Tina2 skriver:
Hvad er det for en film, den har jeg ikke hørt om! 
Det er en nyere dansk film der potrætterer livet på bunden af samfundet i det københavnske norvestkvarter. To drenge der vokser op med en mor der er misbruger og svigter totalt. Man følger dem i en periode i deres voksenliv, hvor de selv tumler med druk, stoffer og bare et dårligt liv i det hele taget. Men centralt for filmen er at de som drenge i måske 10-11 års alderen får en lillebror som er overladt i deres varetægt fordi moren aldrig er hjemme og når hun er, er hun besvimet af druk. De stakkels drenge kan jo ikke magte opgaven men man følger hvordan de prøver på bedste vis - står med mælkeerstatning i lejlighedens klamme og sundhedsskadelige køkken. De gør hvad de kan men det ender med at babyen dør, for de kan jo ikke magte opgaven. Og jeg kan godt fortælle dig, den måde det bliver vist og fortalt på er SÅ forfærdelig at jeg snart hyler igen nu!!! Så det tema og det traume omkring det med at passe ordentligt på små børn følger drengene, som senere i filmen så er voksne, gennem livet. Og derfor bliver det ved med at være i filmen i forskellige afskygninger, det med små børn der ikke bliver taget ordentligt vare på fordi deres sociale kår er så ringe. Og den sociale deroute for hovedpersonerne fortsætter bare - det med at de prøver det bedste de kan, men det er bare ikke godt nok, fordi de har haft og har så ringe vilkår i livet. PUUUUUHA, den er barsk!!
Anmeld