Graviditetstest under menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.961 visninger
32 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Louisiana

Hej piger!

Det er længe siden jeg sidst har skrevet herinde, da jeg jo fik at vide, at jeg ikke fik ægløsning og jo dermed ikke kunne blive gravid. Så det var lidt hårdt for mig, at læse på siden herinde, at den ene efter den anden blev gravid.

Nå, men jeg har lige et spørgsmål til jer, som jeg håber nogen kan hjælpe med :-)

Som sagt ingen ægløsning. Derfor har jeg også smidt tanken om graviditet på hylden, for hvorfor spekulere i noget som alligevel ikke kunne lade sig gøre foreløbig. Så da jeg her for ca. 1½-2 uger siden begyndte at få ømme bryster og brystvorter, tænkte jeg ikke videre over det, andet end, at det nok var mensen der var på vej. Og også de gange der kom mælk ud af brysterne (den ene gang selvfølgelig mens jeg er på besøg hos nogen - nåede heldigvis at få min jakke henover, inden nogen opdagede pletterne!), har jeg givet kommende mens skylden. Jeg har jo så fast kontakt med min gynækolog da mine æg er gået i dvale, og da jeg ringer til hende idag, for at fortælle, at min mens så småt er kommet i form af pletblødning osv, og jeg fortæller, at jeg har ømme bryster, så siger hun dælme, at jeg sagtens kunne ha' fået en ægløsning, og være blevet gravid!!????!!?!?!?! Jeg skal så melde tilbage om en uge, om jeg har fået ordentlig mens, og hvad en graviditetstest har sagt... I min forvirring fik jeg ikke spurgt, om jeg kan tage testen mens jeg bløder - så det er mit spørgsmål til jer - kan man dét? Altså, kan man stole på svaret på testen?? Jeg er 3 uger over tiden for normal menstruation, så uden mens, havde jeg jo bare taget en test...

Hvad siger I? Undskyld det blev lidt langt

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

SussieThyssen

jada..selvfølgelig kan du det.
Skynd dig hen på apoteket og køb en.
Men hvis du småbløder nu, er det nok ikke særligt sansynligt at du er gravid, men man ved jo aldrig.
Og du kan også godt have været kortvarigt gravid.
Så få lige lavet en test..og så er det ellers fat i en læge, hvis den er positiv og du småbløder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2010

Snefnug1984

Jeg ved ikke om du kan stole på svaret med en test under din mens, men lav en test, hvor du bruger tampon, så der ikke kommer blod med i prøven.. så burde det vel være ok?

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

SolsikkeBlomst skriver:

Jeg ved ikke om du kan stole på svaret med en test under din mens, men lav en test, hvor du bruger tampon, så der ikke kommer blod med i prøven.. så burde det vel være ok?

Anmeld

11. oktober 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

jada..selvfølgelig kan du det.
Skynd dig hen på apoteket og køb en.
Men hvis du småbløder nu, er det nok ikke særligt sansynligt at du er gravid, men man ved jo aldrig.
Og du kan også godt have været kortvarigt gravid.
Så få lige lavet en test..og så er det ellers fat i en læge, hvis den er positiv og du småbløder.

Kærligst
Sussie

Tak for svar :-)

Jeg blødte også lidt, da jeg ventede min søn, for 12 år siden, dog ikke så meget som nu. Desuden har jeg skrevet med flere herinde, som har haft mens under graviditeten...

Men ja, når jeg skal hente min søn fra skole, kører jeg lige forbi og henter en test :-)

Anmeld

11. oktober 2010

Louisiana

SolsikkeBlomst skriver:

Go' idé!   Tak!

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Tak for svar :-)

Jeg blødte også lidt, da jeg ventede min søn, for 12 år siden, dog ikke så meget som nu. Desuden har jeg skrevet med flere herinde, som har haft mens under graviditeten...

Men ja, når jeg skal hente min søn fra skole, kører jeg lige forbi og henter en test :-)

Super..er da mægtig spændt på en update.
Men ja, man kan godt have en slags mens mens man er rimeligt nygravid, men den skulle gerne være noget anderledes end normalt.

Anmeld

11. oktober 2010

Louisiana

Grunden til jeg spørger, er også, at gynækologen jo sagde, at jeg skulle vente en uge med testen.... Det sagde hun vel af en årsag... Nå, men jeg prøver med en test nu, og så en mere om en uge

Anmeld

11. oktober 2010

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Super..er da mægtig spændt på en update.
Men ja, man kan godt have en slags mens mens man er rimeligt nygravid, men den skulle gerne være noget anderledes end normalt.

Jeg skriver ved første lejlighed efter testen er taget!

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Jeg skriver ved første lejlighed efter testen er taget!

Ihh..så har du en søn der er næsten lige gammel med min kan jeg regne ud...super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.