Jeg bliver bare så bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Tina, jeg kender det kun alt for godt! Ove bliver nogle gange træt af mig, fordi jeg er bange for virkelig mange ting. Men synes nu ikke det er overdrevet at du er bange, når du har sådan nogen boende til alle sider.

Jeg har katastrofeangst... Jeg er bange for naturkatastrofer, for at jorden simpelthen bryder sammen og går under.

Jeg er bange for at gå ud om natten, selv om jeg bor i en meget fredelig by... -hvor der dog har været skyderier et par gange.. engang lige udenfor vores lejlighed, og begået et par mord- (med mange års mellemrum).

Jeg tør ikke lade Emma sove på eget værelse, tænk hvis hun får åbnet vinduet og hopper ud (bor på 1. sal), men den anden dag gik det op for mig, at hun nok først kommer på eget værelse som 10 årig, da hun osse kan gå i søvne og gå ud på gaden uden jeg opdager det, hvis hun sover på eget værelse... Ej, det må jeg arbejde lidt med, for selvfølgelig skal hun have sit eget værelse i nærmeste fremtid...

Jeg er bange for SÅ ufatteligt mange ting, så jo jeg kender det godt. Du er ikke alene!!!

Altså jeg kan ikke læse om når der har været terror og  sådanne ting... jeg kan panikke fuldstændig og være bange for at det samme vil ske her og dagene efter kigger jeg mistænksomt på alle andre, hvis jeg f.eks. er ude at handle... for hvorfor har de liiiige sådan en stor aske på osv...
Altså når jeg sidder og skriver det kan jeg godt se det er fuldstændig åndsvagt... jeg kan bare ikke styre det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Altså jeg kan ikke læse om når der har været terror og  sådanne ting... jeg kan panikke fuldstændig og være bange for at det samme vil ske her og dagene efter kigger jeg mistænksomt på alle andre, hvis jeg f.eks. er ude at handle... for hvorfor har de liiiige sådan en stor aske på osv...
Altså når jeg sidder og skriver det kan jeg godt se det er fuldstændig åndsvagt... jeg kan bare ikke styre det!

Samme her. Ved osse godt, at det er overdrevet, men når man har det sådan KAN man bare ikke styre det.

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Samme her. Ved osse godt, at det er overdrevet, men når man har det sådan KAN man bare ikke styre det.

Måske jeg også lige skulle have vendt det med lægen imorgen

Anmeld

6. oktober 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Vi vil rigtig gerne væk herfra... ikke kun pga. naboerne... for den rockerborg lukker jo sikkert igen...
Men synes bare den udvikling der er her i byen ikke går den rigtige vej

Det er godt nok også bare eskaleret de seneste par år. I kan flytte hertil. Her er skønt!

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

michella80 skriver:

Det er godt nok også bare eskaleret de seneste par år. I kan flytte hertil. Her er skønt!

Vi har faktisk kigget på et par landejendomme nede omkring jer

Anmeld

6. oktober 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Måske jeg også lige skulle have vendt det med lægen imorgen

Ja jeg tænkte faktisk på at skrive det til dig... men vidste ikke lige helt hvad du ville sige til det.

Tænker nemlig på, om det er en slags  "underliggende" angst eller om det er decideret panik agtig angst du har...

Jeg har jo en evig "underliggende" (kan ikke lige finde på et bedre ord pt.) angst. Men engang havde jeg jo generaliseret angst, som de kalder det, i ½ år, hvor jeg var panisk angst konstant... dengang fik jeg alprazolam (angstpiller) som virkede 10 min. efter indtagelse, når jeg var ved at gå ud af mit gode skind... Så er det noget i den retning du har, så var det måske den bedste løsning i en periode samtidig med samtaler...

Den underliggende angst ved jeg ikke om jeg nogensinde får bugt med, men der er det nok samtaler der virker bedst...

Synes under alle omstændigheder, at det er en god idé at vende det med lægen... Men det er altså ikke unormalt at være utryg, når der er rockere lige overfor.

Jeg kan huske, da jeg boede i Aalborg, at vi holdt nytårsaften lige ved siden af rockerborgen... Prøv at spørge om jeg var ved at tisse i bukserne hver gang der lød et kanonslag...

Anmeld

7. oktober 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Vi har faktisk kigget på et par landejendomme nede omkring jer

ha ha fedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.