Julieogbaby skriver:
Jeg står måske med en positiv test, og skal til frisøren på lørdag - klip og farve (striber). Har glædet mig i flere uger, men har altid sagt til mig selv at den da jeg blev gravid var det slut med den slags kemikalier.
Kan jeg måske gå på kompromis? Har vovet at bestille tid ved en anden frisør til idag, da de bruger farve uden den mængde ammoniak der i farve normalt. Vil i mene det er forsvarligt? Eller har i eventuelt nogle bedre ideer til hvordan jeg alligevel skal få mit keedelige hår farvet?
OBS - jeg får det farvet lysere, så henna er ikke en mulighed.
jeg er selv frisør og når folk spørger mig så siger jeg til dem, at det jo er til dem selv, men at de fleste læger fraråder det pga kemikalier.
frisører er i stører risiko for bla at få nogen former for kræft pga alle de dampe man indånder hver dag.
har altid sagt at jeg aldrig ville farve hår når jeg blev gravid, men fik alligevel lavet striber 2 gange på de 9 mdr. men jeg fortalte min chef at jeg ikke ville stå og farve hår hver dag, fordi jeg ikke ville indånde det. desuden havde vi ikke nogen udsugning.
så synes det er op til dig selv, men hvis du vælger det så ville jeg vælge striber, da farven ikke trænger ind i huden og blodet
Anmeld