Tanja84 skriver:
Godaften tøser
Sidder her i dag, dagen efter vores datters dåb med en rigtig øv fornemmelse og forvirring over mit fremtidige forhold til min svigermor. Er derfor så glad for at have baby.dk og komme til, da I altid er så gode til at hjælpe med en masse råd og kram, når man mest har brug for det 
Som nævnt holdt vi i går vores datters barnedåb og i ugerne op til i går har mit forhold til min svigermor været lidt anstreng, da hun har været meget fornærmet over at denne fest var noget der betød noget for mig som ny mor, og jeg derfor gerne selv ville stå for festen, men naturligvis nok skulle sige til hvis jeg fik brug for hjælp. Det skal nævnes at min svigermor er typen, der altid hjælper for at gøre sig selv glad, og desværre er hendes såkaldte hjælp derfor ofte mere til gene end gavn. Vores forhold har derfor som nævnt grundet dette og en masse andre ting som desværre ville gøre dette indlæg AAAALLLLt for langt, været lidt anstrengt det sidste stykke tyd.
Men i går der går det over gevind for mit vedkommende.
Når vi skal til at sætte os til bords pisker hun pludselig en stemning op over for sin egen datter (der altså er 21 år) og hendes kæreste, da hun tror de ikke har en plads at sidde på. Det skyldes at to personer lige havde sat sig ved et andet bord og talte med nogen gæster indtil vi skulle spise. Hendes datter blev naturligvis irriteret og bedte hende slappe af, og forklarede at de nok selv skulle finde en plads, og jeg naturligvis havde styr på det. Dette blev hun åbenbart dybt fornærmet over og forlod festen derfor festen.
Jeg overværrede heldigvis/desværre ikke dette selv, men da jeg fik af vide hun var smuttet i arrigskab blev jeg godt nok skuffet, ked og sur på samme tid - Synes godt nok ikke hun kunne være dette bekendt over for hverken min mand (altså hendes søn) og jeg, men ikke mindst over for hendes barnebarn. Synes det er så tarveligt at bare smutte også er jeg sådan set ligeglad hvad pokker, der har ligget til grund for dette. Men man forlader som et voksent menneske sgu ikke en fest i arrigskab, med mindre der virkelig ligger en rigtig god grund til dette.
Det værste var dog at hun efter to timer kom igen, men kun for at sidde uden for. Så under resten af festen sad hun "pænt" uden for og talte med de gæster der trak frisk luft, som om intet var hændt. Alle gæsterne synes det virkede vildt mærkeligt hun først var væk et par timner og derefter ikke kom ind, og kunne jo sagtens fornemme der var et eller andet i luften.
Overvejede virkelig mange gange at gå ud og bede hende om at køre hjem igen. For en ting er at hun kørte i arrigskab, men at hun så vælger at komme retur for kun at sidde uden for, ja så ville jeg sgu have foretrukket hun blev helt væk
Men valgte at ignorer hende, da jeg var bange for jeg bare ville blive rigtig sur og såret og derfor få ødelagt festen.
Puha, beklager mit indlæg alligvel blev lidt langt, men havde virkelig brug for at komme ud med min frustration. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre med mit forhold til hende nu. For har jo helt bestemt mistet rigtig meget for hende, men hun er jo mor til min mand og ikke mindt vores datters farmor.
jeg kan ik klare min svigermor....
hun har os flere gange sagt at hun ikke ønskede at jeg skulle være sammen med hendes Søn...
fik jeg afvide i fredags....