Øv for en svigermor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Tanja84

Godaften tøser

Sidder her i dag, dagen efter vores datters dåb med en rigtig øv fornemmelse og forvirring over mit fremtidige forhold til min svigermor. Er derfor så glad for at have baby.dk og komme til, da I altid er så gode til at hjælpe med en masse råd og kram, når man mest har brug for det

Som nævnt holdt vi i går vores datters barnedåb og i ugerne op til i går har mit forhold til min svigermor været lidt anstreng, da hun har været meget fornærmet over at denne fest var noget der betød noget for mig som ny mor, og jeg derfor gerne selv ville stå for festen, men naturligvis nok skulle sige til hvis jeg fik brug for hjælp. Det skal nævnes at min svigermor er typen, der altid hjælper for at gøre sig selv glad, og desværre er hendes såkaldte hjælp derfor ofte mere til gene end gavn. Vores forhold har derfor som nævnt grundet dette og en masse andre ting som desværre ville gøre dette indlæg AAAALLLLt for langt, været lidt anstrengt det sidste stykke tyd.

Men i går der går det over gevind for mit vedkommende.

Når vi skal til at sætte os til bords pisker hun pludselig en stemning op over for sin egen datter (der altså er 21 år) og hendes kæreste, da hun tror de ikke har en plads at sidde på. Det skyldes at to personer lige havde sat sig ved et andet bord og talte med nogen gæster indtil vi skulle spise. Hendes datter blev naturligvis irriteret og bedte hende slappe af, og forklarede at de nok selv skulle finde en plads, og jeg naturligvis havde styr på det. Dette blev hun åbenbart dybt fornærmet over og forlod festen derfor festen.

Jeg overværrede heldigvis/desværre ikke dette selv, men da jeg fik af vide hun var smuttet i arrigskab blev jeg godt nok skuffet, ked og sur på samme tid - Synes godt nok ikke hun kunne være dette bekendt over for hverken min mand (altså hendes søn) og jeg, men ikke mindst over for hendes barnebarn. Synes det er så tarveligt at bare smutte også er jeg sådan set ligeglad hvad pokker, der har ligget til grund for dette. Men man forlader som et voksent menneske sgu ikke en fest i arrigskab, med mindre der virkelig ligger en rigtig god grund til dette.

Det værste var dog at hun efter to timer kom igen, men kun for at sidde uden for. Så under resten af festen sad hun "pænt" uden for og talte med de gæster der trak frisk luft, som om intet var hændt. Alle gæsterne synes det virkede vildt mærkeligt hun først var væk et par timner og derefter ikke kom ind, og kunne jo sagtens fornemme der var et eller andet i luften.

Overvejede virkelig mange gange at gå ud og bede hende om at køre hjem igen. For en ting er at hun kørte i arrigskab, men at hun så vælger at komme retur for kun at sidde uden for, ja så ville jeg sgu have foretrukket hun blev helt væk  Men valgte at ignorer hende, da jeg var bange for jeg bare ville blive rigtig sur og såret og derfor få ødelagt festen.

Puha, beklager mit indlæg alligvel blev lidt langt, men havde virkelig brug for at komme ud med min frustration. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre med mit forhold til hende nu. For har jo helt bestemt mistet rigtig meget for hende, men hun er jo mor til min mand og ikke mindt vores datters farmor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Fleur

Sikke dog en opførsel !
Ej det er bare ikke iorden, absolut ikke.
Kan sagtens forstå at du havde brug for at komme ud med det, og hvor jeg dog bare følte med dig. Det var en dag som så skulle være speciel, med glæde og latter og så pisker hun den slags stemning op. Det er bare så synd for dig!
Må heller ikke være nemt for din mand, hendes egen søn?

Håber I trods alt havde noget der var i nærhenden af en god dag med smil

Anmeld

11. oktober 2010

Fleur

Jeg tror det er godt med en snak med hende, og at hun kan finde ud af at tage imod det og få snakket med dig . Det er vigtigt at hun forstår at hendes opførsel ikke var god!
Jeg krydser alt for at der kan komme en afklaring.

Og mest af alt, en masse knus herfra mig

Anmeld

11. oktober 2010

Sasja77

Først lige en kæmpetil dig!

Og så derefter......NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Hvad er det for en opførelse at lægge for dagen??? Hold da op jeg bliver forarget på dine vegne! Jeg begriber ikke at voksne mennesker kan opfører sig sådan men kan fortælle at det er ikke første gang jeg hører om det desværre

Jeg synes at det var smart af dig ikke at gå ud til hende for det var vel egentlig sikkert bare det hun sad og ventede på for så at kunne piske en stemning endnu mere op....det fik hun så ikke lige noget ud af og gudskelov for det! Har du modet så synes jeg bestemt at du skal tage en snak med hende men ikke før du har talt med manden din om det for jeg tror at I en gang for alle skal have sat hende lidt "på plads" ikke som at skælde hende huden fuld men mere for at få sat Jer lidt i respekt. Men det er vigtigt at I enige! 

Ps. Hvad siger din mand egentlig til alt dette?

Sasja

Anmeld

11. oktober 2010

mor til 2 skønne piger .

kan fandme godt forstå du bliver sur / ked af det .

Det er da en mega barnlig opførelse at sætte op den dag ..
jeg var fandme også blevet sur , og havde nok bedt hende køre hjem igen ..
men håber ´dagen ellers var rigtig god (:

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Holy ballony for en svigerskrappenollike. Vorherre bevares.
Men jeg vil også sige at godt du ikke gik ud til hende.

Jeg vil da egentligt også gerne vide hvad din gemal siger til sin mors opførsel, for hvis I en gang for alle skal meddele hende, at hun i fremtiden har at opføre sig ordentligt ellers er hun ikke velkommen, jamen så skal I begge være enige om det.
Vil godt skrive en masse gode råd, men tror du selv har fuldt styr på det....jeg føler bare så meget med jer.
Sikke da en mor at have.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2010

quar20

til dig..!!

Kender dog godt det med at ens svigerfamilie ødelægger ens barns dåb..! Det er bare SÅ hammerende svært at være i dit sted - men snak med din mand og prøv om i kan finde en go løsning så i kan få snakket med din svigermor..! Fortæl hvor ked af det du er, og at du ikke forstår hendes valg af netop at ødelægge JERES dag og ikke mindst hendes barnebarns første store dag ( bortset fra fødslen selvfølgelig )..!!

Øv Øv men endnu en  blir sendt til dig..!!

Anmeld

12. oktober 2010

Meliora

Hold da kæft hvor tarveligt og ubehøvlet af hende Dét kan jeg sgu godt forstå du synes er træls. Sådan kan man da ikke opføre sig!

Jeg tænker ligesom Sussie, hvad din mand siger til det hele? For synes egentlig det ville være på sin plads at han tog den her konflikt med sin mor, uden nødvendigvis at blande dig ind i det. Han kan jo sagtens sige til hebde at I er dybt skuffede over hun missede denne første store begivenhed for jeres lille pige, og at hvis hun ikke fremover opfører sig ordentligt, kan hun hoolde sig væk

Håber festen gik ok alligevel, men nøj hvor er det øv at hun skulle være sådan

Anmeld

12. oktober 2010

Troldemommi

hold da op hun er sgu da et kæmpe fjols

hun lyder som om hun mangler opmærksomhed bare synd at det skal gå ud over jer på jeres store dag 

måske kunne din mand sige noget til hende

men ellers tillykke med det

Anmeld

12. oktober 2010

maria_wlt

Velkommen til 3.A siger jeg bare..

Hun skal virkelig ha et par ord fra jer synes jeg. Ellers stopper det jo aldrig.. Hold op hvor er det bare barnligt og bare ikke noget jeg ville finde mig i på nogen måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.