Jeg fødte desværre min lille Liva på Rigshospitalet, og det er nok en ting jeg vil fortryde resten af livet, og som har sat dybe spor i min sjæl..
Selve fødslen var nogenlunde, bortset fra de lod mig presse i 1 ½ time, og jeg blev ved med at insisterer på at der var noget galt, men det mente den jordemoderstuderende ikke. Endelig efter 1 ½ time tjekkede den uddannet jordemoder mig, og kunne konstaterer at min datter havde armen med ude først og derfor umuligt kunne fødes naturligt. Så de tilkaldte et lægehold på 5 stk. og i 3. forsøg med sugekop kom Liva til verden.
Indlæggelses forløbet var under al kritik fra Rigshospitalets side, og medvirkende til at jeg brugte de første to måneder af mit mor-liv på at græde, være frustrerende og dybt dybt ked af det 
I korte træk blev vi 20 min. efter fødslen (midt i vagtskifte) smidt ned på en 4-sengsstue uden den obligatoriske morgenbakke med flag osv, min kæreste blev bedt om han skulle gå senest kl. 20:00, hvorefter jeg måtte tilbringe de første 3 nætter alene på en 4-sengsstue med 3 fremmede damer (og deres stakkels grædende børn) sammen med min nyfødte datter som ikke kunne ammes og bare skreg nonstop..
Lov mig ALDRIG at føde der, men vælg i stedet Gentofte eller Hvidovre, hvor jeg har mange sygeplejerskekollegaer, som er yderst tilfredse.
Knus Rikke
Anmeld