At pjække fra job..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

9510

Znuzke skriver:

Hvad er omsorgsdage?? Det er da ikke noget jeg nogensinde har haft i mit arbejdsliv...

Vi har ingen omsorgsdage, men ferie fridage,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Diana...

Altså alle jer der skriver nej. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om i arbejdet da i var børn men jeg har arbejdet siden jeg var 13 og har i ALDRIG som ungarbejder pjækket fra arbejde?

Det synes jeg godt nok lyder vild. Alle de ungarbejder jeg arbejdet med den gang har da pjækket en gang nogen flere. Og i den butik jeg var leder i der pjækket mine ungarbejder da også en gang i mellem. 

Svare i kun for jeres voksne liv eller fra hele jeres liv. Jeg synes det lyder vildt. 

Jeg har ikke pjækket i mit voksne liv sidst jeg pjækket tror jeg jeg var 15 og det var fra et tomatgartnerri. 

Knus Diana

Anmeld

7. oktober 2010

MetteT

Diana... skriver:

Altså alle jer der skriver nej. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om i arbejdet da i var børn men jeg har arbejdet siden jeg var 13 og har i ALDRIG som ungarbejder pjækket fra arbejde?

Det synes jeg godt nok lyder vild. Alle de ungarbejder jeg arbejdet med den gang har da pjækket en gang nogen flere. Og i den butik jeg var leder i der pjækket mine ungarbejder da også en gang i mellem. 

Svare i kun for jeres voksne liv eller fra hele jeres liv. Jeg synes det lyder vildt. 

Jeg har ikke pjækket i mit voksne liv sidst jeg pjækket tror jeg jeg var 15 og det var fra et tomatgartnerri. 

Knus Diana

Jeg tænker det samme som Diana...

Da jeg var ungarbejder pjækkede jeg altså nogengange fra arbejde og er også ret sikker på at nogle af mine egne ungarbejdere gennem tiden har gjort det..

Men har ikke selv gjort det i mit voksne arbejdsliv heller, men altså en del gange i min vilde ungdom..

Knus Mette..

Anmeld

7. oktober 2010

henh01

saxi skriver:

Så du har pjækket for at sove..!? Se det hænger slet ikke sammen i min verden.. Måske man kunne tage en omsorgsdag istedet, eller bruge en fridag - din arb.plads betaler dig vel ikke for at sove?

Omsorgsdage er til for at tilbringe disse med sine børn.

Jeg fik konstateret stress for 5 år siden og tro mig har jeg brug for at sove så er det fordi symptomerne vender tilbage og jeg derfor skal finde ro. Får søvnbesvær, overdrevent mavesyre og problemer med vejrtrækningen. -Nu skal det jo heller ikke lyde som om jeg har pjækket hver og hveranden dag. Men det er da sket en 3 gange - 2 gange i forbindelse med brud med en kæreste, hvor jeg fra den ene dag til den anden stod boligløs og en enkelt gang på mit "nye" arbejde pga de stress symptomer der meldte sig.. Så ved egentlig ikke hvormeget pjæk det har været, men jeg har jo ikke været syg syg.

Anmeld

7. oktober 2010

ekzunz

9510 skriver:

Vi har ingen omsorgsdage, men ferie fridage,

Jeg har arbejdet for en lille privat virksomhed uden overenskomst, og der var altså heller ingen feriefridage.....

Anmeld

7. oktober 2010

9510

Znuzke skriver:

Jeg har arbejdet for en lille privat virksomhed uden overenskomst, og der var altså heller ingen feriefridage.....

Okay, ja når de ingen overenskomst har kan de vel næsten gøre som de har lyst

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

saxi skriver:

Har du så ikke kunnet bruge en omsorgsdag istedet.. Nu ved jeg jo ikke hvad du arbejder som og med.. For mon ikke der har været en grund til at du ikke kunne holde fri.. Kan man være det bekendt overfor sine kollegaer og sin chef??

Jeg tror ikke, der er noget der hedder "personlige omsorgsdage" LOL
Og nej, jeg må indrømme at hvis jeg først har brug for en dag off, så gør jeg det også.
Og man er ikke berettiget til omsorgsdage, hvis man har større børn eller hvis man er privat ansat.
Og heller ikke inden for det første år man er nyansat.
Såe...
Og har da også kun gjort det ganske få gange igennem hele mit lange arbejdsliv, men så har det også været påkrævet.

Anmeld

7. oktober 2010

wamse

Jeg har pjækket og gør det stadig en gang i mellem. Det er nemlig sådan at jeg virker rigtig stærk ud af til, men rent psykisk har jeg nogen gange dage, hvor jeg ikke magter andre mennesker, det er dage hvor jeg er helt overbevist om at ingen tænker noget godt om mig, og at jeg er et rigtig lousy menneske, som ingen kan holde af. De dage pjækker jeg, for jeg vil på ingen måde kunne være sammen med andre.

Om andre synes det er ok eller ej, er jeg 100% ligeglad med, for jeg er den eneste der ved hvor slemt de dage er. Så jeg kan med sikkerhed sige, at jeg også i fremtiden vil have pjækkedage.

Anmeld

7. oktober 2010

A.

ja det har jeg det er fakisk sund at pjække to gange på et år har jeg læst i en blad..

Anmeld

7. oktober 2010

saxa

wamse skriver:

Jeg har pjækket og gør det stadig en gang i mellem. Det er nemlig sådan at jeg virker rigtig stærk ud af til, men rent psykisk har jeg nogen gange dage, hvor jeg ikke magter andre mennesker, det er dage hvor jeg er helt overbevist om at ingen tænker noget godt om mig, og at jeg er et rigtig lousy menneske, som ingen kan holde af. De dage pjækker jeg, for jeg vil på ingen måde kunne være sammen med andre.

Om andre synes det er ok eller ej, er jeg 100% ligeglad med, for jeg er den eneste der ved hvor slemt de dage er. Så jeg kan med sikkerhed sige, at jeg også i fremtiden vil have pjækkedage.

Jeg dømmer heller ikke folk der pjækker - overhovedet.. Jeg ville bare ikke have samvittighed til det.. Og det gør man bare ikke i min verden.. Men så er der nok så mange andre ting der er ok i min verden, men ikke i andres.. Måske jeg ville gøre det samme hvis jeg var i dit sted - hvem ved..??

Er bare nysgerrig efter hvad folks holdninger er til det - og hvor mange der gør det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.