Dilemma :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

marloutti

SussieThyssen skriver:

Vil da lige sige, at ja UDENPÅ ser de sunde og raske ud..men du kan ikke se hvilke giftstoffer, der er ophobet i din baby
Og du kan heller ikke se om barnet vil blive steril som voksen.

Set med mine øjne, så skal man holde sig fra den slags i al almindelighed og under graviditeter i særdeleshed.
Klip det og skyl det med henna eller kamille...det er naturens egne farver. Så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Det har du da fuldstændig ret i. Der er jo bare så mange farlige ting, man kan udsætte sit barn for, som man ikke kender konsekvenserne af. F.eks det creme man smører sig ind i, eller trafikosen man indånder hver dag man cykler til arb. osv. Man skal selvfølgelig tænke sig om, ingen tvivl om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Manakauapo

Du kan få lavet striber i, med hætte på! Der går farven ikke ned i hovedbunden, og derfor må gravide gerne bruge denne metode

Anmeld

10. oktober 2010

Pige2009

Julieogbaby skriver:

Jeg står måske med en positiv test, og skal til frisøren på lørdag - klip og farve (striber). Har glædet mig i flere uger, men har altid sagt til mig selv at den da jeg blev gravid var det slut med den slags kemikalier.

Kan jeg måske gå på kompromis? Har vovet at bestille tid ved en anden frisør til idag, da de bruger farve uden den mængde ammoniak der i farve normalt. Vil i mene det er forsvarligt? Eller har i eventuelt nogle bedre ideer til hvordan jeg alligevel skal få mit keedelige hår farvet?

OBS - jeg får det farvet lysere, så henna er ikke en mulighed.

Lad være! Det ville være dumt, hvis du er gravid.

Anmeld

10. oktober 2010

SussieThyssen

marloutti skriver:

Det har du da fuldstændig ret i. Der er jo bare så mange farlige ting, man kan udsætte sit barn for, som man ikke kender konsekvenserne af. F.eks det creme man smører sig ind i, eller trafikosen man indånder hver dag man cykler til arb. osv. Man skal selvfølgelig tænke sig om, ingen tvivl om det.

Nemlig.
Men der er 2 dele i alt det vi er temmeligt sikre på indeholder stoffer, som kan skade vore børn. Den ene del er de ting vi vælger at bruge og indtage som vi selv kan sige ja eller nej til, og den anden del er dem, vi bare er tvunget til at acceptere.
Og hårfarve er en af de ting hvor vi har muligheden for at sige nej.
Det samme er fx at have pc i vores soverum, at indtage eller ikke indtage kustige fødevarer, som vi ikke ved hvordan er fremstillet eller hvad de er tilsat.
Kunsten er så, imellem alt dette, at finde en ballancegang imellem hele menaageriet,
For mit vedkommende mener jeg, at man skal undlade at farve hår og i fælleskab tvinge producenterne ad den vej til at fremstille hårfarvemidler, der ikke indeholder skadelige stoffer, og kan de ikke det, ja så er det bare too sad too bad.
Der er ingen grund til at fylde sig selv og sin krop med skidt, bare for forfængelighedens skyld.
Men, det er så min mening...husk det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.