde alt der SKAL gøres og få kontrol over sit liv, temprement og depresionen, og så på den måde 'fortjæne' at få os tilbage så vi kan være en ''rigtig familie'' igen (no offence single moms and dads) men jeg er helt sikker på at hvis vi flytter så drikker han sig i hjel! eller springer foran et tog, eller tager sig en RIIIIIIIIIIIIgtig lang svømmetur... og hvad så? det er ikke noget han har truet med, for som sagt så siger han aldrig noget når jeg prøver at tale med ham om mine bekymringer...

jeg beklager igen mit sombre indlæg, jeg har bare ikke nogen andre at tale med, og min mand sluger alt min energi og livslyst i øjeblikket, da jeg konstant har følelsen af at jeg skal være på vagt til at lege løve for at beskytte mine børn mod hans vrede, og det gør sgu ondt! det er da ikke normalt??!

jeg er selv vokset op i en familie med en extrem far, hvis opførsel linede meget min mands, omend min far ikke var fysisk og verbalt men psykisk voldlig.. herfor er jeg også bange for at jeg måske overreagere og ser det hele værre end det egentligt er? eller måske precist omvendt, og ikke tager signalerne og farren alvorligt nok?

kom med jeres meninger og gode råd, og i hvertfald tak fordi jeg måtte låne jeres øre lidt.

hilsen Marie

Har ikke læst de andre indlæg, så nu svarer jeg bare.

Du skriver, at du selv er vokset op med en far der var voldelig, - har du tænkt over at det er derfor du nu bor med en mand som er voldelig? Hvem mon dine børn bor sammen med om 20 år? En mand der er voldelig måske? Du gentager mønstret, og hvis ikke du bryder det NU, så går det ud over dine børn resten af deres liv, og sikkert også dine børnebørn!! Det er DIG der har ansvaret for at bryde mønstret!!

Du tror at din mand vil gøre skade på sig selv, og måske vil han, måske vil han ikke, - det er under alle omstændigheder IKKE dit ansvar. Det kunne også tænkes, at familiens exit, var det som fik ham til at vågne op og gå til læge! Har han søgt hjælp for sin depression? Hvis ikke han har, - så er det dælme på tide!! Og hvis han har, så skal han have mere hjælp!!

Det chokerer mig,at du kan acceptere en mand som slår dine børn?!?! Hvordan kan du?? Hvad vil du svare dine børn, når de om 15-20-25 år kommer og spørger dig "Mor, hvorfor flyttede du ikke fra far, så vi ikke skulle opleve psykisk og fysisk mishandling i hele vores barndom? Hvad var det, der var så fantastisk ved far, at du satte hans tarv over vores?! Hvad vil du svare??

Anmeld

13. oktober 2010

morx4

Igen tusind tak for alle jeres svar, det var dejligt (og hårdt) at få at høre at mine velmendte vækkeurs opmærkninger ikke har nogen effekt.. nu ved jeg i det mindste hvad jeg er oppe imod.

en af jer spurte hvor gammel mine børn er, den ældste bliver 6 i vinter og den yngste blev født her i sommers. en anden spurte om min mand er i behandling, det eneste han bruger er et naturpreparat ved navn Modigen, som er et perikum ekstrakt. det virker på ham for når han glemmer at tage det så mærkes det med det samme!

Jeg tvivler meget på at jeg nogensinde vil kunne få ham til at tage til psykolog, så i har mnok ret i at det ville være et rigtigt godt ultimatum at give. også rådene om søvn og præsset fra skuldrene vil jeg afprøve.

tusind tak for jeres gode råd, jeg er meget glade for dem!!! :-)

mvh Marie

Anmeld

13. oktober 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mette+Mathias skriver:

Har ikke læst de andre indlæg, så nu svarer jeg bare.

Du skriver, at du selv er vokset op med en far der var voldelig, - har du tænkt over at det er derfor du nu bor med en mand som er voldelig? Hvem mon dine børn bor sammen med om 20 år? En mand der er voldelig måske? Du gentager mønstret, og hvis ikke du bryder det NU, så går det ud over dine børn resten af deres liv, og sikkert også dine børnebørn!! Det er DIG der har ansvaret for at bryde mønstret!!

Du tror at din mand vil gøre skade på sig selv, og måske vil han, måske vil han ikke, - det er under alle omstændigheder IKKE dit ansvar. Det kunne også tænkes, at familiens exit, var det som fik ham til at vågne op og gå til læge! Har han søgt hjælp for sin depression? Hvis ikke han har, - så er det dælme på tide!! Og hvis han har, så skal han have mere hjælp!!

Det chokerer mig,at du kan acceptere en mand som slår dine børn?!?! Hvordan kan du?? Hvad vil du svare dine børn, når de om 15-20-25 år kommer og spørger dig "Mor, hvorfor flyttede du ikke fra far, så vi ikke skulle opleve psykisk og fysisk mishandling i hele vores barndom? Hvad var det, der var så fantastisk ved far, at du satte hans tarv over vores?! Hvad vil du svare??

Jeg er helt enig Mette.

Og kære Marie.

Det gør mig virkelig ondt at læse om din, og ikke mindst dine børns, situation. Samtidig undres jeg i den grad over, at du har valgt at få 4!! børn med en sådan mand - Og så på så kort et tidsrum.. .. Hrm... Jeg håber, at du gør det rigtig NU !

Kram til dig, Line.

Anmeld

16. oktober 2010

morx4

Tak for jeres svar og meninger.

jeg har truffet mit valg for mine børns og min fremtid, et valg som jeg er overbevist er det bedste for både deres og min personlige udvikling og fremtid.

Denne tråd er herfor lukket.

Anmeld

18. oktober 2010

Hasselnødden

Citat trådstarter: Han har altid været en god far!

OG her må jeg så bryde ind og sige: NEJ NEJ NEJ og atter NEJ. Han dasker til sine børn og overfuser dem, han vil aldrig nogensinde kunne blive betegnet som en god far!

IKKE før han er kommet i behandling og får talt ud eller bliver medicineret, alt efter hvad han går og brygger i sine tanker.

Og så thumbs up for at have taget tyren ved hornene og gjort noget ved bolisituationen. Børnene skal bare UD UD UD af det, de befinder sig i lige nu.

Anmeld

18. oktober 2010

<3

wamse skriver:

Hmmm ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det, så her er min mening: Hvorfor pokker tillader du at dine børn bliver udsat for det?????? Du er den sunde/raske forældre, så det er dit ansvar ar beskytte de børn nu! Vis dine børn at de er mere værd.

Helt enig. Se at få fingeren ud! Det er vist dig der er den konfliktsky når det kom til stykket!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.