Jennifer skriver:
og nu sidder jeg så og tænker hvad så med de tinde piger ?
jeg har altid selv været meget undervægtig, og var det ikke for min gravidlitet var jeg det stadig ?
men nå jeg ar altid været den der tynde pige unden bryster og røv, det er sku heller ikke sjovt, og slet ikke at folk tror at man er syg pga a det.. det er ikke alle der selv vælger det.
jo jeg er motions junky men IKKE fordi at jeg vil være tynd, men fordi at jeg elsker at få mig rørt, diverce opfednings kure har ikke været nogen succes (staves ?!)
Nemlig søde ven..og jeg VED at der er mange, der har det som du.
Det viser jo bare at vi alle er forskellige, så hvorfor bare ikke være glad for sig selv, som man nu er?
Selvfølgelig ved vi alle at det ikke er spor sundt at være for tyk, og det er er heller ikke spor sundt at være for tynd.
Men at gå og gøre tingene til et problem og en evig ulykkeliggørelse af sit liv, er simpelthen for dumt.
Jeg har så tit slået på, at man ikke skal bruge sit liv på mennesker, der gør en ulykkelig, og som får en til at græde. Det samme gælder en selv. Lad være med at bruge livet på at være ulykkelig over dig selv. Du er som du er, og man ER smuk, hvis glæden er ægte inden i en.
Vi kender alle til det at møde et menneske som stråler på en eller anden måde. De stråler af liv, af varme, af kærlighed eller af dyb omsorg. Men se på dem. Hvis man tog den "stråle" ud af dem, ville de så være særligt smukke?
Nix, så ville de enten være for tykke, for tynde, for kedelige, for almindelige eller slet og ret grimme. Men putter man livet og lyset tilbage i dem, så ser man det ikke...man ser et smukt menneske, som facinerer og skaber kærlighed og lyst til at elske dem præcis som de er.
Og det er dér hele hemmeligheden ligger.
Man bliver ikke smuk af at tabe sig 15 kg, hvis man ikke elsker sig selv. Man kan blive det, HVIS man kommer til at elske sig selv, men ofte opdager folk, at de ikke kommer til at elske sig selv ved at gøre det, for så vil der omgående være noget andet, der irriterer og gør en ulykkelig ved en selv. Så bliver det en ny jagt på det uopnåelige, nemlig at finde lykken i et eller andet uopnåeligt mål.
Så lær først at acceptere dig selv, som du er. Lær at elske dig selv og det liv du har. Lær at stråle.
Hvis man vil tabe sig, jamen så kán man tabe sig...hvis man vil, men man kan bare ikke, hvis man ikke er motiveret. Jo måske lidt, men man tager så bare det dobbelte på igen, så snart man har set væk fra vægten i 5 min.
Og hvis man vil tage på, jamen så snak med kroppen om at sætte forbrændingen ned. Det samme kan man iøvrigt også gøre hvis man vil tabe sig...man kan kommunikere med sin krop og fortælle den at den skal øge forbrændingen.
Men igen, det kræver at man kender, accepterer og elsker sin krop.
Og psykisk styrke gør en smuk.
Så enkelt er det.
Jeg kunne skrive meget, meget mere om dette, men nu blev det allerede alt for langt, synes jeg....så jeg stopper her.