marloutti skriver:
Det har du da fuldstændig ret i. Der er jo bare så mange farlige ting, man kan udsætte sit barn for, som man ikke kender konsekvenserne af. F.eks det creme man smører sig ind i, eller trafikosen man indånder hver dag man cykler til arb. osv. Man skal selvfølgelig tænke sig om, ingen tvivl om det.
Nemlig.
Men der er 2 dele i alt det vi er temmeligt sikre på indeholder stoffer, som kan skade vore børn. Den ene del er de ting vi vælger at bruge og indtage som vi selv kan sige ja eller nej til, og den anden del er dem, vi bare er tvunget til at acceptere.
Og hårfarve er en af de ting hvor vi har muligheden for at sige nej.
Det samme er fx at have pc i vores soverum, at indtage eller ikke indtage kustige fødevarer, som vi ikke ved hvordan er fremstillet eller hvad de er tilsat.
Kunsten er så, imellem alt dette, at finde en ballancegang imellem hele menaageriet,
For mit vedkommende mener jeg, at man skal undlade at farve hår og i fælleskab tvinge producenterne ad den vej til at fremstille hårfarvemidler, der ikke indeholder skadelige stoffer, og kan de ikke det, ja så er det bare too sad too bad.
Der er ingen grund til at fylde sig selv og sin krop med skidt, bare for forfængelighedens skyld.
Men, det er så min mening...husk det 

Anmeld