Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej Tøser

Jeg har en datter på knap et halvt år.

Hun er endnu ikke blevet passet ved svigermor, men hun bliver ved og presse på, men jeg tør ikke.

Det er sådan at min svigermor har haft et alkoholmisbrug i mange år, dog er hun stoppet for et par år siden.

Men for ca 2 mdr siden faldt hun i igen, meget hårdt endda, det varede dog kun en uges tid også var hun på noget antibus agtig noget derefter, derudover spiller hun meget, på maskiner osv nede i byen. Tror jeg vil gå så langt som at kalde det ludomani.

Er det mig der er en tøs og ikke tør efterlade min datter ved hende?

Jeg mener bare at når hun tager sådan nogle uansvarlige valg, hvordan skal hun så passe på min datter?

Min kæreste mener ikke det er noget problem, og forstår ikke hvorfor jeg ikke bare aflevere hende der?

Hvad mener i? Jeg er så bange for der sker hende noget, eller hun ikke bliver passet ordentlig på, da det jo kræver at svigermor tilsidesætter hendes behov for og passe på vores datter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Ann.

Puhh den er svær ... 

Men personligt ville jeg ikke gøre det.

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Den er mega svær specielt når min kæreste siger jeg skal give hende en chance, men jeg tør simpelthen ikke.......

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

Hvis ikke du er tryg så lad vær. Din datter vil sikert lynhurtigt mærke din utryghed. Ville heller ikke selv være tryg ved det.

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Og det er jo ikke fordi jeg ikke kan li hende, hun er faktisk meget sød, men har bare en dårlig mavefornemmelse ved det........

Men hvordan forklarer jeg så lige hende det, skal jeg bare sige, grundet din fortid kan jeg ikke lade dig passe hende?

Anmeld

10. oktober 2010

isakelias

Puha...sikken et dilemma at stå i...

Jeg synes at det er et stort ansvar at "passe" et barn på 6 mdr... Det kræver din absolut 100% opmærksomhed. Det er da dejligt at hun vil din datter, men det er dig der er mor og hvis din mavefornemmelse siger nej skal du følge den... jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at sårer nogle men hvis der skete noget, vil du jo aldrig kunne tilgive dig selv, ej heller din kæreste... Du kunne måske en dag, tage forbi din svigermor..(se om hun er ædruelig), spørge om hun lige kunne se efter hende en halv time, fordi du lige skal lalalala..
(et eller andet)... Så føler farmor at hun også er på banen og at hun er god nok.... mhs til overnatning, kan du altid sige at det har du slet ikke behov for endnu, men at du nok skal have hende i tankerne. Håber jeg kunne hjælpe lidt

God søndag Maria

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

Anonym skriver:

Og det er jo ikke fordi jeg ikke kan li hende, hun er faktisk meget sød, men har bare en dårlig mavefornemmelse ved det........

Men hvordan forklarer jeg så lige hende det, skal jeg bare sige, grundet din fortid kan jeg ikke lade dig passe hende?

Den er godt nok svær. Kan du ikke arrangere en dag sammen med hende for at se hvordan det går. Hvordan hun omgås hende osv. Måske det kan give dig lidt ro i sjælen. Eller alternativt få en anden til at være der mens hun passer.

Anmeld

10. oktober 2010

*Cille*

Jeg har også en svigermor, der har lidt ekstra hang til flasken en gang imellem. Jeg har snakket med min kæreste om at når vi bliver forældre (jeg er ikke gravid endnu), er jeg ikke sikker på jeg tør overlade vores barn til hende af frygt for at hun tilfældigvis har en dårlig dag og overgiver sig til flasken. Han er heldigvis meget forstående omkring det ...

Jeg kan 100% følge dig, men jeg forstår bare ikke hvorfor din kæreste ikke kan se at det er et problem at overlade jeres barn til hans mor, når hun nu har hele to misbrug...  Jeg synes I skal tage en snak, dig og din kæreste, om det een gang for alle og så måske tage en snak med svigermor også. Det tror jeg i hvert fald vi gør når vi engang står i den situation. Jeg ved selvfølgelig godt at hun højt og helligt vil love at der ikke sker noget, men kan man stole på en misbruger ?!? Du vil nok ikke få ro i sjælen før din lille guldklump er sikkert hjemme ved jer igen...

Anmeld

10. oktober 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

Sig at du ikke er klar til at få hende passet.................og at du desuden er nervøs, fordi hun har haft at nyligt tilbagefald i sin alkoholisme, der gør at tilliden lige skal gendannes.

Lyt altid til din mavefornemmelse, og vær tro mod dig selv.

Mette

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Sig at du ikke er klar til at få hende passet.................og at du desuden er nervøs, fordi hun har haft at nyligt tilbagefald i sin alkoholisme, der gør at tilliden lige skal gendannes.

Lyt altid til din mavefornemmelse, og vær tro mod dig selv.

Mette

Men min mor passer hende jo, så hun ved jo godt jeg er klar til og få hende passet...?? Så det kan jeg ikke rigtig bruge som undskyldning,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.