Opstart af kartoffelmos.. (5 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.556 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Ryberg

Først og fremmest, ved jeg ikke lige om den er smidt under den rette kategori - der er så mange

Min dreng er snart 5 mdr. og han har nu fået grød om morgenen i 1 måned og grød både morgen og middag i ½ måned.. og nu skulle vi så igang med kartoffelmos..

Jeg moser en kartoffel, smider en smule kogt grøntsager i (gulerod og broccoli), lidt fedtstof a smør, og en DEL MME.... og moser det hele sammen til en grød lignende tilstand...

Og prøver at give ham det... han ligner en der lige har fået sure tæer op i ansigtet....  og så kvæles han ...... jeg tænker bare... HVA? ind og google, finder ud af mange andre har haft det samme og det bare er at blive ved...

Men jeg sidder jo automatisk med nogle spørgsmål og tanken om at jeg gerne lige vil ud med den her oplevelse..

Hvordan laver i kartoffelmosen til den lille?

og hvad er jeres erfaringer? Hvad kan og skal jeg gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Noneother

Har ingen løsning men kigger lige med her. Jeg står nok i nøjagtig samme situation om mindre end en måned.

Anmeld

4. oktober 2010

LISBETH:-)

KittyGirl skriver:

Først og fremmest, ved jeg ikke lige om den er smidt under den rette kategori - der er så mange

Min dreng er snart 5 mdr. og han har nu fået grød om morgenen i 1 måned og grød både morgen og middag i ½ måned.. og nu skulle vi så igang med kartoffelmos..

Jeg moser en kartoffel, smider en smule kogt grøntsager i (gulerod og broccoli), lidt fedtstof a smør, og en DEL MME.... og moser det hele sammen til en grød lignende tilstand...

Og prøver at give ham det... han ligner en der lige har fået sure tæer op i ansigtet....  og så kvæles han ...... jeg tænker bare... HVA? ind og google, finder ud af mange andre har haft det samme og det bare er at blive ved...

Men jeg sidder jo automatisk med nogle spørgsmål og tanken om at jeg gerne lige vil ud med den her oplevelse..

Jeg følger lige med da jeg havde nøjagtig samme oplevelse her til aften. Hun har før fået gulerodsmos uden problemer. Men kartoffelmosen bliver hun næsten kvalt i:-(

Anmeld

4. oktober 2010

NatasjaL

KittyGirl skriver:

her har kartoffelmos med torskerogn ALTID været et hit

der moser man kartoflerne, putter mme i, smør og moser torskerognen i. ca en spiseske torskerogn i

Anmeld

4. oktober 2010

nynne-l

det er noget øv vi har samme problem her

Anmeld

4. oktober 2010

Ryberg

Altså hvad jeg har læst mig frem til, så er det bare tilvænning, man skal blive ved med at prøve, for det er en helt anden kosistens samt smag...

Men gud hvor bryder man sig ikke om at smide noget ind i munden på ens baby, som ligner en som virkelig er ved at blive kvalt!!!

Anmeld

4. oktober 2010

LISBETH:-)

KittyGirl skriver:

Altså hvad jeg har læst mig frem til, så er det bare tilvænning, man skal blive ved med at prøve, for det er en helt anden kosistens samt smag...

Men gud hvor bryder man sig ikke om at smide noget ind i munden på ens baby, som ligner en som virkelig er ved at blive kvalt!!!

Nej nettop. Tror jeg prøver med gulerod med en anelse kartoffel i morgen, og så for hverdag mindre og mindre gulerod og mere og mere kartoffel, måske hun så vender sig til konsistensen.

De må da ikke få torskerogn allerede må de det?

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

KittyGirl skriver:

Prøv evt. med blomkål i mosen i stedet for broccoli. Den er lidt sødlig i smagen og var et hit her, da Laura startede

Anmeld

5. oktober 2010

smokin

eller jævn kartoffelmosen så den er mere vandet.. 

Anmeld

5. oktober 2010

Mig med maven

Da vi startede her hjemme, lavede jeg mosen så tynd at den næsten var vand. Så var det til at starte med kun smagen hun skulle vænne sig til, så lavede jeg den tykkere og tykkere hver dag, det gik nemmere end første gang. Der lignede hun tydeligvis en der ikke kunne lide det.

Nu spider hun med velbehag alt hvad jeg og min mand spiser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.