Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det var et super forslag du kom med der.....Det tror jeg godt jeg kunne bruge

Jeg håber det lykkedes både for dig og hende at finde en måde I kan få det hele til at glide på i trygge og faste rammer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

wamse

SussieThyssen skriver:

Først et knus og så vil jeg sige at du skal være ærlig.
Sæt dig ned med hende over en tår kaffe, og tal med hende. Vær ærlig.
Sig til at du synes at hun er fantastisk sammen med din datter, men at du er så angst og urolig, hvis hun nu pludselig får trang til at kigge for dybt i flasken, netop den dag/nat hun skal passe den lille. Og det vil du ikke have dit barn skal udsættes for.
Spørg hende hvad I to i fælleskab kan gøre for at det ikke sker, sådan at dit barn og hendes barnebarn kan have en farmor, som hun med glæde og tryghed kan besøge igennem opvæksten.
Foreslå hende at I fx kan lave en aftale om, at hvis farmor føler sig uoplagt, så skal hun sige fra.
Og spørg hende, hvad hun kan gøre for at du kan blive tryg ved det hele, og understreg at det betyder alt for dig, at den lille har en farmor hun kan være hos, at det er dit største ønske fordi, du kan lide hende som menneske, men at du er så bange.
Sig ALDRIG til hende at du ikke kan stole på hende. Det må du ikke på nuværende tidspunkt, men læg op til hende at du er så urolig og utryg.

Så er der det med spilleriet.
Der vil jeg altså sige, at selvfølgelig vil hun ikke forlade dit barn for at spille på spillemaskiner.
Det vil hun gøre på alle mulige andre tidspunkter.
Så det er jeg sikker på hun ikke vil.
Men få talt ud med hende. Det vil nemlig også støtte hende i hendes afholdenhed at hun ved hvor dybt det påvirker dig.

Kærligst
Sussie

Hvor er det altså et godt råd :-) Vær ærlig er nemlig det eneste rigtige at gøre.
Nu er jeg jo selv eks-misbruger og det er bare så vigtigt at man er ærlig. Jeg ville helt klart kunne forstå trådstarters problem, så længe jeg fik sandheden. Alt andet ville kun gøre det værre.
Knus

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

wamse skriver:

Hvor er det altså et godt råd :-) Vær ærlig er nemlig det eneste rigtige at gøre.
Nu er jeg jo selv eks-misbruger og det er bare så vigtigt at man er ærlig. Jeg ville helt klart kunne forstå trådstarters problem, så længe jeg fik sandheden. Alt andet ville kun gøre det værre.
Knus

Anmeld

11. oktober 2010

Svei

Kan du ikke vente...et barn på 6 mdr. bliver jo ikke passet ude for egen skyld. Så når det nærmer sig en alder hvor både barn og farmor ville have glæde af det, så ville jeg aflevere for nogle timer. Jeg kan ikke se at det hun er tidligere misbruger eller spiller for meget, nødvendigvis påvirker hendes ansvarsfølelse eller indsigt i forhold til hendes barnebarn...guderne skal vide jeg har taget nogle skidte valg ikke omhandlende mine børn, men jeg er altså stadig en ret god mor...

Hvis du virkelig aldrig ønsker dit barn hos hende, så sig det ig begrund, men pas på med at brænde alle broer, hvem ved hvad fremtiden byder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.