Dilemma :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Julieogbaby

Jeg står måske med en positiv test, og skal til frisøren på lørdag - klip og farve (striber). Har glædet mig i flere uger, men har altid sagt til mig selv at den da jeg blev gravid var det slut med den slags kemikalier.

Kan jeg måske gå på kompromis? Har vovet at bestille tid ved en anden frisør til idag, da de bruger farve uden den mængde ammoniak der i farve normalt. Vil i mene det er forsvarligt? Eller har i eventuelt nogle bedre ideer til hvordan jeg alligevel skal få mit keedelige hår farvet?

OBS - jeg får det farvet lysere, så henna er ikke en mulighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

betiinsen

altså jeg trængte også til at få det farvet lige inden jeg blev gravid, men min søster er frisør og synes det er dumt, specielt i de første 3 mdr. og farver også mit lysere, hvilket er det værste, men alle farver er skadelige..

Er ellers også en pige der farver hår, går en del i sol osv. men har valgt at sige til mig selv, at det er en for stor risiko at løbe, så jeg gør det 100% ikke de første 3 mdr.. og ved heller ikke efter.. Mit hår ser efterhånden grimt ud, da jeg ikke har fået det farvet i 3 mdr. men det er vel en del af at være gravid..

Anmeld

7. oktober 2010

marloutti

Hejsa...

Det tror jeg sagtens du kan. Min søster er frisør og arbejdede til fire uger før sin termin og fik en sund og rask dreng. Så hvis hun kan gå i det hver dag, sker der nok ikke det store ved at farve sit hår én gang hver anden/ tredje måned... Så længe frisøren ikke moser det ned i hårbunden, men det gør de, så vidt jeg ved, ikke. Jeg får stadig farvet mit hår ind i mellem...

Anmeld

7. oktober 2010

NessaXenia

hm. forstår dig godt. men tænk hvis du ikke havde 'opdaget' at du var gravid. Og du havde jo fået farvet dit hår alligevel, bare uden du var gravid.. Der er mange som har farvet sit hår uden at vide de var gravid, og ligsom der er tusinder af kvinder som drikker rødvin osv. hver eneste dag / tager til fest og drikker større mængder, de ved jo ikke de er gravide, og det er der ikke sket noget ved i den forstand..

Jeg syntes bare du skal afsted til frisøren og få ordnet hår

Baby er vel omkring 4 uger gammel i maven, og der sker ingenting ved at du farver dit hår på denne måde denne gang, senere i graviditeten vil jeg råde dig at få øko farver i, men nu skal du bare glæde dig over dit hår blir ordnet, du har jo glædet dig helt vildt

Og så liiiige se gennem fingre med det denne ene gang..

sorry det blev lidt langt

Anmeld

7. oktober 2010

kkk

Hmm... jeg ville dæleme holde mig fra unødvendige kemikalier!

Jeg tror ikke at du umiddelbart skal regne med at få et mærkeligt barn at se efter fødslen, så hvis det er en manglende arm eller et ben på barnet du frygter, så kan du da sikkert roligt gøre det:-) Men alle ved efterhånden at kemikalier er skadelige, og det handler vel snarere om at dit barn får øget risiko for allergiske reaktioner, måske bliver det vanskelige for dig at få børnebørn og problemer i den dur.

Hvad er vigtigst? At tage ansvar for dit kommende barns sundhed eller at få fine lyse striber i håret? En lækker og ugiftig klipning og en ny lækker (vente)trøje kan også pynte = prisen er ca. det samme:-)

Du HAR jo fået to streger på graviditetstesten, så der ER jo et barn at tage hensyn til

Tillykke med graviditeten herfra

Anmeld

7. oktober 2010

Dorthe1986

Først og fremmest tillykke med de to streger

Altså jeg ville som udgangspunkt holde mig fra det... men jeg fik altså farvet hår (hjemmefarve) da jeg var fire uger henne cirka. Men det var fordi jeg slet ikke vidste jeg var gravid Nu er mit hår grimt igen og nøj hvor kunne jeg godt bruge en hårfarve, men vil simpelthen ikke gøre det... Har ikke lyst til at gøre noget, der øger risikoen for allergi osv hos min lille guldklump.

Men det er helt klart noget, du skal gøre op med dig selv

Anmeld

7. oktober 2010

Thereseh

Jeg har lige været hos en økologisk frisøer - Zenz - og blive farvet. Øko farve er ikke skadeligt (men kan godt være allergifremkaldende, pga. plante olier osv). Men så propper du ikke kemikalier i håret, og derved ingen kemikalier i din krop. 

Måske det var en idé. 

Mange almindelige frisører, kan også tilbyde plantefarver uden kemi. 

Anmeld

7. oktober 2010

Julieogbaby

Jeg har lige ringet og aflyst, og det samme vil jeg gøre hos min egen frisør til på lørdag. Har slet ikke samvittighed til det, så so be it.

Tak for rådene og tak for tillykkerne.

Anmeld

7. oktober 2010

Mikkel's mor <3

Jeg vil så lige sige at når det bare er striber ville jeg gøre det.. jeg har snakket både med frisør og jdm om lige netop dette da jeg vildt gerne vil have farvel mit morkt med lyse totter

har fået at vide af både jdm og frisør at de ikke kommer farven ned i hovedebunden, så i buld og grund kan der ikke ske noget ved det.. den eneste grund til det er at skal man have en helfarvning, kommer der jo farve i bunden. '

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

marloutti skriver:

Hejsa...

Det tror jeg sagtens du kan. Min søster er frisør og arbejdede til fire uger før sin termin og fik en sund og rask dreng. Så hvis hun kan gå i det hver dag, sker der nok ikke det store ved at farve sit hår én gang hver anden/ tredje måned... Så længe frisøren ikke moser det ned i hårbunden, men det gør de, så vidt jeg ved, ikke. Jeg får stadig farvet mit hår ind i mellem...

Vil da lige sige, at ja UDENPÅ ser de sunde og raske ud..men du kan ikke se hvilke giftstoffer, der er ophobet i din baby
Og du kan heller ikke se om barnet vil blive steril som voksen.

Set med mine øjne, så skal man holde sig fra den slags i al almindelighed og under graviditeter i særdeleshed.
Klip det og skyl det med henna eller kamille...det er naturens egne farver. Så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.