Øv for en svigermor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Lillefe

mage til selvoptaget person skal man da længe møde!! hun er vist meget van til at være midtpunkt kan man fornemme.. har hun været alene om opdragelsen af sine børn? fornemmer jeg ligesom også når jeg ikke høre noget om en mand eller svigerfar... vorherre bevars siger jeg bare!! hva f.. bilder hun sig ind!! utroligt man kan være så egoistisk som et lille barn i den alder.. føler med dig!

Jeg kender det heldigvis ikke, da min svigermor aldrig var sådan. Og min mor er heller ikke sådan (heldigvis) for så havde hun fået at vide hun godt kunne tage sig sammen hvis hun ville være en del af vores selskab.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Den opførelse hun havde er utilgiveligt, jeg blev noget chokeret over det jeg læste. Jeg syntes at du gjorde det rigtige, hvis du havde gået ud til hende så havde det bare blevet være.

Jeg syntes at I har 2 muligheder.

1. Din mand (ikke dig) skal tage en meget hård samtale med hende og gøre hende forståeligt at sådan en opførelse vil i ikke se igen. ellers er hun ikke velkommen i jeres hjem.

2. Lad være med at inviterer hende hjem til jer igen, og lad alt kontakt foregå hjemme hos svigermor.

Anmeld

12. oktober 2010

Mumto3

Hold da K... en umoden opførsel. Det er sådan et drama  man kan opleve udspille sig mellem pigerne i 6. klasse i folkskolen, men sgu da ikke en voksen dame, med både børn og børnebørn.... ej, det er alt for langt ude.

Jeg ville nok ikke gøre så meget ved det, andet end sige til hende: Jeg synes ikke det er iorden at du forlader festen på den måde eller kommer igen, blot for at sidde udenfor. -og så ville jeg lukke HELT AF!!! -og slet ikke begynde at høre på hende og hendes sø-forklaringer, eller undskyldninger eller bebredelser eller hvad hun kunne finde på at diske op med. Hun skal vide at det ikke er ok, det hun har gjort, og så END OG STORY!!!

Puha, kæmpe kram til dig, og må du få masser af styrke til at din svigermor skal være i dit liv de næste mange mange år, med alle de udfordringer det kommer til at give.....

Anmeld

12. oktober 2010

MarieMor

hold da op !!! tænk at man kan være sig selv det bekendt !?!?

at fuldstændig ødelægge så stor en dag ,man kan jo slet ikke nyde sådan en dag fuldt ud når man konstant har hende til at sidde i baghovedet ..

håber din mand kan ta en fornuftig snak med hende så man kunne få løst det hele på en god måde og forhåbentlig indser hun hvad det er hun har udsat jer for , og en KÆMPE undskyldning var da helt sikker på sin plads!!! 

også en kæmpe knuser herfra !!!

og så et stort tillykke med dåben af jeres lille pige 

Anmeld

12. oktober 2010

Tanja84

Tusind tak for alt jeres medfølelse og kram, det varmer virkelig. Er også rigtig rart at høre jeg ikke er den eneste der synes, hun har opført sig totalt uforskammet.

Min mand synes ligesom jeg at det virkelig var uforskammet og barnligt at hun opførte sig på den måde og bare kørte fra festen. Han er dog på en måde "stolt" over hun kom tilbage, da han synes det viste at hun sikkert havde tænkt lidt over det da hun kom hjem, og godt kunne se det var forkert hun var kørt og mener at grunden til hun ikke kom ind, naturligvis var fordi hun var flov.... Flov, ja det kan jeg sgu godt forstå  

På søndag skal vi igen til barnedåb, hvor hele familien skal samles, og kan bare slet ikke overskue at skulle se hende. Men det skal naturligvis ikke gå ud over min mands fætter, kone og deres barn (som holder festen), at vi har nogen uoverensstemmelser med hende. Men uuuhhh kunne bare sagtens forestille mig at hun ville opfører sig om intet var hendt og bare vile nusse om lille Emma.... Hold dig væk er min første tanke bare

Min mand har derfor lovet at han i denne uge vil gøre hende opmærksom på at vi er skuffet og kede af hvordan hun opførte sig.

Anmeld

12. oktober 2010

Tanja84

Perl skriver:

mage til selvoptaget person skal man da længe møde!! hun er vist meget van til at være midtpunkt kan man fornemme.. har hun været alene om opdragelsen af sine børn? fornemmer jeg ligesom også når jeg ikke høre noget om en mand eller svigerfar... vorherre bevars siger jeg bare!! hva f.. bilder hun sig ind!! utroligt man kan være så egoistisk som et lille barn i den alder.. føler med dig!

Jeg kender det heldigvis ikke, da min svigermor aldrig var sådan. Og min mor er heller ikke sådan (heldigvis) for så havde hun fået at vide hun godt kunne tage sig sammen hvis hun ville være en del af vores selskab.

Ja, hun har stort set været alene om alle tre børn.

Min mand, hans bror og søster har hver deres far, men hun har ikke været sammen med nogen af dem gennem hele opvæksten af nogen af børnene.

Anmeld

12. oktober 2010

MarieMor

Tanja84 skriver:

Tusind tak for alt jeres medfølelse og kram, det varmer virkelig. Er også rigtig rart at høre jeg ikke er den eneste der synes, hun har opført sig totalt uforskammet.

Min mand synes ligesom jeg at det virkelig var uforskammet og barnligt at hun opførte sig på den måde og bare kørte fra festen. Han er dog på en måde "stolt" over hun kom tilbage, da han synes det viste at hun sikkert havde tænkt lidt over det da hun kom hjem, og godt kunne se det var forkert hun var kørt og mener at grunden til hun ikke kom ind, naturligvis var fordi hun var flov.... Flov, ja det kan jeg sgu godt forstå  

På søndag skal vi igen til barnedåb, hvor hele familien skal samles, og kan bare slet ikke overskue at skulle se hende. Men det skal naturligvis ikke gå ud over min mands fætter, kone og deres barn (som holder festen), at vi har nogen uoverensstemmelser med hende. Men uuuhhh kunne bare sagtens forestille mig at hun ville opfører sig om intet var hendt og bare vile nusse om lille Emma.... Hold dig væk er min første tanke bare

Min mand har derfor lovet at han i denne uge vil gøre hende opmærksom på at vi er skuffet og kede af hvordan hun opførte sig.

tænk at din mand et eller andet sted gør det okay ???

men er da i det mindste godt at tager en snak med hende 

håber alt løser sig til det bedste 

Anmeld

12. oktober 2010

maria87

Tanja84 skriver:

Godaften tøser

Sidder her i dag, dagen efter vores datters dåb med en rigtig øv fornemmelse og forvirring over mit fremtidige forhold til min svigermor. Er derfor så glad for at have baby.dk og komme til, da I altid er så gode til at hjælpe med en masse råd og kram, når man mest har brug for det

Som nævnt holdt vi i går vores datters barnedåb og i ugerne op til i går har mit forhold til min svigermor været lidt anstreng, da hun har været meget fornærmet over at denne fest var noget der betød noget for mig som ny mor, og jeg derfor gerne selv ville stå for festen, men naturligvis nok skulle sige til hvis jeg fik brug for hjælp. Det skal nævnes at min svigermor er typen, der altid hjælper for at gøre sig selv glad, og desværre er hendes såkaldte hjælp derfor ofte mere til gene end gavn. Vores forhold har derfor som nævnt grundet dette og en masse andre ting som desværre ville gøre dette indlæg AAAALLLLt for langt, været lidt anstrengt det sidste stykke tyd.

Men i går der går det over gevind for mit vedkommende.

Når vi skal til at sætte os til bords pisker hun pludselig en stemning op over for sin egen datter (der altså er 21 år) og hendes kæreste, da hun tror de ikke har en plads at sidde på. Det skyldes at to personer lige havde sat sig ved et andet bord og talte med nogen gæster indtil vi skulle spise. Hendes datter blev naturligvis irriteret og bedte hende slappe af, og forklarede at de nok selv skulle finde en plads, og jeg naturligvis havde styr på det. Dette blev hun åbenbart dybt fornærmet over og forlod festen derfor festen.

Jeg overværrede heldigvis/desværre ikke dette selv, men da jeg fik af vide hun var smuttet i arrigskab blev jeg godt nok skuffet, ked og sur på samme tid - Synes godt nok ikke hun kunne være dette bekendt over for hverken min mand (altså hendes søn) og jeg, men ikke mindst over for hendes barnebarn. Synes det er så tarveligt at bare smutte også er jeg sådan set ligeglad hvad pokker, der har ligget til grund for dette. Men man forlader som et voksent menneske sgu ikke en fest i arrigskab, med mindre der virkelig ligger en rigtig god grund til dette.

Det værste var dog at hun efter to timer kom igen, men kun for at sidde uden for. Så under resten af festen sad hun "pænt" uden for og talte med de gæster der trak frisk luft, som om intet var hændt. Alle gæsterne synes det virkede vildt mærkeligt hun først var væk et par timner og derefter ikke kom ind, og kunne jo sagtens fornemme der var et eller andet i luften.

Overvejede virkelig mange gange at gå ud og bede hende om at køre hjem igen. For en ting er at hun kørte i arrigskab, men at hun så vælger at komme retur for kun at sidde uden for, ja så ville jeg sgu have foretrukket hun blev helt væk  Men valgte at ignorer hende, da jeg var bange for jeg bare ville blive rigtig sur og såret og derfor få ødelagt festen.

Puha, beklager mit indlæg alligvel blev lidt langt, men havde virkelig brug for at komme ud med min frustration. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre med mit forhold til hende nu. For har jo helt bestemt mistet rigtig meget for hende, men hun er jo mor til min mand og ikke mindt vores datters farmor.

gad vide om vi to har samme svigermor min er ligesådan , super irriternde og har altid ondt af sig selv og hun kan aldrig gøre noget galt, hun kan heller ikke sige undskyld hvis hun har såret et andet menneske...

jeg kan ik klare min svigermor....

hun har os flere gange sagt at hun ikke ønskede at jeg skulle være sammen med hendes Søn...

fik jeg afvide i fredags....

Anmeld

12. oktober 2010

Lillefe

Tanja84 skriver:

Ja, hun har stort set været alene om alle tre børn.

Min mand, hans bror og søster har hver deres far, men hun har ikke været sammen med nogen af dem gennem hele opvæksten af nogen af børnene.

umiddelbart lyder hun heller ikke som en som skulle have været mor (men har gjort det mere for sin egen skyld det med at blive mor). DU må undskylde hvis det lyder hårdt.. men hun virker alt for selvoptaget og virker da som om hun er al for van til at være midtpunkt.

Altså hvem kan også holde ud at bo sammen med sådan en, som kun sætter sig selv før andre.... Ja ikke mig i hvert fald..

Jeg ville klart forklare hende at hvis hun skulle være en del af dette selskab så måtte hun tage at sætte andre før hende selv (selvfølgelig på en pæn måde) og jeg ville nok informere min kæreste om at det havde jeg tænkt mig at sige hvis han ikke gjorder noget. Jeg har selv sagt fra med nogle ting overfor min far (han er også selvoptaget til tider, dog ikke på samme måde men på en anden)

Anmeld

12. oktober 2010

Lillefe

gad vide om vi to har samme svigermor min er ligesådan , super irriternde og har altid ondt af sig selv og hun kan aldrig gøre noget galt, hun kan heller ikke sige undskyld hvis hun har såret et andet menneske...

jeg kan ik klare min svigermor....

hun har os flere gange sagt at hun ikke ønskede at jeg skulle være sammen med hendes Søn...

fik jeg afvide i fredags....

ha det har sikkert ikke engang noget med dig at gøre! det er sikkert fordi hun ikke får opmærksomheden mere.. ej bliver da helt irriteret over at høre om de svigermødre...please lad mig aldrig blive sådan en dårlig mor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.