Ynk fra en trist huskat :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

TbCp

Puha.. det lyder godt nok væmmeligt!

Jeg krydser fingre for at du får de to streger og så hpber jeg at du inden længe har det bedre igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

otlitrom

det er jeg ked af at høre, lyder bare ikke sjovt

men hvad betyder det, at du er blevet overstimuleret? du siger, at du er ked af det skulle gå så galt, åh nej! forstår mig ikke rigtig på de her ting, skær gerne ud i pap for mig hvis du gider

knus-knus

Skal prøve at se om jeg kan forklare det. Jeg fatter det nok heller ikke vildt godt selv, ud over det gør ondt!

De fleste kvinder har to æggestokke. Der dannes i en cyklus 1 eller 2 æg i den ene side, de løsner sig og bliver enten befrugtet eller bliver til mens.Ud over de "lommer" hvor de et eller to æg kommer fra, er der også mange andre lommer, der kan danne æg. Ægblærer.

Jeg har ca. 16 ægblærer. omkring 8 i hver side.

Med hormonerne har klnikken aktiveret alle 16, i stedet for den normalt kun ene. Alle blærerne er hævet op, og er ca 1,5-2cm i diameter, hver især. Det fylder jo en del mere, end normalt!

Når man får taget æg ud støvsuger de alle ægblærerne og ser, hvor mange æg der er. Jeg havde 16 aktive ægblærer, og fik 8 æg. Alle blev tømt! Efter de bliver taget ud fylder blærerne sig så med væske, og langsomt bliver de mindre igen.

Når man bliver overstimuleret får man for meget væske i ægblærerne, diarré, væske i bughulen, svimmelhed, kvalme, opkast og træthed og sikkert meget andet. For at få væsken ud, skal man drikke 2-3 liter om dagen, væsken virker vandrivende, og overskudsvæsken i ægblærerne og bughulen kommer med urinen.

Overstimulering siges at komme senest 4 dage efter æggene er taget ud! I mit tilfælde er der gået 10 dage, hvilket er meget mystisk!

Det de antager på kliniken er, at jeg ér gravid () og mine egne graviditetshormoner går ind og provokere det klnikens kemiske hormoner har haft gang i! Altså er mine ægblærer igen blevet store og fyldte med vand, selvom de egentlig skulle "sove" nu, og være små som de plejer. Der er intet der er sikkert, for de har ikke scannet mine æggestokke, og jeg har ikke testet! Men den overstimulering jeg føler nu ses oftest i forbindelse med graviditet, og er ikke unormalt! Men stadig pinefuldt!

Hvis jeg er gravid kan der ikke ske baby noget (eller embryoet er det vel stadig), men det er jo stressende for kroppen, og den har noget andet at tage sig til.

En æggestok er normalt på størrelse med en bordtennisbold. Mine er nu på størrelse med en alm- tennisbold eller mere! Det presser!!

Jeg sætter lige et par billeder ind af mine mave nedenfor. Et hvor jeg er som jeg plejer om morgenen, og et fra igår eftermissags! Så har I måske en idé

Håber det giver mening, ovenstående. Det er lidt svært at forklare!

Anmeld

12. oktober 2010

otlitrom

Unskylder for kvalitet og knapt så charming påklædning.. Men så har I en idé om min stortromme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. oktober 2010

lisbethita

kitty skriver:

Så skete det alligevel... Jeg er blevet overstimuleret af hormonerne, og har en mave så stor som en tønde Det spænder og gør ondt, og mine æggestokke føles så store som pæretræer...

Jeg har snakket med kliniken, og de kan desværre ikke gøre så meget andet end at scanne mig og konstatere det er det. Jeg skal holde mig i ro, men må ikke være sengeliggende. Skal drikke litervis af væske, så jeg kan komme af med overskudvæsken i min mave via urinen, så jeg render på toilet hele tiden.. Betyder så også at "den anden ende" også bare løber, fordi jeg bare hælder væske ned i mit rørsystem..

Jeg har måttet melde mig syg fra praktik.. 3. dag på det nye sted, så ringer jeg og melder mig syg. Mit pligtopfyldende jeg kan slet ikke have det. Hvad er det for et useriøst billede at sende som ny studerende? Er virkelig FLOV! Men igår sad jeg med koldsved til samtalerne, og det ér bare ikke godt for mig....

Jeg er ked af det... Ked af at det skulle gå galt nu, så sent efter ægudtagning... Det ses som oftest i forbindelse med graviditet, fordi kroppens egne hormoner så går ind og driller den stimulering klinikens hormoner har haft gang i... Og ja, det sætter da happy-tankerne igang!! Men lige nu holder vi benene solidt placeret i den jyske muld, og vil ikke tro på noget. Jeg har ikke testet, da jeg har drukket så meget at det vil være som at lede efter Hcg i Storebælt, at teste i min morgenpotte....

Vi håber det bedste, og jeg er samtidig bare fyldt med smerte, ubehag og 97 liter vand, at det spænder SÅ meget. Har ikke sovet i nat, bare vendt mig i koldsved, og har lavet slid i gulvet fra min side af sengen og ud på badeværelset....

YNK ynk ynk!! Og av!

Lille ruge-mis!!! Det lyder som om, at der er sat rigtigt godt gang i kroppen?? Jeg forstår godt, at du er ked af, at du ikke kan være 100% på på din praktikplads, men du har noget meget vigtigere at tage dig til lige nu - nemlig at passe på dig selv og sørge for, at kroppen har det, som den skal bruge!! Såvidt jeg husker, så er det på fredag???? at der er gået 14 dage? 

Kan kun sige, at du skal passe godt på dig selv og så håber vi på det bedste !!!

KÆMPE KRAMMER OG TANKER FRA MIG

Anmeld

12. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Så skete det alligevel... Jeg er blevet overstimuleret af hormonerne, og har en mave så stor som en tønde Det spænder og gør ondt, og mine æggestokke føles så store som pæretræer...

Jeg har snakket med kliniken, og de kan desværre ikke gøre så meget andet end at scanne mig og konstatere det er det. Jeg skal holde mig i ro, men må ikke være sengeliggende. Skal drikke litervis af væske, så jeg kan komme af med overskudvæsken i min mave via urinen, så jeg render på toilet hele tiden.. Betyder så også at "den anden ende" også bare løber, fordi jeg bare hælder væske ned i mit rørsystem..

Jeg har måttet melde mig syg fra praktik.. 3. dag på det nye sted, så ringer jeg og melder mig syg. Mit pligtopfyldende jeg kan slet ikke have det. Hvad er det for et useriøst billede at sende som ny studerende? Er virkelig FLOV! Men igår sad jeg med koldsved til samtalerne, og det ér bare ikke godt for mig....

Jeg er ked af det... Ked af at det skulle gå galt nu, så sent efter ægudtagning... Det ses som oftest i forbindelse med graviditet, fordi kroppens egne hormoner så går ind og driller den stimulering klinikens hormoner har haft gang i... Og ja, det sætter da happy-tankerne igang!! Men lige nu holder vi benene solidt placeret i den jyske muld, og vil ikke tro på noget. Jeg har ikke testet, da jeg har drukket så meget at det vil være som at lede efter Hcg i Storebælt, at teste i min morgenpotte....

Vi håber det bedste, og jeg er samtidig bare fyldt med smerte, ubehag og 97 liter vand, at det spænder SÅ meget. Har ikke sovet i nat, bare vendt mig i koldsved, og har lavet slid i gulvet fra min side af sengen og ud på badeværelset....

YNK ynk ynk!! Og av!

nej nej nej, det lyder da ganske forfærdeligt!

hvornår kan du forvente at det går over igen søde ven???

Anmeld

12. oktober 2010

otlitrom

Ni-ko-li-ne skriver:

nej nej nej, det lyder da ganske forfærdeligt!

hvornår kan du forvente at det går over igen søde ven???

Det kan tage op til 14 dage Men det er heldigvis på retur, og jeg har en lidt mere almindelig mave nu end på billederne.. Det gør ikke så ondt længere! Det har hjulpet at være hjemme idag, så det var et godt valg!

Anmeld

12. oktober 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Lille ruge-mis!!! Det lyder som om, at der er sat rigtigt godt gang i kroppen?? Jeg forstår godt, at du er ked af, at du ikke kan være 100% på på din praktikplads, men du har noget meget vigtigere at tage dig til lige nu - nemlig at passe på dig selv og sørge for, at kroppen har det, som den skal bruge!! Såvidt jeg husker, så er det på fredag???? at der er gået 14 dage? 

Kan kun sige, at du skal passe godt på dig selv og så håber vi på det bedste !!!

KÆMPE KRAMMER OG TANKER FRA MIG

Gang i kroppen? Tror jeg nok! Jeg var ved at melde mig ud af tilværelsen igår, da jeg var ved at besvime i smerte! Men nu har jeg det meget bedre, det var godt jeg blev hjemme idag!

Vi håber det aller aller bedste, men vi tør og vil ikke håbe for meget, selvom sygeplejersken måske var lidt for åbenmundet igår! For det er så nemt at blive skuffet.

Jeg bliver aldrig fan af hormoner og behandling. Eller kvalme!

Og ja, fredag it is.. Men det er sådan lidt semi-hemmeligt Altså ude i Ordet er frit og behandlingsgruppen... For jeg gidder ikke spammes med post allerede torsdag, om jeg har snydetestet. Jeg skal nok selv fortælle det "derude" Men mon ikke du er på sms-listen igen?

Anmeld

12. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Det kan tage op til 14 dage Men det er heldigvis på retur, og jeg har en lidt mere almindelig mave nu end på billederne.. Det gør ikke så ondt længere! Det har hjulpet at være hjemme idag, så det var et godt valg!

ja helt bestemt, selvfølgelig skal du være hjemme når det er så slemt!!!! :0)

godt at høre at det virker med at drikke en masse vand....

stort knus!

Anmeld

12. oktober 2010

lisbethita

kitty skriver:

Gang i kroppen? Tror jeg nok! Jeg var ved at melde mig ud af tilværelsen igår, da jeg var ved at besvime i smerte! Men nu har jeg det meget bedre, det var godt jeg blev hjemme idag!

Vi håber det aller aller bedste, men vi tør og vil ikke håbe for meget, selvom sygeplejersken måske var lidt for åbenmundet igår! For det er så nemt at blive skuffet.

Jeg bliver aldrig fan af hormoner og behandling. Eller kvalme!

Og ja, fredag it is.. Men det er sådan lidt semi-hemmeligt Altså ude i Ordet er frit og behandlingsgruppen... For jeg gidder ikke spammes med post allerede torsdag, om jeg har snydetestet. Jeg skal nok selv fortælle det "derude" Men mon ikke du er på sms-listen igen?

Det er helt fair! Og undskyld hvis jeg kom til at skrive det offenligt! Forstår dig så udemærket godt. Det er jo også belastende at skulle spammes ned. Jeg regner lidt med, at jeg nok hører noget, hvis der er noget du synes jeg skal vide. Men DET betyder i hvert fald ikke, at jeg ikke tænker på dig! 

Klogt at du tager det roligt, fordi det er jo alt alt for let at blive skuffet, ganske rigtigt! Det er jo helt vildt det billede du sendte på denne tråd. Hold da op for kroppen arbejder! 

Godt du blev hjemme i dag.... det er trods alt det vigtigste, ikke?

KRAM 

Anmeld

12. oktober 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Det er helt fair! Og undskyld hvis jeg kom til at skrive det offenligt! Forstår dig så udemærket godt. Det er jo også belastende at skulle spammes ned. Jeg regner lidt med, at jeg nok hører noget, hvis der er noget du synes jeg skal vide. Men DET betyder i hvert fald ikke, at jeg ikke tænker på dig! 

Klogt at du tager det roligt, fordi det er jo alt alt for let at blive skuffet, ganske rigtigt! Det er jo helt vildt det billede du sendte på denne tråd. Hold da op for kroppen arbejder! 

Godt du blev hjemme i dag.... det er trods alt det vigtigste, ikke?

KRAM 

Hønsene herinde på NS ved det godt Det er bare ude i det "åbne" baby jeg ikke så gerne vil have det ud.. Og ja, jeg ved godt der er maaaange der læser med herinde... Men nok ikke dem allesammen

Det har været rart at være hjemme. Og efter 3 skiver franskbrød med røget laks og dilddressing er kvalmen også ved at være væk. Jeg bliver en dyr dame, hvis dét bliver min craving!

sender en sms, når jeg ved noget.. Jeg renger med at teste om morgenen, inden vi tager derud. For så er jeg lidt forberedt på, hvad prøven vil sige.. Så har jeg nået at tænke lidt, inden en sygeplejerske giver mig svaret ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.