Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jetjen skriver:

Den er godt nok svær. Kan du ikke arrangere en dag sammen med hende for at se hvordan det går. Hvordan hun omgås hende osv. Måske det kan give dig lidt ro i sjælen. Eller alternativt få en anden til at være der mens hun passer.

Det har jeg gjort og hun er fantastisk sammen med hende, og det vil hun nok også være når de er alene, men jeg kan ikke få mig selv til og aflevere hende der...

Hvad nu hvis der sker noget.....Åhhhhh det er en træls situation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Jetjen

Anonym skriver:

Det har jeg gjort og hun er fantastisk sammen med hende, og det vil hun nok også være når de er alene, men jeg kan ikke få mig selv til og aflevere hende der...

Hvad nu hvis der sker noget.....Åhhhhh det er en træls situation...

Ja det er godt nok et dillema. Men tror da næsten du er nød til at tage snakken med hende. Hun kan jo nok fornemme at der er noget galt - og hun ved jo sikkert også godt hvad det er.

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jetjen skriver:

Ja det er godt nok et dillema. Men tror da næsten du er nød til at tage snakken med hende. Hun kan jo nok fornemme at der er noget galt - og hun ved jo sikkert også godt hvad det er.

Det er jeg jo nok nød til.....Selvom det ikke lige er min stærke side....

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

Anonym skriver:

Det er jeg jo nok nød til.....Selvom det ikke lige er min stærke side....

Nej  den er heller ikke nem, når det nu er svigermor. Men tror i længden det er det bedste for jeres forhold.

Anmeld

10. oktober 2010

<3

Sig sandheden at det for det første er noget andet med din egen mor som du jo kender i bund og grund og for det andet at det hun har tilbagefald gør dig nervøs.

Det burde hun kunne forstå. Måske endda selv komme med en historie fra dengang din kæreste var lille og hendes svigermor... Og så ellers bede hende om at lade være med at presse dig. For det har aldrig ført noget godt med sig.

Anmeld

10. oktober 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

Men min mor passer hende jo, så hun ved jo godt jeg er klar til og få hende passet...?? Så det kan jeg ikke rigtig bruge som undskyldning,.

Jo, det synes jeg da ærlig talt godt at du kan.................min mor fik også lov at passe mine unger, længe før svigermor. Og det var jeg helt åben omkring. Det er noget andet, når det er ens egen mor, ikke?? Og hvis du så iøvrigt er ærlig omkring dine grunde (at hun spiller og har haft en druk-periode for nylig), så har du spillet med åbne kort. På den måde har du meldt helt klart ud, og din svigermor behøver ikke gå, og tænke en masse over hvorfor, hun ikke må passe lige nu.

Jeg er stor, stor tilhænger af åbenhed i familien. Også når det er nogle lidt ømme ting, der skal tages op. Man kommer længst med at kalde en ko for en ko, og en spade for en spade.

Mette

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Jo, det synes jeg da ærlig talt godt at du kan.................min mor fik også lov at passe mine unger, længe før svigermor. Og det var jeg helt åben omkring. Det er noget andet, når det er ens egen mor, ikke?? Og hvis du så iøvrigt er ærlig omkring dine grunde (at hun spiller og har haft en druk-periode for nylig), så har du spillet med åbne kort. På den måde har du meldt helt klart ud, og din svigermor behøver ikke gå, og tænke en masse over hvorfor, hun ikke må passe lige nu.

Jeg er stor, stor tilhænger af åbenhed i familien. Også når det er nogle lidt ømme ting, der skal tages op. Man kommer længst med at kalde en ko for en ko, og en spade for en spade.

Mette

Du har ret med at man skal sige tingene som de er, men det er ikke min stærke side, er bange for jeg giver efter og hun bliver passer og jeg sidder og ryster og tænker hvad der nu sker.....

Anmeld

10. oktober 2010

SussieThyssen

Først et knus og så vil jeg sige at du skal være ærlig.
Sæt dig ned med hende over en tår kaffe, og tal med hende. Vær ærlig.
Sig til at du synes at hun er fantastisk sammen med din datter, men at du er så angst og urolig, hvis hun nu pludselig får trang til at kigge for dybt i flasken, netop den dag/nat hun skal passe den lille. Og det vil du ikke have dit barn skal udsættes for.
Spørg hende hvad I to i fælleskab kan gøre for at det ikke sker, sådan at dit barn og hendes barnebarn kan have en farmor, som hun med glæde og tryghed kan besøge igennem opvæksten.
Foreslå hende at I fx kan lave en aftale om, at hvis farmor føler sig uoplagt, så skal hun sige fra.
Og spørg hende, hvad hun kan gøre for at du kan blive tryg ved det hele, og understreg at det betyder alt for dig, at den lille har en farmor hun kan være hos, at det er dit største ønske fordi, du kan lide hende som menneske, men at du er så bange.
Sig ALDRIG til hende at du ikke kan stole på hende. Det må du ikke på nuværende tidspunkt, men læg op til hende at du er så urolig og utryg.

Så er der det med spilleriet.
Der vil jeg altså sige, at selvfølgelig vil hun ikke forlade dit barn for at spille på spillemaskiner.
Det vil hun gøre på alle mulige andre tidspunkter.
Så det er jeg sikker på hun ikke vil.
Men få talt ud med hende. Det vil nemlig også støtte hende i hendes afholdenhed at hun ved hvor dybt det påvirker dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Først et knus og så vil jeg sige at du skal være ærlig.
Sæt dig ned med hende over en tår kaffe, og tal med hende. Vær ærlig.
Sig til at du synes at hun er fantastisk sammen med din datter, men at du er så angst og urolig, hvis hun nu pludselig får trang til at kigge for dybt i flasken, netop den dag/nat hun skal passe den lille. Og det vil du ikke have dit barn skal udsættes for.
Spørg hende hvad I to i fælleskab kan gøre for at det ikke sker, sådan at dit barn og hendes barnebarn kan have en farmor, som hun med glæde og tryghed kan besøge igennem opvæksten.
Foreslå hende at I fx kan lave en aftale om, at hvis farmor føler sig uoplagt, så skal hun sige fra.
Og spørg hende, hvad hun kan gøre for at du kan blive tryg ved det hele, og understreg at det betyder alt for dig, at den lille har en farmor hun kan være hos, at det er dit største ønske fordi, du kan lide hende som menneske, men at du er så bange.
Sig ALDRIG til hende at du ikke kan stole på hende. Det må du ikke på nuværende tidspunkt, men læg op til hende at du er så urolig og utryg.

Så er der det med spilleriet.
Der vil jeg altså sige, at selvfølgelig vil hun ikke forlade dit barn for at spille på spillemaskiner.
Det vil hun gøre på alle mulige andre tidspunkter.
Så det er jeg sikker på hun ikke vil.
Men få talt ud med hende. Det vil nemlig også støtte hende i hendes afholdenhed at hun ved hvor dybt det påvirker dig.

Kærligst
Sussie

Det var et super forslag du kom med der.....Det tror jeg godt jeg kunne bruge

Anmeld

10. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Hej Tøser

Jeg har en datter på knap et halvt år.

Hun er endnu ikke blevet passet ved svigermor, men hun bliver ved og presse på, men jeg tør ikke.

Det er sådan at min svigermor har haft et alkoholmisbrug i mange år, dog er hun stoppet for et par år siden.

Men for ca 2 mdr siden faldt hun i igen, meget hårdt endda, det varede dog kun en uges tid også var hun på noget antibus agtig noget derefter, derudover spiller hun meget, på maskiner osv nede i byen. Tror jeg vil gå så langt som at kalde det ludomani.

Er det mig der er en tøs og ikke tør efterlade min datter ved hende?

Jeg mener bare at når hun tager sådan nogle uansvarlige valg, hvordan skal hun så passe på min datter?

Min kæreste mener ikke det er noget problem, og forstår ikke hvorfor jeg ikke bare aflevere hende der?

Hvad mener i? Jeg er så bange for der sker hende noget, eller hun ikke bliver passet ordentlig på, da det jo kræver at svigermor tilsidesætter hendes behov for og passe på vores datter....

Jeg forstår så udemærket din bekymring for jeg ville heller aldrig kunne aflevere min datter hos sådan en. Sorry to say...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.