Samme efternavn-Intet bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Shibby

Ej..Hvorfor er de imod det.. I har jo et fælles barn,4 års forhold..Syntes bare man bliver mere bundet sammen af det samme navn

Jeg kunne godt tænke mig at vi fik det samme efternavn. Det er ikke noget vi har talt om, tanken slog mig bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fint for mig, min kæreste har et smuuukt efternavn - men jeg ville da også gerne giftes engang

Anmeld

6. oktober 2010

DK

Altså, jeg vil helst ikke giftes. Tror jeg. Men jeg vil gerne have en af Mikkels mellemnavne. Så jeg altså stadig beholder mit eget efternavn, men så får en af hans mellemnavne også. Men det har også noget at gøre med at mit navn bliver en mærkelig lyd når det bliver udtalt, og det ville et mellemnavn gøre bod på. Og så ville det jo være smart at få et af Mikkels mellemnavne (der også er flotte) og så ville jeg også komme til at hedde det samme til mellem/efternavn som Bimmeren!

Men det er dog ikke noget vi sådan har talt om ud over sådan for sjov. Hvis jeg får hans mellemnavn vil ALLE tro vi er blevet gift, og det ooorker jeg vist bare ikke at forklare til alle at vi ikke er, og så vil de sikkert alligevel ikke tro på det. Især ikke nu hvor jeg er gravid osv.

Anmeld

6. oktober 2010

NatasjaL

jeg vil helt vildt gerne have peters efternavn og det har vi faktisk snakket om de 3 år vi har været sammen, det var netop af samme årsag begge børn kun fik hans efternavn, fordi jeg også skal have det, om vi bliver gift eller ej, det har ikke den store betydning for os

Anmeld

6. oktober 2010

klmf

Vil ikke engang have dte hvis vi bliver gift, så kan slet ikke se hvorfor jeg skulle have det uden i det mindste at få en god fest først

Anmeld

6. oktober 2010

Silas&Mille

Shibby skriver:

Ej..Hvorfor er de imod det.. I har jo et fælles barn,4 års forhold..Syntes bare man bliver mere bundet sammen af det samme navn

Jeg kunne godt tænke mig at vi fik det samme efternavn. Det er ikke noget vi har talt om, tanken slog mig bare

Tror faktisk bare det er en princip sag for de gamle hoveder i familien, det er jo dem der bestemmer

Det gør dog ikke så meget, jeg ændre selv navn når vi har fremskaffet min oldemors dåbsattest, så jeg slipper af med mit helt almindelige *sen efternavn

Det kan jo tænkes de ændre mening, men ellers må vi jo bare blive gift

Anmeld

6. oktober 2010

Brams

Nej tak - for mig er samme efternavn = at være gift

Anmeld

6. oktober 2010

<3

Ja jeg sagde glad ja tak - selvom det vist var vores begges forslag?? Kan ikke huske det for det er så lang tid siden - men her gik diskussionen mere på om det skulle være den enes eller den andens navn. Vi endte med mit fordi det er sjældent og min kærestes var et almindeligt *sen navn.

Vi har gjort det fordi vi ikke ønskede os at blive gift - er hverken kristne eller har lyst til at blive gift og derefter skilt på et tidspunkt. Nu har vi været sammen i 12+ år og det går egentlig meget godt

Anmeld

6. oktober 2010

<3

lotchen skriver:

Vil ikke engang have dte hvis vi bliver gift, så kan slet ikke se hvorfor jeg skulle have det uden i det mindste at få en god fest først

Vi holdte da en fin fest

Anmeld

6. oktober 2010

2babygirls

Brams skriver:

Nej tak - for mig er samme efternavn = at være gift

Hihi, ja eller heldet at begge hedder det samme inden man bliver gift. Vi hed begge Hansen inden, og har altid sagt jeg IKKE ville skifte mit efternavn ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.