Hcg på 9, wtf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.947 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Meina

Hej, fik for 2 sek svar på min blodprøve og den viser et HCG på 9.

Fik at vide, at min læge ikke kunne sige noget om graviditet eller ikke, fordi tallet var så lavt men stadig over en minimumsgrænse. 

Blodprøven er fra i torsdags, dvs 3 dage efter mensturationen skulle komme.

Kan ikke finde noget på nettet - hjææælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

otlitrom

Det kan være lægen vil tage en ny prøve i denne uge for at tjekke for eventuel stigning? Nogle danner hormoner langsommere end andre...

Anmeld

12. oktober 2010

mortilfreja

Meina skriver:

Hej, fik for 2 sek svar på min blodprøve og den viser et HCG på 9.

Fik at vide, at min læge ikke kunne sige noget om graviditet eller ikke, fordi tallet var så lavt men stadig over en minimumsgrænse. 

Blodprøven er fra i torsdags, dvs 3 dage efter mensturationen skulle komme.

Kan ikke finde noget på nettet - hjææælp!

Vil da mene at du er gravid, men du er nok bare en af dem der er langsom til at danne HCG..

Kan du ikke få taget en ny blodprøve om en uge, så kan de jo se om det stiger.

Kram og krydsede fingrer herfra

Anmeld

12. oktober 2010

Meina

Så man kan godt have HCG på mere end 5, selvom man ikke er gravid?

Han sagde ikke noget om at tage en ny test...

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Vi er bare nogle som er meget længe om at danne Hcg..op til flere uger, også selvom vi er hamrende gravide.
Så fat i lægen igen og bestil en ny prøve om en uges tid.
Og du kan godt hilse ham fra mig og sige at jeg er en af dem, der ikke har kunnet måles noget på før i 16-17 uge.
Bebserne var derinde og sprællevende, og man kunne se dem på scanningerne, men måleligt på både blodprøver og urinprøver var det ikke.
Held og lykke

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2010

mortilfreja

Meina skriver:

Så man kan godt have HCG på mere end 5, selvom man ikke er gravid?

Han sagde ikke noget om at tage en ny test...

Nej det har jeg aldrig hørt om. Da jeg havde en SA sidste år der skulle jeg have taget blodprøver indtil mit HCG var under 2 eller helt på 0. Det er for at se om alt er væk. Så vil helt klart mene at et HCG tal på 9 betyder gravid. Oz nu du er gået over tid

Jeg ville prøve at tage en test nu for hvis dit HCG tal i torsdags lå på 9 skulle det jo gerne være steget og derfor muligt at måle med en G test da HCG fordobles hver 2. dag

Anmeld

12. oktober 2010

Meina

Ok, takker for svar 

Jeg opstiller lige vores samtale, bare for at høre om der er nogen af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal regne med efter at have snakket med lægen - selvfølgelig tænker jeg, at der ikke er noget, når han nu siger det - men et HCG på 9 er vel stadig over 5?

mig: ''Hej, jeg ringer for at høre om den der blodprøve, hcg og det''

læge: ''ja, det er nydeligt - der er ingenting, den er på 9''

mig: ''ok, men jeg har ikke fået min mensturation for første gang i mit liv, kan der være tale om problemer med livmoderen etc?''

læge: ''ja, du skal bare se om den kommer i næste cyklus - hvis du begynder at få kvalme og ømme bryster så kan du evt ringe. Det er svært at sige med det tal, fordi det ligger midt i mellem''

Ud fra den samtale aner jeg ikke hvad jeg skal stille op og fortælle min kæreste?

Anmeld

12. oktober 2010

Mille83

Uhh jeg vil da også lige selv tage en Gtest her til morgen og se hvad den viser

Anmeld

12. oktober 2010

<3

Nøj hvor sært!!!!

Anmeld

12. oktober 2010

Marco2

Jamen som jeg læser det vil lægen ha' du venter og ser om din menstruation heller ikke kommer i næste cycklus …?? Så du skal vente og se - og kommer den heller ikke næste gang kan du kontakte ham igen.

Det er da sådan jeg læser det.

Ag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.