Opstart af kartoffelmos.. (5 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Ryberg

Rollo skriver:

Blander mig lige igen Ikke hvis du moser det i en si...

Mhhhh vil jeg lige huske....... men jeg har kun sier med "store" huller.... ikke sådan en i "stål".. eller hvad man kalder dem??

Og har ingen stavblender, men har en alm. blender.. kan det bruges?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

KittyGirl skriver:

Jeg er bare ræd for de gulerødder..... fulgte en mor inde på facebook... hendes datter havde fået et lille stykke gulerod galt i halsen og havde fået hjertestop og røget i respirator og efter et års kamp døde pigen...... og hun var ikk særlig gammel...

Så mit hjerte sidder i halsen når jeg giver ham gulerod.... men prøvede da igår, men følte bare at alle stykkerne var kæmpe store

men når det er hendes første mos, så må der slet ikke være klumper i:0)

har du en stavblender? så damp gulerødderne og stavblend dem:0)

Anmeld

5. oktober 2010

Ryberg

Ni-ko-li-ne skriver:

men når det er hendes første mos, så må der slet ikke være klumper i:0)

har du en stavblender? så damp gulerødderne og stavblend dem:0)

har kun en alm. blender, kan det bruges?

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

KittyGirl skriver:

har kun en alm. blender, kan det bruges?

ja sagtens, det er dog en anelse mere besværligt:0) mht rengøring...

men du kan jo lave til nogle dage af gangen og fryse det:0) det er dog ikke altid det er smart at fryse kartoffelmosen... og husk at den skal fryses uden MME og fedtstof:0)

Anmeld

5. oktober 2010

Mor til L&S

KittyGirl skriver:

Mhhhh vil jeg lige huske....... men jeg har kun sier med "store" huller.... ikke sådan en i "stål".. eller hvad man kalder dem??

Og har ingen stavblender, men har en alm. blender.. kan det bruges?

Ja en alm blender kan også bruges, men jeg synes det blir meget klistret når man blender det.. Derfor jeg bruger en si - det kan jeg ihvertfald anbefale - så får du en god mos uden klumper

Anmeld

5. oktober 2010

LISBETH:-)

NatasjaL skriver:

jo de må så, for det er hele min familie der har anbefaldt mig det, og min sp sagde det var en super ide, så min søn får det også når han er 5 måneder ca.

hvorfor skulle de ikk må få det?

Jeg ved egentlig ikke hvorfor de ikke må få det.

Jeg har bare fået 2 forskellige bøger med opskrifter af min SP og i begge står der at man først må give fisk ved 6 mdr. Men det er da en god ide med torskerogn

Anmeld

5. oktober 2010

spj

Min datter på 5 måneder er lige begyndt på kartoffelmos i fredags. Hun elsker det. Hvis man moser kartoflerne med en håndmixer bliver mosen dejlig luftig og ikke sådan noget tapetklister. Jeg plejer St bruge kogevandet til at spæde op med til jeg har den rette konsistens. Jeg laver det gerne om formiddagen og sætter det i køleskabet. Når hun skal have det varmer jeg det i mikroovnen og tilsætter en klat smør. Hun elsker det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.