Samme efternavn-Intet bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Brams

Pia. skriver:

Sådan har jeg det også... Så helt enig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Sees

Jeg ville sige ja tak ..

Vi har snakket om at hvis vi skulle få et fællesbarn, som kommer til at hedde Stryhn (Mit navn) Fisker (hans navn), så skal jeg også hedde Stryhn Fisker

Men selvfølgelig vil jeg da gerne giftes på et tidspunkt

Anmeld

7. oktober 2010

Mussi30

Vi skal først have fælles efternavn når vi bliver gift! Det bliver mit mellemnavn og hans efternavn.

I øvrigt har jeg aldrig helt forstået hvorfor alle har så meget imod *sen navnene? Der er mange der for alt i verden vil skille sig af med det.

Jeg er helt med på at de mere specielle navne er nemmere at knytte til sin familie. Selv vil jeg heller aldrig skille mig af med mit mellemnavn, da det stammer fra min fars familie (min oldefar tog navnet efter navnet på hans fødegård).

Men mit *sen navn fortæller jo lige så meget om min historie, blandt andet at vi stammer fra Danmark (mine amerikanske venner synes bl.a. at det er super cool, at vi hedder det oprindeligt )

At man for alt i verden skiller sig af med sit *sen navn er et ønske om at være speciel, ved jeg ikke?

Jeg synes sgu egentlig jeg er speciel nok i mig selv  og dem jeg kender ved hvem jeg er og det er nok for mig

Anmeld

7. oktober 2010

mulle7430

Shibby skriver:

Hvordan ville du reagere hvis din kæreste spurgte om i skulle have det samme efternavn-uden at være gift? 

hejsa

mig og min forlovede har samme efternavn fordi vi ikke har råd til og blive gift :-( vi har 6 ( 2 bonus ) piger sammen og været sammen i 13 år så jo det synes jeg da er ok så kan man tage bryllupet senere :-)

knus

Anmeld

7. oktober 2010

Cris

Jeg ville sige nej tak... Men hvis jeg havde lyst til at skifte til hans navn, så ville jeg gerne først giftes.

Anmeld

7. oktober 2010

merethe

Profilbillede for merethe
Shibby skriver:

Hvordan ville du reagere hvis din kæreste spurgte om i skulle have det samme efternavn-uden at være gift? 

Hvis han vil ændre sit efternavn til dit, så kan han jo bare gøre det. Men jeg ville aldrig ændre mit efternavn.

Anmeld

7. oktober 2010

Hasselnødden

Min kæreste tager mit efternavn når vi bliver gift næste år  

Anmeld

8. oktober 2010

Pena

Wampires skriver:

Da kæresten er på kontanthjælp har vi ikke råd til at miste de penge hvis vi blev gift..

men jeg har overvejet det med bare at tage hans efternavn.. man kan jo altid holde en fest for familien hvor alle bliver inviteret og indviet i at man gør det fordi man gerne vil være sammen resten af livet men pga dum lovgivning har man ikke mulighed for at få "rigtig" papir på det...

Eneste ting er bare at jeg er lidt nervøs for at hvis jeg skifter efternavn til hans vil kommunen måske tro at vi er blevet gift og så skal vi kæmpe endnu mere for at få de penge vi har krav på fra dem af... Orker ikke den slåskamp oven i alt det andet lige nu...

Men ellers kort sagt mit svar er: Jo tak skat, det ville være mig en ære at du ønsker at give mig dit navn..

Jeg tvivler virkelig på at det fungerer sådan at kommunen kan mistænker jer for at være gift. Jeg er ret overbevist om at bliver man gift, kan det ses i deres system. Så jeg tror ikke man kan skjule en vielse, og derfor kan de vel heller ikke mistænke jer for det? Altså står det i deres system, er man gift. Står det ikke i deres system er man ikke gift.

Altså uden at vide det. Bare lidt tanker.

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Shibby skriver:

Det kommer an på flere ting. Hvad er baggrunden for hans forslag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.