Hvem har det største værelse hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Svei

Ja, lige her i mit kæmpe store hus-projekt sidder jeg med et sygt barn og stresser lidt over jeg ikke kan nå at lave noget over i huset.

Men altså, kom til at tænke på hvordan I andre har fordelt værelser, har I det store eller lille eller hvordan og hvorfor?

Jeg har valgt at i samråd med de tre overordnede... at den ældste får det lille værelse, den mindste det største og Bertram og jeg et hvert som vel er midt imellem... (dvs jeg deler jo med drengene da de sover ved mig, så jeg ikke et væresle selv, endnu)  synes ikke de har brug for så meget plads når de er store som når de er små..

Hvad har i valgt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SussieThyssen

Her har de store ALTID fået det største værelse, ud fra den betragtning at de har krav på noget privatliv og deres eget domæne, hvor de kan have vennerne på besøg.
Vi har så selv lagt beslag på det næststørste, fordi vi har en giga seng, og de mindste har fået de mindste, fordi de alligevel altid leger hvor vi voksne er, så de bruger ikke deres værelse til ret meget andet end opbevaring og søvn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

Her har de store ALTID fået det største værelse, ud fra den betragtning at de har krav på noget privatliv og deres eget domæne, hvor de kan have vennerne på besøg.
Vi har så selv lagt beslag på det næststørste, fordi vi har en giga seng, og de mindste har fået de mindste, fordi de alligevel altid leger hvor vi voksne er, så de bruger ikke deres værelse til ret meget andet end opbevaring og søvn.

Kærligst
Sussie

Ok, det er slet ikke den oplevelse jeg har, men mine to små elsker også at lege på værelset med en masse legetøj der fylder.

Vores familieseng er 3 m. bred, så den fylder også lidt, men man skal jo kun sove der, så derfor tager jeg gerne det lille..

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

Ok, det er slet ikke den oplevelse jeg har, men mine to små elsker også at lege på værelset med en masse legetøj der fylder.

Vores familieseng er 3 m. bred, så den fylder også lidt, men man skal jo kun sove der, så derfor tager jeg gerne det lille..

Ja sådan er vi så forskellige.
Nu har mine unger altid fået lov til at brede sig i stuen..og hvad jeg ikke har haft af legobyer, racerbaner og bondegårdsopstillinger igennem årene er ikke småting, somme tider flere uger i træk.
Men jeg synes nu bare det er skønt.
Det bringer ungerne og deres verden i centrum

Vores seng er 2,10 m bred og 2,25 lang fordi jeg har sådan en stooor mand

Anmeld

8. oktober 2010

Stumpen

Mathilde (den ældste) og os forældre har de største værelser (lige store) og Victoria (den yngste) har det mindste...

Victoria var ikke født da vi flyttede herned i lejligheden, og som baby har man ikke brug for meget plads.. Vi kom fra et stort hus, så inde i søveværelset skulle mine hobbyting og "kontorting" pludselig være og det kræver plads... Mathilde er 4 (3 da vi flyttede) og har en masse legetøj...

Jeg tænker at når Victoria skal i en junior seng at vi så skal have en snak med Mathilde om hun skal have en ny seng med stige og så ind på det lille værelse... For jo ældre hun bliver jo mindre legetøj vil der jo være og pt. leger hun slet ikke med sit legetøj...

-Anja

Anmeld

8. oktober 2010

Mig med maven

Vi har fire værelser, når stuen nu er fyldt med stue tind, var der tre tilbage! Baby har fået det mellemste, vi har det største og kontoret har det lille! Det skal lige siges at der kun er 1m2 til forskel fra babys og vores!

Når vi en gang skal have nr 2, tager vi kontoret i brug som soveværelse, og så får den nye baby vores!

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

Ja sådan er vi så forskellige.
Nu har mine unger altid fået lov til at brede sig i stuen..og hvad jeg ikke har haft af legobyer, racerbaner og bondegårdsopstillinger igennem årene er ikke småting, somme tider flere uger i træk.
Men jeg synes nu bare det er skønt.
Det bringer ungerne og deres verden i centrum

Vores seng er 2,10 m bred og 2,25 lang fordi jeg har sådan en stooor mand

Det får mine skam også...altså lov at være hvor de vil...men alt andet lige er det jo nemmest og hyggeligst at lege der hvor legetøjet er...

Anmeld

8. oktober 2010

Mig med maven

Jbk skriver:

Det får mine skam også...altså lov at være hvor de vil...men alt andet lige er det jo nemmest og hyggeligst at lege der hvor legetøjet er...

Anmeld

8. oktober 2010

AnneBJ

Nu har jeg ikke børn endnu, men her er det ret enkelt. Vi har et soveværelse og et meget lille ekstra værelse. Det lille får baby, for vores seng kan ikke engang stå der.. Så har vi kontor og soveværelse i samme rum.

Hos mine forældre var vi 4 søskende. Jeg er ældst, og har altid haft førsteret på værelse. Altså med undtagelse af soveværelset...

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Stumpen skriver:

Mathilde (den ældste) og os forældre har de største værelser (lige store) og Victoria (den yngste) har det mindste...

Victoria var ikke født da vi flyttede herned i lejligheden, og som baby har man ikke brug for meget plads.. Vi kom fra et stort hus, så inde i søveværelset skulle mine hobbyting og "kontorting" pludselig være og det kræver plads... Mathilde er 4 (3 da vi flyttede) og har en masse legetøj...

Jeg tænker at når Victoria skal i en junior seng at vi så skal have en snak med Mathilde om hun skal have en ny seng med stige og så ind på det lille værelse... For jo ældre hun bliver jo mindre legetøj vil der jo være og pt. leger hun slet ikke med sit legetøj...

-Anja

Ja, det med legetøjh bliver mere og mere indtil omkring skolealderen, så forsvindet sørme hurtigt og min søn som bliver 8 år han ønsker intet legetøj på hans værelse...går sgu for stærkt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.