Anonym skriver:
Jeg vil altid holde af M og altid elske ham, men der er bare mange måder at elske en person på... Det er også noget vi har diskuteret herhjemme for igen er vi ikke enige. M siger at enten elsker man eller også elsker man ikke...
Nej jeg har vidst ikke direkte skrevet hvad det er der gør at jeg tvivler så meget på vores forhold. Det kan også være svær at sætte ord på - specielt så andre forstår det nogenlunde. Det har også været svært for mig selv at finde ud af det, men noget er der altså bare galt....
Jeg har sagt til M at jeg ikke synes han er ret meget mand - en hård ting at få at vide, men det er bare gået op for mig at jeg sgu savner at han mander sig lidt op. Han er bare så blød og følsom. Ikke for sjovt at vi tit har sagt at jeg er manden i forholdet og han er konen. M er et hyggedyr der elsker at pusle med sine chili-planter og går meget op i hans drivhus. Fair nok at ha en hobby, men fatter ikke man kan sidde flere timer, flere uger i træk og kigge på drivhuse - hvor svært kan det være at vælge? Han bruger meget tid på at pusle rundt i haven. Han gider ikke rigtig feste, han hader fodbold. Føler ikke han kan give et ordentlig knus eller håndtryk med mindre han halvt blir tvunget til det.
Og så har han aldrig bakket mig op i mit arbejde mm. Noget der virkelig har gjort mig ked af det i flere år, men først er nu jeg rigtig finder ud af det. Han siger han vil gøre det bedre, men det er skisme også på tide....
Og så har jeg svært ved at finde de stærke følelser for ham. Savner ham ikke rigtig når han er væk - jo savner kys, knus og kram, men det er jo ikke særligt personligt....
Jeg er nok lidt jaloux-anlagt, vil helst vide hvad han laver og hvem han snakker med, men holder det for mig selv. Han er egentlig selv lige sådan.
Ja det er svært at forklare..... Havde heller aldrig troet at jeg ville finde sådan en type til mand - også altid det folk har sagt til mig, men har bare altid grint af det....
(fortsætter lige som ano...jeg er den der spurgte til, hvordan du har det idag
)
Så det handler om, at du holder af ham, men i bund og grund ikke respekterer ham...det er ikke en holdbar situation, det kan jeg godt se...
Jeg er selv gift med en meget blød mand, der er vokset op med sin mor som eneste faste holdepunkt - han har aldrig rigtig haft nogle faderfigurer i sit liv, der har været værd at samle på - samtidig er han en meget slank mand, så han har heller ikke den der meget mandige fysik - men jeg nærer dyb respekt for ham. Selvom jeg også nogle gange får lyst til at ruske i ham og sige "så sig dog FRA mand..." (har også gjort det nogle gange
- jeg kan godt have en meget direkte facon), så har jeg lært, at det handler om noget andet...ikke manglen på mandighed og mandsmod...det handler om, at jeg har en mand, der er klog på mennesker og nogle gange en lidt for veludviklet evne til at sætte sig ind i, hvordan andre (og dermed jeg) har det - han ved det ofte bedre end jeg selv gør - og det gør, at han trækker sig i forståelse og ikke af fejhed...
Jeg tror det for mig har handlet om at lære at acceptere, at sådan fungerer han bare - og jeg nærer dyb respekt for ham på alle områder...og jeg tror bestemt, at gensidig respekt er rigtig vigtig i et forhold, hvis man hele tiden går og "ser lidt ned" på den anden, så opbygger irritationen sig hele tiden. Det lyder også som om, han i bund og grund mangler respekt for dig og dine drømme, når han ikke bakker dig op rent jobmæssigt. Et forhold handler jo i høj grad om at gå på kompromis og på gensidig forståelse og igen respekt! Igen vil jeg sige, at de ting kan I alene ikke opbygge, når I er nået ud, hvor I er nu...men måske vil en professionel kunne hjælpe jer med at sætte tingene i et andet perspektiv?
Jeg er i øvrigt enig med dig i, at der er mange måder at elske på...
Endelig vil jeg sige, at du er nødt til at være bundhamrende egoistisk og loyal over for dig selv...du er nødt til at gøre, hvad du synes er rigtigt...og hvad der gør dig lykkelig...