Forundersøgelse på gynækologisk ambulatorium

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

Jeg kan skisme heller ikke holde det ud Det hele virker bare som det væreste mareridt ever. Føler mig som morder - føler jeg skal myrde mit eget barn, og ja det er vel også det jeg gør.... men ved godt jeg ikke må tænke sådan. Bare skide svært at lade være hulk hulk hulk

Jeg tænker...............at hvis du har det sådan med det, tror du så at det er den rigtige beslutning?? Måske du skulle have en snak med en helt uvildig person f.eks hos mødrehjælpen. For det virker på mig, som om du kommer til at føle en masse skyld og sorg, hvis du vælger aborten.

Her er lige et par steder, hvor du kan søge støtte og oplysning.

http://www.abortnet.dk/Default.aspx?ID=1

Hvad er Mødrehjælpen?

Mødrehjælpen rådgiver og vejleder børnefamilier, enlige fædre/mødre og gravide. Det kan være i spørgsmål om:

• problemer med børn

• separation/skilsmisse

• forældremyndighed og samværsret

• abort og graviditet

• Mødrehjælpen

Mødrehjælpen rådgiver blandt andet inden for områderne: Lov om Aktiv Socialpolitik, Lov om Social Service, herunder om økonomi, bolig-, arbejds- og uddannelsesforhold.

Mødrehjælpens medarbejdere består af både lønnet og frivillig arbejdskraft, der repræsenterer en bred sammensat faggruppe. I Mødrehjælpen arbejder blandt andet socialrådgivere, psykologer, læger, advokater, pædagoger, jordemødre og sundhedsplejersker.

Hvad kan Mødrehjælpen tilbyde?

I Mødrehjælpen kan du komme og få anonym rådgivning. Du kan selv bestemme, om din journal skal være med navn, og du er altid velkommen til at læse den igennem. Du kan når som helst i rådgivningsforløbet få journalen udleveret. Du bliver tilknyttet den samme socialrådgiver under hele rådgivningsforløbet.

Rådgivningen er Mødrehjælpens primære aktivitet. Det gælder både rådgivning til den enkelte og rådgivning af par. Der afsættes altid god tid til samtale, og det er derfor nødvendigt at bestille tid.

Mødrehjælpen har en række særlige tilbud:

• Grupper for unge gravide og unge mødre under 25 år.

• Abort og præventionsrådgivning.

• Samværsordning.

• Parsamtaler/Parterapi.

• Ferie og Aflastning.

• Retshjælp.

• Behandling af ofre eller udøvere af vold i familien.

• Genbrugsbutikker.

Hvor finder jeg Mødrehjælpen?

Mødrehjælpen har rådgivninger i København, Århus og Odense, og et familiebehandlingscenter i København.

Mødrehjælpens administration

Nørre Voldgade 80, 4. sal, 1358 København K. Telefon 33 45 86 30.

Rådgivninger

Telefonrådgivning: Telefon 70 11 12 12.

København: Nørre Voldgade 80, 2. sal, 1358 København K. Telefon 33 45 86 40.

Århus: Mejlgade 8, 8000 Århus C. Telefon 33 45 86 60.

Odense: Tolderlundsvej 1, 5000 Odense C. Telefon 33 45 86 80.

Sender knus din vej.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Anonym

Anonym skriver:

Er lige kommet hjem efter at ha været inde på gynækologisk ambulatorium til forundersøgelse. Jeg havde forberedt mig på at ville have den kirurgiske abort da jeg har læst så meget ubehageligt om den medicinske, men de fortæller mig så derinde at hvis jeg vælger den kirurgiske abort så kunne jeg først få en tid den 29/10. Åh shit det er godt nok lang tid til - Den tanke kan jeg slet slet ikke holde ud. Jeg kunne ikke lade være med at græde. Jeg følte mig derfor tvunget til at vælge den medicinske abort.

Jeg har nu fået dræber pillen med hjem. Skal tage den søndag formiddag. Ved sgu ikke hvordan pokker jeg nogensinde får sunket den pille. Den pille der dræber det lille foster - findes der en værre måde at blive tortureret på???? Sidder her og kigger på den lille brune kuvert med pillen i. Det hele føles bare så skide uvirkeligt :( Pillen vil give mig menstruationslignende smerter og blødning.

Tirsdag morgen skal jeg så ind på sygehuset hvor jeg får lagt to stikpiller op som skal gøre at jeg udstøder fosteret. Det vil give mig en masse dumme smerter - meget kræftige mens. smerter (ja ja kald dem bare en form for veer for det er jo det der sker....) De får livmoderen til at trække sig sammen så den tømmer sig. Så vil der komme en masse blod. Jeg vil selvf få smertestillende medicin, men har bare læst at det bare ikke tager alle smerter. Og der er selvf også bivirkninger; hovedpine, kvalme, diarre, opkast - og jeg er typen der altid tar imod dem ALLEsammen :s

Derefter vil jeg så bløde 10-20 dage - jamen så kan jeg da rigtig blive mindet om det hele tiden, :(

Cirka 16 dage efter skal jeg så ind til kontrol for at være sikker på at det hele er som det skal være.

Jeg ved hvordan du har det og havd du skal til at igennem.

Jeg vil bare sige at jeg havde ikke særlig ondt, men det var så også det ENESTE positive.

Jeg var hjemme da det skete, jeg ved ikk om du vil være hjemme...

Jeg fik af vide at jeg ville bløde med "klumper" som de kalder det, men jeg havde aldrig drømt om at de klumper man bløder, er pænt store, næsten et æg, den ene gang.

De sagde til mig at jeg kunne bløde fra 10 dage -4 uger, det var så også hvad jeg gjorde, blødte i 4 uger og jo det er en grim reminder.

Jeg håber ikk det støder dig jeg skriver dette, men jeg var ikke helt så godt infomeret. om det der skete. Det vidste jeg så først bagefter....

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Jeg tænker...............at hvis du har det sådan med det, tror du så at det er den rigtige beslutning?? Måske du skulle have en snak med en helt uvildig person f.eks hos mødrehjælpen. For det virker på mig, som om du kommer til at føle en masse skyld og sorg, hvis du vælger aborten.

Her er lige et par steder, hvor du kan søge støtte og oplysning.

http://www.abortnet.dk/Default.aspx?ID=1

Hvad er Mødrehjælpen?

Mødrehjælpen rådgiver og vejleder børnefamilier, enlige fædre/mødre og gravide. Det kan være i spørgsmål om:

• problemer med børn

• separation/skilsmisse

• forældremyndighed og samværsret

• abort og graviditet

• Mødrehjælpen

Mødrehjælpen rådgiver blandt andet inden for områderne: Lov om Aktiv Socialpolitik, Lov om Social Service, herunder om økonomi, bolig-, arbejds- og uddannelsesforhold.

Mødrehjælpens medarbejdere består af både lønnet og frivillig arbejdskraft, der repræsenterer en bred sammensat faggruppe. I Mødrehjælpen arbejder blandt andet socialrådgivere, psykologer, læger, advokater, pædagoger, jordemødre og sundhedsplejersker.

Hvad kan Mødrehjælpen tilbyde?

I Mødrehjælpen kan du komme og få anonym rådgivning. Du kan selv bestemme, om din journal skal være med navn, og du er altid velkommen til at læse den igennem. Du kan når som helst i rådgivningsforløbet få journalen udleveret. Du bliver tilknyttet den samme socialrådgiver under hele rådgivningsforløbet.

Rådgivningen er Mødrehjælpens primære aktivitet. Det gælder både rådgivning til den enkelte og rådgivning af par. Der afsættes altid god tid til samtale, og det er derfor nødvendigt at bestille tid.

Mødrehjælpen har en række særlige tilbud:

• Grupper for unge gravide og unge mødre under 25 år.

• Abort og præventionsrådgivning.

• Samværsordning.

• Parsamtaler/Parterapi.

• Ferie og Aflastning.

• Retshjælp.

• Behandling af ofre eller udøvere af vold i familien.

• Genbrugsbutikker.

Hvor finder jeg Mødrehjælpen?

Mødrehjælpen har rådgivninger i København, Århus og Odense, og et familiebehandlingscenter i København.

Mødrehjælpens administration

Nørre Voldgade 80, 4. sal, 1358 København K. Telefon 33 45 86 30.

Rådgivninger

Telefonrådgivning: Telefon 70 11 12 12.

København: Nørre Voldgade 80, 2. sal, 1358 København K. Telefon 33 45 86 40.

Århus: Mejlgade 8, 8000 Århus C. Telefon 33 45 86 60.

Odense: Tolderlundsvej 1, 5000 Odense C. Telefon 33 45 86 80.

Sender knus din vej.

Mette

Jeg VED det er den rigtige beslutning, desværre. Det er det i hvertfald som situationen ser ud nu. Jeg kan ikke spå om fremtiden, men som tingene ser ud nu er der ikke grundlag for en tryg og kærlig opvækst.....

Selvom det er sindsygt hårdt og jeg straffer mig selv ved jeg at jeg gør det rigtige!

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil bare sige at jeg havde ikke særlig ondt, men det var så også det ENESTE positive.

Jeg fik af vide at jeg ville bløde med "klumper" som de kalder det, men jeg havde aldrig drømt om at de klumper man bløder, er pænt store, næsten et æg, den ene gang.

De sagde til mig at jeg kunne bløde fra 10 dage -4 uger, det var så også hvad jeg gjorde, blødte i 4 uger og jo det er en grim reminder.

Jeg håber ikk det støder dig jeg skriver dette, men jeg var ikke helt så godt infomeret. om det der skete. Det vidste jeg så først bagefter....

Puha lyder ubehageligt!

Jeg føler mig okay informeret - både fordi jeg selv har læst rigtig meget op det her på nettet og fordi hun forklarede mig det godt derinde.

Jeg håber at jeg aborterer derinde. Der står at de fleste når at gøre det, men for nogen kan der gå op til et døgn. Ingen tvivl om at vi værste frygt er at se det her lille foster komme ud. Det ville kun gøre ondt værre og gi mig et synd jeg nok aldrig vil glemme....

Det er helt fint at du skriver - rart at høre om andres oplevelse!

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym

Anonym skriver:

Puha lyder ubehageligt!

Jeg føler mig okay informeret - både fordi jeg selv har læst rigtig meget op det her på nettet og fordi hun forklarede mig det godt derinde.

Jeg håber at jeg aborterer derinde. Der står at de fleste når at gøre det, men for nogen kan der gå op til et døgn. Ingen tvivl om at vi værste frygt er at se det her lille foster komme ud. Det ville kun gøre ondt værre og gi mig et synd jeg nok aldrig vil glemme....

Det er helt fint at du skriver - rart at høre om andres oplevelse!

Jeg ved bare at jeg gør det aldrig igen.

Da de sagde klumper, ja så troede jeg små nogen, ikke så store.

Jeg blev ikk tilbudt at være på sygehuset. Jeg fik pillen en fredag og skulle selv tage stikpillerne en søndag.

Men det gik ok hurtig, nu var jeg jo hjemme og havde ikke med 2 børn mulighed at være i sengen hele tiden. Så klumper kom hurtigt ud. Men nej hvor man bløder meget. De sagde også til mig at fordi jeg næsten lige havde født ville det ikke blive svært for kroppen. Kan være derfor det ikke gjorde så ondt.

Men dejligt at du kan være på sygehuset. De sagde til min jeg skulle ligge stille i ca 1 times tid, der gjorde jeg og så jeg så skulle tisse ja så gik det stærk.

Jeg håber det samme for dig. For det er ikke let, men nu vidste jeg det var den rette beslutning og jeg følte ikk jeg slog mit barn ihjel.

Men en masse kram og knuz herfra i din svære tid.

Når det bliver rigtig svært så kig på den skønne du har derhjemme, for de bringer altid et smil frem.

Anmeld

8. oktober 2010

TbCp

Åhh puha...

Jamen altså jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive

Du får et kæmpe kram og så sender jeg dig en masse tanker!!!

Anmeld

8. oktober 2010

JustAnotherName

Jeg bliver så trist, når jeg læser om aborter. Syntes det er så grotesk hård en beslutning!

Men det er selvfølgelig slet ikke det, som du trænger til at høre lige nu.
Du behøver nok mest opmuntring, støtte og forståelse....

Og jeg føler med dig, og sender dig en masse styrke og knus 

Anmeld

8. oktober 2010

Barbamama

Har ikke nogen ord.....

Anmeld

8. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Er lige kommet hjem efter at ha været inde på gynækologisk ambulatorium til forundersøgelse. Jeg havde forberedt mig på at ville have den kirurgiske abort da jeg har læst så meget ubehageligt om den medicinske, men de fortæller mig så derinde at hvis jeg vælger den kirurgiske abort så kunne jeg først få en tid den 29/10. Åh shit det er godt nok lang tid til - Den tanke kan jeg slet slet ikke holde ud. Jeg kunne ikke lade være med at græde. Jeg følte mig derfor tvunget til at vælge den medicinske abort.

Jeg har nu fået dræber pillen med hjem. Skal tage den søndag formiddag. Ved sgu ikke hvordan pokker jeg nogensinde får sunket den pille. Den pille der dræber det lille foster - findes der en værre måde at blive tortureret på???? Sidder her og kigger på den lille brune kuvert med pillen i. Det hele føles bare så skide uvirkeligt :( Pillen vil give mig menstruationslignende smerter og blødning.

Tirsdag morgen skal jeg så ind på sygehuset hvor jeg får lagt to stikpiller op som skal gøre at jeg udstøder fosteret. Det vil give mig en masse dumme smerter - meget kræftige mens. smerter (ja ja kald dem bare en form for veer for det er jo det der sker....) De får livmoderen til at trække sig sammen så den tømmer sig. Så vil der komme en masse blod. Jeg vil selvf få smertestillende medicin, men har bare læst at det bare ikke tager alle smerter. Og der er selvf også bivirkninger; hovedpine, kvalme, diarre, opkast - og jeg er typen der altid tar imod dem ALLEsammen :s

Derefter vil jeg så bløde 10-20 dage - jamen så kan jeg da rigtig blive mindet om det hele tiden, :(

Cirka 16 dage efter skal jeg så ind til kontrol for at være sikker på at det hele er som det skal være.

Sender dig mine varmeste tanker, søde lille mus!!!

Krammer krammer krammer krammer krammer krammer krammer!!!

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor langt var du henne da du fik en abort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.