Skændes over vægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

sarahb

hvis du selv synes du er for tyk og ikke har det godt med din krop som den er nu, jo så synes jeg du skal gøre noget ved det. Hvis du levede med at du elskede din krop trods de ekstra kilo så skulle du da bare være glad og lykkelig.Men hvis du virkelig er så ked af din krop, ja så må man mande sig op og gøre noget ved det.

Jeg har også vejet 10-15 kg for meget engang, men jeg elskede min krop... Så slet ikk de ekstra kilo og nød livet og alt det bød på. så har jeg tabt mig (når jeg ikk er gravid) Pga nyt arbejde og en masse nyt i livet og jeg elsker stadig min krop som den er. Men hvis jeg var utilfreds ville jeg helt sikkert gøre noget ved det.

Men at hans kollega skal kommentere det, det er da latterligt.. Men på den anden side så har manden jo lagt mærke til din krop både før og nu, fyfy skamme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Mikkel's mor <3

SussieThyssen skriver:

Hej søde ven.
Egentligt ved jeg ikke om det jeg vil sige falder i god jord, men helt ærligt....15 kg i overvægt.
Om det så var 25 kg.
Hvorfor er alle mennesker så f..... vægt fixerede?
Hvorfor tror alle mennesker at det er så oversundt og supersmart at ligne en radmager jagthund?
Idealvægt mig her og idealvægt mig der.
Jeg er personligt en rund pige, og det har jeg altid været..og ved du hvad?...jeg har altid elsket at være en rund pige.
Og så en anden ting...rigtigt mange mænd bryder sig slet ikke om  tynde piger.
De vil have kvinder ikke tynde piger der ligner underudviklede skeletter.
Nogle mænd kan selvfølgelig godt lide de drengede piger, men der er lige så mange der ikke kan.

Jeg har også altid vejet 15 kg eller mere for meget, og det har svinget op og ned igennem alle årene.
Når jeg syntes, at nu blev det for meget, så har jeg gået lidt på skrump, og så har det været fint.
Jeg kan også sige, at de mænd, kærester og ægtemænd jeg har haft, alle har syntes at jeg var dejlig.
De har syntes at jeg var blød og rund, varm og kvindelig, og de ville ikke bytte.
Og hvorfor?
Fordi det er hele DIG, manden i dit liv elsker.

Og så skal du være glad for, at du har en dejlig mand, der syntes at du er dejlig.
At han så har en arbejdskollega, der synes noget andet, kan du da være fløjtende ligeglad med, det er jo heldigvis ikke ham, du er sammen med.
At jeg så måske synes, at det var lidt tarveligt af din kæreste at komme hjem og fortælle dig hvad kollegaen har sagt, skulle han jo nok ikke, det var ikke særligt diplomatisk.

Så chin up søde, du er med garanti en smuk pige, og det synes jeg, du skal øve dig på at respektere.
Elsk hele dig og ikke kun dele af dig.
For med den rette karisma, så er alle småskavankerne totalt lige gyldige.
Jeg har kendt piger, der var virkeligt store og med en enorm karisma, og de har alle som en lagt mænd ned på stibe og levet lykkeligere end de fleste.
Men lad være med at forpeste dit liv, det er spild af tid og snyder dig for utroligt meget.
Og så får du et gigaknus fra en kvinde, der er lige så rund som du

Kærligst
Sussie

og nu sidder jeg så og tænker hvad så med de tinde piger ?
jeg har altid selv været meget undervægtig, og var det ikke for min gravidlitet var jeg det stadig ?
men nå jeg ar altid været den der tynde pige unden bryster og røv, det er sku heller ikke sjovt, og slet ikke at folk tror at man er syg pga a det.. det er ikke alle der selv vælger det.
jo jeg er motions junky men IKKE fordi at jeg vil være tynd, men fordi at jeg elsker at få mig rørt, diverce opfednings kure har ikke været nogen succes (staves ?!)

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

Jennifer skriver:

og nu sidder jeg så og tænker hvad så med de tinde piger ?
jeg har altid selv været meget undervægtig, og var det ikke for min gravidlitet var jeg det stadig ?
men nå jeg ar altid været den der tynde pige unden bryster og røv, det er sku heller ikke sjovt, og slet ikke at folk tror at man er syg pga a det.. det er ikke alle der selv vælger det.
jo jeg er motions junky men IKKE fordi at jeg vil være tynd, men fordi at jeg elsker at få mig rørt, diverce opfednings kure har ikke været nogen succes (staves ?!)

Nemlig søde ven..og jeg VED at der er mange, der har det som du.
Det viser jo bare at vi alle er forskellige, så hvorfor bare ikke være glad for sig selv, som man nu er?
Selvfølgelig ved vi alle at det ikke er spor sundt at være for tyk, og det er er heller ikke spor sundt at være for tynd.
Men at gå og gøre tingene til et problem og en evig ulykkeliggørelse af sit liv, er simpelthen for dumt.

Jeg har så tit slået på, at man ikke skal bruge sit liv på mennesker, der gør en ulykkelig, og som får en til at græde. Det samme gælder en selv. Lad være med at bruge livet på at være ulykkelig over dig selv. Du er som du er, og man ER smuk, hvis glæden er ægte inden i en.
Vi kender alle til det at møde et menneske som stråler på en eller anden måde. De stråler af liv, af varme, af kærlighed eller af dyb omsorg. Men se på dem. Hvis man tog den "stråle" ud af dem, ville de så være særligt smukke?
Nix, så ville de enten være for tykke, for tynde, for kedelige, for almindelige eller slet og ret grimme. Men putter man livet og lyset tilbage i dem, så ser man det ikke...man ser et smukt menneske, som facinerer og skaber kærlighed og lyst til at elske dem præcis som de er.

Og det er dér hele hemmeligheden ligger.
Man bliver ikke smuk af at tabe sig 15 kg, hvis man ikke elsker sig selv. Man kan blive det, HVIS man kommer til at elske sig selv, men ofte opdager folk, at de ikke kommer til at elske sig selv ved at gøre det, for så vil der omgående være noget andet, der irriterer og gør en ulykkelig ved en selv. Så bliver det en ny jagt på det uopnåelige, nemlig at finde lykken i et eller andet uopnåeligt mål.
Så lær først at acceptere dig selv, som du er. Lær at elske dig selv og det liv du har. Lær at stråle.

Hvis man vil tabe sig, jamen så kán man tabe sig...hvis man vil, men man kan bare ikke, hvis man ikke er motiveret. Jo måske lidt, men man tager så bare det dobbelte på igen, så snart man har set væk fra vægten i 5 min.
Og hvis man vil tage på, jamen så snak med kroppen om at sætte forbrændingen ned. Det samme kan man iøvrigt også gøre hvis man vil tabe sig...man kan kommunikere med sin krop og fortælle den at den skal øge forbrændingen.
Men igen, det kræver at man kender, accepterer og elsker sin krop.
Og psykisk styrke gør en smuk.
Så enkelt er det.
Jeg kunne skrive meget, meget mere om dette, men nu blev det allerede alt for langt, synes jeg....så jeg stopper her.

Anmeld

7. oktober 2010

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Nemlig søde ven..og jeg VED at der er mange, der har det som du.
Det viser jo bare at vi alle er forskellige, så hvorfor bare ikke være glad for sig selv, som man nu er?
Selvfølgelig ved vi alle at det ikke er spor sundt at være for tyk, og det er er heller ikke spor sundt at være for tynd.
Men at gå og gøre tingene til et problem og en evig ulykkeliggørelse af sit liv, er simpelthen for dumt.

Jeg har så tit slået på, at man ikke skal bruge sit liv på mennesker, der gør en ulykkelig, og som får en til at græde. Det samme gælder en selv. Lad være med at bruge livet på at være ulykkelig over dig selv. Du er som du er, og man ER smuk, hvis glæden er ægte inden i en.
Vi kender alle til det at møde et menneske som stråler på en eller anden måde. De stråler af liv, af varme, af kærlighed eller af dyb omsorg. Men se på dem. Hvis man tog den "stråle" ud af dem, ville de så være særligt smukke?
Nix, så ville de enten være for tykke, for tynde, for kedelige, for almindelige eller slet og ret grimme. Men putter man livet og lyset tilbage i dem, så ser man det ikke...man ser et smukt menneske, som facinerer og skaber kærlighed og lyst til at elske dem præcis som de er.

Og det er dér hele hemmeligheden ligger.
Man bliver ikke smuk af at tabe sig 15 kg, hvis man ikke elsker sig selv. Man kan blive det, HVIS man kommer til at elske sig selv, men ofte opdager folk, at de ikke kommer til at elske sig selv ved at gøre det, for så vil der omgående være noget andet, der irriterer og gør en ulykkelig ved en selv. Så bliver det en ny jagt på det uopnåelige, nemlig at finde lykken i et eller andet uopnåeligt mål.
Så lær først at acceptere dig selv, som du er. Lær at elske dig selv og det liv du har. Lær at stråle.

Hvis man vil tabe sig, jamen så kán man tabe sig...hvis man vil, men man kan bare ikke, hvis man ikke er motiveret. Jo måske lidt, men man tager så bare det dobbelte på igen, så snart man har set væk fra vægten i 5 min.
Og hvis man vil tage på, jamen så snak med kroppen om at sætte forbrændingen ned. Det samme kan man iøvrigt også gøre hvis man vil tabe sig...man kan kommunikere med sin krop og fortælle den at den skal øge forbrændingen.
Men igen, det kræver at man kender, accepterer og elsker sin krop.
Og psykisk styrke gør en smuk.
Så enkelt er det.
Jeg kunne skrive meget, meget mere om dette, men nu blev det allerede alt for langt, synes jeg....så jeg stopper her.

sussie vil bare skrive at du skriver såå kloge ord.

bliver helt rørt

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

sussie vil bare skrive at du skriver såå kloge ord.

bliver helt rørt

1000 tak, søde ven.
Kan kun sige, at jeg prøver at dele lidt af det, som jeg har lært igennem mine snart 52 år.
Tag det I kan bruge, og smid resten væk.

Anmeld

7. oktober 2010

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

1000 tak, søde ven.
Kan kun sige, at jeg prøver at dele lidt af det, som jeg har lært igennem mine snart 52 år.
Tag det I kan bruge, og smid resten væk.

kan bruge en del af det du siger.

det med du skrev hvorfor brugen til på nogen/noget der får dig til at græde var super godt. fik mig lige til at indse noget

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

kan bruge en del af det du siger.

det med du skrev hvorfor brugen til på nogen/noget der får dig til at græde var super godt. fik mig lige til at indse noget

Det er godt at høre.
Jeg har selv været mange år om at indse dette, og efter jeg gjorde op med mig selv, at jeg ikke vil have mennesker eller situationer i mit liv, der gør mig ulykkelig og ked af det, bare fordi man "skal", ja så er mit liv blevet helt anderledes.

Det har krævet megen "frasortering", specielt af familie og forskellige elementer i livet, men til gengæld har jeg fået så meget nyt og rigt i mit liv, hvor jeg vågner glad og lykkelig hver morgen.
Selvfølgelig vil der altid være små og større ting, der ind imellem kan give niv i sjælen, men de bliver færre og færre efterhånden, som jeg lærer at kende problemerne allerede når de viser sig i horisonten, og så har en mulighed for at fjerne dem.

Så bare kil på søde. Fjern de ting, der sårer og gør dig ked. Livet er alt, alt for kort til at bruge det på ulykkelige tårer.
Og er du glad, så vokser og gror du. Og du får langt større overskud til at tage fat på de store ting, som man bare ikke kan komme udenom.
Og så..ja så bliver man virkeligt smuk.

Anmeld

7. oktober 2010

Pia.

SussieThyssen skriver:

Hej søde ven.
Egentligt ved jeg ikke om det jeg vil sige falder i god jord, men helt ærligt....15 kg i overvægt.
Om det så var 25 kg.
Hvorfor er alle mennesker så f..... vægt fixerede?
Hvorfor tror alle mennesker at det er så oversundt og supersmart at ligne en radmager jagthund?
Idealvægt mig her og idealvægt mig der.
Jeg er personligt en rund pige, og det har jeg altid været..og ved du hvad?...jeg har altid elsket at være en rund pige.
Og så en anden ting...rigtigt mange mænd bryder sig slet ikke om  tynde piger.
De vil have kvinder ikke tynde piger der ligner underudviklede skeletter.
Nogle mænd kan selvfølgelig godt lide de drengede piger, men der er lige så mange der ikke kan.

Jeg har også altid vejet 15 kg eller mere for meget, og det har svinget op og ned igennem alle årene.
Når jeg syntes, at nu blev det for meget, så har jeg gået lidt på skrump, og så har det været fint.
Jeg kan også sige, at de mænd, kærester og ægtemænd jeg har haft, alle har syntes at jeg var dejlig.
De har syntes at jeg var blød og rund, varm og kvindelig, og de ville ikke bytte.
Og hvorfor?
Fordi det er hele DIG, manden i dit liv elsker.

Og så skal du være glad for, at du har en dejlig mand, der syntes at du er dejlig.
At han så har en arbejdskollega, der synes noget andet, kan du da være fløjtende ligeglad med, det er jo heldigvis ikke ham, du er sammen med.
At jeg så måske synes, at det var lidt tarveligt af din kæreste at komme hjem og fortælle dig hvad kollegaen har sagt, skulle han jo nok ikke, det var ikke særligt diplomatisk.

Så chin up søde, du er med garanti en smuk pige, og det synes jeg, du skal øve dig på at respektere.
Elsk hele dig og ikke kun dele af dig.
For med den rette karisma, så er alle småskavankerne totalt lige gyldige.
Jeg har kendt piger, der var virkeligt store og med en enorm karisma, og de har alle som en lagt mænd ned på stibe og levet lykkeligere end de fleste.
Men lad være med at forpeste dit liv, det er spild af tid og snyder dig for utroligt meget.
Og så får du et gigaknus fra en kvinde, der er lige så rund som du

Kærligst
Sussie

Du er et fantastisk menneske... Du forstår virkelig at skrive og støtte som alle burde - hatten af dig og dit indlæg...

Der skulle være flere piger som dig...

Knus fra Pia, som altid har været en meget tynd pige - pludselig blev tyk og nu heldigvis har taget kampen op og er lækker tynd igen og jeg elsker mig selv og min krop mere end nogen sinde... og dit inlæg fik mig til at indse at det har jeg fanme også bare at gøre...

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

Pia. skriver:

Du er et fantastisk menneske... Du forstår virkelig at skrive og støtte som alle burde - hatten af dig og dit indlæg...

Der skulle være flere piger som dig...

Knus fra Pia, som altid har været en meget tynd pige - pludselig blev tyk og nu heldigvis har taget kampen op og er lækker tynd igen og jeg elsker mig selv og min krop mere end nogen sinde... og dit inlæg fik mig til at indse at det har jeg fanme også bare at gøre...

1000 tak sødeste.
Det er dejligt, at du kunne bruge lidt af det jeg slår på tromme for.
Og så er det jo herligt, at du har det godt med dig selv.
Tyk eller tynd, det der tæller er, at man har det godt med sig selv.

Anmeld

7. oktober 2010

Pia.

1000 tak sødeste.
Det er dejligt, at du kunne bruge lidt af det jeg slår på tromme for.
Og så er det jo herligt, at du har det godt med dig selv.
Tyk eller tynd, det der tæller er, at man har det godt med sig selv.

Det har du fuldstædnig ret I - jeg har haft det så skidt med mig selv både det indre og det ydre og har haft så svært ved at fungere i det daglige... men ved nemlig at gøre som du siger at acceptere at sådan er JEG det gør at man lære at elske sig selv på alle områder - at jeg så tog kampen op imod min vægt gav mig en masse selvtillid oven i hatten og det er jo bare lækkert...

Valgte samtidig at lave en stor oprydning i mit liv... Tog en snak med min familie om ting der havde gjort mig ked af det igennem tiden - men også ting jeg selv var skyld i - hvor jeg så havde skubbet dem væk. Tog en lang snak med børnenes far (min x mand) om hvorfor vi stod hvor vi gjorde i dag og fik sagt undskyld for en masse ting jeg vidste jeg skulle undskylde men som jeg bare havde skubbet væk og prøvede på at glemme, det gav os det venskab vi har i dag...
Jeg har også valgt mennesker helt fra - det gik op for mig at ikke alle mennekser var gode for mig - ikke at der var nogt galt med dem - men dem og jeg sammen var ikke godt...

Så det har kostet mig lidt - men har gjort mig til den person jeg elsker at være...

Jeg har meget få veninder - men dem jeg har betyder ALT og jeg ved de er der og altid vil være der og behandle mig som jeg fortjener at blive behandlet...

Nå sikke en masse - jeg fik da lukket lidt op her...

Knus og fortsat dejlig dag.. Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.