Samme efternavn-Intet bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Shibby

Tina&Martin skriver:

Hihi, ja eller heldet at begge hedder det samme inden man bliver gift. Vi hed begge Hansen inden, og har altid sagt jeg IKKE ville skifte mit efternavn ud

Aghr fedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Lillefe

Nej tak men nu er mit navn faktisk også mere unikt end kærestens... hehe.. I hvert fald hvis det er gælder over hele verden. Jeg ville heller ikke tage hans navn hvis vi blev gift, vores børn har også fået hans navn til mellem navn og mit til efternavn Dog starter de begge med w... hehe han hedder Welch (amerikansk) og jeg hedder Wehlast (tysk)

Anmeld

6. oktober 2010

CarinaSB

mig og kæresten har samme mellem navn og efternavn .. vi er ikk gift .. men vi valgte det pga at  at vi havde 3 efternavne herhjemme ... så vi tog mit mellem navn til mellemnavn .. og pers mellem navn til efternavn 

Anmeld

6. oktober 2010

camsko88

Shibby skriver:

Hvordan ville du reagere hvis din kæreste spurgte om i skulle have det samme efternavn-uden at være gift? 

jo tak

vi har selv snakket om det da vi bor sammen, ( jeg flyttede fra vejle til aabenraa for at bo med ham) og vi venter vores første fælles barn som får hans efter navn.

vi har snakket bryllup, men da jeg er på su og han er på kontanthjælp ville det have for store økonomiske konsekvenser for os

Anmeld

6. oktober 2010

SiLiMiMa

de har vi lige fået efter 10 år og 4 børn sammen.... jeg har dog stadig mit tidligere efternavn som mellemnavn, lissom vores børn har. Så nu hedder jeg det samme til efternavn som mine børn......  

heise

Anmeld

6. oktober 2010

Pia.

Brams skriver:

Nej tak - for mig er samme efternavn = at være gift

Sådan har jeg det også... Så helt enig...

Anmeld

6. oktober 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Da kæresten er på kontanthjælp har vi ikke råd til at miste de penge hvis vi blev gift..

men jeg har overvejet det med bare at tage hans efternavn.. man kan jo altid holde en fest for familien hvor alle bliver inviteret og indviet i at man gør det fordi man gerne vil være sammen resten af livet men pga dum lovgivning har man ikke mulighed for at få "rigtig" papir på det...

Eneste ting er bare at jeg er lidt nervøs for at hvis jeg skifter efternavn til hans vil kommunen måske tro at vi er blevet gift og så skal vi kæmpe endnu mere for at få de penge vi har krav på fra dem af... Orker ikke den slåskamp oven i alt det andet lige nu...

Men ellers kort sagt mit svar er: Jo tak skat, det ville være mig en ære at du ønsker at give mig dit navn..

Anmeld

6. oktober 2010

camsko88

Wampires skriver:

Da kæresten er på kontanthjælp har vi ikke råd til at miste de penge hvis vi blev gift..

men jeg har overvejet det med bare at tage hans efternavn.. man kan jo altid holde en fest for familien hvor alle bliver inviteret og indviet i at man gør det fordi man gerne vil være sammen resten af livet men pga dum lovgivning har man ikke mulighed for at få "rigtig" papir på det...

Eneste ting er bare at jeg er lidt nervøs for at hvis jeg skifter efternavn til hans vil kommunen måske tro at vi er blevet gift og så skal vi kæmpe endnu mere for at få de penge vi har krav på fra dem af... Orker ikke den slåskamp oven i alt det andet lige nu...

Men ellers kort sagt mit svar er: Jo tak skat, det ville være mig en ære at du ønsker at give mig dit navn..

er helt enig, en dum lovgivning bør ikke stå i vejen for bryllup men når det så gør så er det jo dejligt man kan skifte efter navn

Anmeld

6. oktober 2010

Brams

Tina&Martin skriver:

Hihi, ja eller heldet at begge hedder det samme inden man bliver gift. Vi hed begge Hansen inden, og har altid sagt jeg IKKE ville skifte mit efternavn ud

Ja for pokker så er den jo i vinkel

Anmeld

6. oktober 2010

4xGreve

jeg vil elske det ønsker ikke lige pt. at blive gift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.