Lad os mindes dem der blev taget fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

SussieThyssen

Hvor smukt søde ven.

Så vil jeg mindes mine ungers far, der døde for 2 år siden af kræft.
Han var min bedste ven og det gik også alt, alt for stærkt...men godt for ham, at det gjorde. Men som vores dengang 17 årige datter sagde:
- Jamen mor, jeg er ikke nået længere end til at far er lidt sløj
Han blev 49 år. 

Min far der døde for 5 år siden af kræft i rygmarven. Han blev knapt 84, så han var en ældre herre. Men han var det største menneske, jeg nogen siden har kendt og han var familiens overhoved og støtte.
Jeg savner hans dybe latter og hans viden. Jeg savner vores lange natlige samtaler og vores kortspil. Jeg savner at kunne spørge ham til råds i stort og småt. Jeg savner at kunne putte min hånd ind i hans og mærke hans store trygge bamsefavn. Og jeg savner at kunne kravle op på hans skød og vide at han ville ordne hele verden for mig. Han er stadig elsket og savnet hver eneste dag.  

Mine ungers fars faster. En vidunderlig gammel dame, der nåede at blive 88 år. Still going strong, til hun blev ramt af en hjerneblødning og siden aldrig vågnede op igen for halvandet år siden.
Hun var på mange områder familiens samlingspunkt, og selv efter mine ungers far og jeg blev skilt, var hun den, der slog i bordet og fik den del af familien til at opføre sig ordentligt, for de mente at det skulle man ikke, når man blev skilt. Hendes dør og arme var altid åbne og vi tilbragte mange gode dage og timer i hinandens selskab.  

Min faster, der døde i 2004 af kræft. Hun blev 64 år.
Hun var min ekstra mor og hende der passede mig, når far og mor skulle noget igennem mange år. Hun og min onkel var var de sødeste og varmeste mennesker, og jeg har haft mange vidunderlige timer og dage sammen med dem.
Desværre blev hun mere og mere alkoholiseret, og det endte med at jeg måtte vælge hende fra i mit liv, da jeg blev ældre. Men jeg nåede at komme og sige farvel til hende, og det er jeg dybt taknemmelig for. Jeg savner stadig den kvinde, hun var, inden hun blev alkoholiker.  

Min morfar, som døde da jeg var 7 år, i en alder af 74, af mavekræft. Han var med til at forme mig til det menneske jeg er i dag. Ingeniør og videnskabsmand. Fra jeg skunne sidde op i barnevognen tog han mig med ud på lange ture og udforskede verden. Han lærte mig om blomster, træer, fugle og alskens natur. Han lærte mig at tegne og male og altide søge viden.
Jeg var 3 år, da vi, med mig i klapvognen, gik på museer og så på alt fra gamle bymuseer til moderne kunst. Han fortalte og forklarede, og vi kunne begge sidde længe og dvæle over et maleri, hvor han så bagefter spurgte ind til hvad jeg havde set og oplevet. Allerede dengang vidste jeg, at jeg ikke brød mig om moderne kunst, men jeg elskede og elsker romatikken, guldalderkunsten og impressionisterne. Han lærte mig at man aldrig skal acceptere et: "Det ved jeg ikke!" Og hvis andre ikke kan oplyse en om svaret, så må man selv finde ud af det på anden vis.  

Jeg savner min gamle svigerfar, mine ungers farfar.
Han døde i 1996 69 år gammel.
Han var et af de mest hjertevarme mennesker jeg har kendt, sød kærlig og med en vidunderlig humor. Han og jeg havde bare noget fra dag et, og selvom han elskede sine egne 2 døtre højt, så var jeg svigerfars pige. Vi kunne gå i timer i hans have og snakke om blomster (han var gammel gartner) og dyr og om gamle dage. Og han var fuld af et hav af historier fra hans slægt, som jeg siden har kunnet fortælle videre til hans børnebørn, for ingen andre i den del af familien lod til at interessere sig for det.
Lige inden hans død besluttede vi at tage ned og holde min mellemstes 5 års fødselsdag hos dem, for han var alt for sløj til at kunne komme, og jeg har sjældent set et lykkeligere menneske, da vi kom med vores lille datter. Selv kan Rebecka stadig huske den fødselsdag som noget helt særligt, og det var også sidste gang hun så sin højtelskde farfar i live. 

Min farmor, som døde i en alder af 88 da jeg var 19 år. Grand old lady. Hun havde som hun selv sagde, levet en fantastisk tidsperiode igennem.
Da hun blev født var der stadig gaslys på de brolagte gader og hestedroskerne rumlede på de toppede brosten og hun nåede at opleve at mennesket satte sin fod på månen. Efter hendes mening var det alt hvad et menneske kunne forlange. Hendes historier var vidunderlige, når hun fortalte om hele sin slægt og barndom med en far der var kaptajn på de store te-clippere. Og hun fortalte om det at blive forelsket, at blive mor og være kvinde.
Hun var gammel lægekone og havde et naturligt syn på livet og døden og kroppen. Det var hende, der fortalte mig om pubertet, om sex, om kærlighed og jeg kunne altid spørge. Hun delte mine små og større hemmeligheder med mig og holdt mund når hun skulle. Hun var fyldt med en million ordsprog og havde altid et til lejligheden og livets tildragelser og så havde hun altid tid. Hun var ikke rig og havde ikke meange penge, men hos hende var der altid papir, saks, lim og farver og oceaner af tid.  

In memoriam

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SHERO

Jeg mindes min elskede storebror der blev fundet død i sin celle i århus arrest for 6 år siden (d. 17 okt) Den absolute mest fantastiske fyr, som elskede og forgudet sin familie...

Håber stadig på at danmark får øjene op for at psykiske syge mennesker ikke skal varetægtsfængsles/isolation, da det desværre er en dødsdom for mange....

(skal dog lige siges han ikke begik selvmord, men fik byttet sig til dødeligt medicin for at få noget søvn)

Ære være hans minde...

Anmeld

8. oktober 2010

Bebsen

Jeg mindes min gode ven Kim, der valgte at tage sit eget liv... Du vil altid blive husket for dit gode humør, din gode mad, vores snakke, vores baberskums kampe, du var en ener, Kim, og vi er mange der savner dig

Jeg mindes min reserve-bedste der døde af alderdom, jeg kom aldrig med til din begravelse, da egoistiske mennesker valgte ikke at fortælle mig om din død, før et år senere...

Jeg mindes min kammerats mor der døde for få ½ år siden, jeg kendte dig kun i kort tid, en kort og intens tid.. Du vil blive husket for din humor, dine gode historier, og din kærlighed og omtanke, for mig og min søn... Du ville have købt ham hans første mini-små kondisko, men døde desværre få måneder før han blev født, ville ønske du havde mødt ham...

Jeg mindes far-Peder der døde af kræft for ½ år siden... Du var min reserve far, ham man altid kunne spørge til råds... Var der noget du ikke vidste, fandt du ud af det... Det gik alt for hurtigt, vi ville så gerne have beholdt dig... Men du er et bedre sted nu, livet var ikke nemt for dig, nu har du fået fred

Jeg mindes med stor sorg min mor, lillebror og mormor der mistede livet pga en gal og egoistisk mand, der desværre er min far... Jeg elsker jer, og jeg ville ønske I kunne have mødt min fantastiske søn... I vil aldrig blive glemt, I er i mit hjerte hver eneste dag, hver eneste sekund...

Puha, synes jeg ku blive ved og ved... Har mistet alt for mange... Senest var jeg til 2 begravelser samme dag da jeg var højgravid.. Sindssygt hård dag...

Anmeld

8. oktober 2010

UngMor_Odense

Jeg mindes min

Morfar der døde i 2006, 3 måneder før jeg fødte min søn.

Min moster der døde 9 måneder senere af kræft.

Min plejemor der døde for 2 år siden af kræft.

Min plejefar der døde for 2 måneder siden også af kræft.

De er alle meget savnet og tænker på den hverdag ...

Anmeld

8. oktober 2010

CiSo

Jeg mindes min kære morfar, der tabte kampen til kræften i 1998. 

Jeg mindes min kære onkel der tabte kampen til Aids i 1993.

Jeg mindes min kære onkel der tabte kampen til kræften i 2009.

Så mindes jeg min far, der desværre mistede livet i en ulykke før jeg blev født.

Anmeld

8. oktober 2010

SoffiLine

Jeg savner og mindes en rigtig god veninde der for lidt over en måned siden kørte galt - frontalt ind i en modkørende lastbil & røg ud gennem forruden

Jeg savner hende hver dag. Hun var kun 19 år & livet var jo ikke engang kommet i gang før det sluttede

Sov sødt skat, jeg elsker dig & ved du har fået dine vinger nu & hygger dig sammen med nogle af de andre vi rendte sammen med. Men ville sgu hellere have jer her på Jorden! Det gør så ondt!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. oktober 2010

Fam. Madsen

jeg mindes min far som døde for 16 år siden af kræft.

min mormor som døde for 5 år siden af demens

min morfar som døde for 6 år siden af alderdom

min kærste venindes lille søster som jeg også så som min lille søster også for 6 år siden hun blev desværre kun 16 år gammel.

min kære pap-farfar som døde i år af demens.

århhh i er alle savnet og i mine tanker hverdag Elsker og savner jer alle... 

Anmeld

9. oktober 2010

NatasjaL

Mistede min mormor for 3 måneder siden, og øv hvor var det hårdt at være nybagt mor til to og så miste sin mormor LIGE pludselig i en alder af 55 år :-(

Havde da mistet en kammerat der tog sit eget liv 3 måneder inden, i en alder af hun 18 år. Du er savnet Simon!

Ved hun har det godt hvor hun end er, og er stolt af sit andet oldebarn også.

Anmeld

9. oktober 2010

CmarianN

Mindes mine forældres venners unge søn der uforklarligt faldte død om på en piste på skitur i starten af året - i det mindste havde han det sjovt til det sidste  R.I.P Jacob.

Jeg mindes min barndomsveninde's mor som døde alt for tidligt og alt for hurtigt af cancer for 6 år siden  R.I.P Linda.

Jeg mindes min farfars bror som døde fornylig efter en lang og sej kamp mod cancer  R.I.P Johannes.

Til sidst vil jeg mindes en ung knægt fra min arbejdsplads som alt for tidligt blev taget fra hans familie/venner for 1 mdr. siden, af et epileptisk anfald  R.I.P Michael.

Ære være jeres minde!

I hjertet gemt og aldrig glemt

Anmeld

9. oktober 2010

Belinda83

Jeg mindes først og fremmest min mormor og morfar der dødede i 1990 med et ½ års mellemrum - havde et utroligt tæt forhold til dem, så savnet var MEGET stort. Min morfar der normalt ALDRIG blev syg fik det pludselig dårligt og dødede 2 timer efter af en blodprop i hjernen, min mormor fik kræft 1 mdr efter min morfar dødede, der gik 5 måneder så var hun også taget herfra

Så mindes jeg min farmor som dødede helt naturligt i 2008, 1 mdr efter hun blev 90 år.

Min svigermor der tabte til kræften og sov ind på min fødselsdag i 2003, min svigerfar der efter min svigermors´s død opgav livet lidt og trøstede sig med flasker, han dødede på min mand´s fødselsdag her i 2010 (han ønskede at dø så han igen kunne være sammen med min svigermor)

Og til sidst en af min og min mands bedste kammerater, der blev skudt på klodshold den 17. august 2009 af hans ex kæreste nuværende kæreste af ufattelige årsager Jeg havde kendt ham i ca 14 år og min mand har kendt ham i ca 12 år. De har netop fået dom de 3 der var indblandet i drabet på min kammerat, 12-10 0g 8 års fængsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.