Dyre lejrskoler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.460 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

ekzunz

Vi har en dreng i 7. klasse som skal på lejrtur i uge 41. Idag har han så fået sedler med hjem, og vi skal betale kr. 375 i madpenge i næste uge og så skal han have 250 kr. med i lommepenge, samt en stor madpakke og drikkevarer til turen - hvilket jo er fornuftigt nok.

Men jeg synes bare at det er mange penge, 625 kr. skal vi bare lige hive op af pungen

bare lige lidt brok herfra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Manakauapo

Hmm... Hvor skal de hen?

Anmeld

4. oktober 2010

Fines mor

Znuzke skriver:

Vi har en dreng i 7. klasse som skal på lejrtur i uge 41. Idag har han så fået sedler med hjem, og vi skal betale kr. 375 i madpenge i næste uge og så skal han have 250 kr. med i lommepenge, samt en stor madpakke og drikkevarer til turen - hvilket jo er fornuftigt nok.

Men jeg synes bare at det er mange penge, 625 kr. skal vi bare lige hive op af pungen

Det vil jeg give dig ret i, det er rigtig mange penge;-// Skal i betale noget af hyttelejen, siden prisen er så høj?

Anmeld

4. oktober 2010

SoffiLine

Ja, hvor skal de hen? Er det f.eks lejr tur til Bornholm er det ikke galt synes jeg. Men kommer sgu an på hvor man skal hen

Anmeld

4. oktober 2010

Valle81

Znuzke skriver:

Kender det:0)

Asta er 6 1/2 og skal på lejertur her på onsdag hvor de kører om morgenen og kommer hjem fredag formiddag.

500 kroner at betale og så skal de have 30 kroner i lommepenge med og en slikpose til 20 kroner og en madpakke.

Så hvad de 500 kroner skal dække - tjah.

Anmeld

4. oktober 2010

ekzunz

Kageteenageren skriver:

Hmm... Hvor skal de hen?

De skal til Sønderjylland - fra Nordsjælland. Men man skal jo ikke selv betale opholdet.....ikke iflg. loven...

Anmeld

4. oktober 2010

ekzunz

SoffiLine skriver:

Ja, hvor skal de hen? Er det f.eks lejr tur til Bornholm er det ikke galt synes jeg. Men kommer sgu an på hvor man skal hen

Iflg. folkeskoleloven skal man jo ikke selv betale til opholdet, så det er madpenge og lommepenge....og det kommer jo ikke an på stedet....

Anmeld

4. oktober 2010

SoffiLine

Znuzke skriver:

Iflg. folkeskoleloven skal man jo ikke selv betale til opholdet, så det er madpenge og lommepenge....og det kommer jo ikke an på stedet....

Nej det er rigtigt, det vidste jeg ikke

Anmeld

4. oktober 2010

ekzunz

Fines mor skriver:

Det vil jeg give dig ret i, det er rigtig mange penge;-// Skal i betale noget af hyttelejen, siden prisen er så høj?

Nej - de skal bo på vandrehjem. Beløbet er madpenge 75 kr. x 5 dage....og så 250 kr. i lommepenge, som iflg. sedlen ikke kun skal gå til slik og is......hvad skal de så bruges til spørger jeg bare????

Anmeld

4. oktober 2010

ekzunz

Valle81 skriver:

Kender det:0)

Asta er 6 1/2 og skal på lejertur her på onsdag hvor de kører om morgenen og kommer hjem fredag formiddag.

500 kroner at betale og så skal de have 30 kroner i lommepenge med og en slikpose til 20 kroner og en madpakke.

Så hvad de 500 kroner skal dække - tjah.

500??? For hvad???

Jeg blev jo lidt tosset da jeg så det, så jeg googlede det, da jeg kunne huske at jeg havde læst noget om det. Iflg. loven kan man ikke betinge deltagelsen i lejrture af egenbetaling, og man må højst opkræve de madpenge som man mener bliver sparet hjemme - og i nov. 2009 var det beløb sat til ca. 70 kr. pr. dag.... Det lyder da helt vanvittigt med så mange penge for 2 overnatninger.....

Kenneth, som går i 1.g, kom også lige hjem med en seddel om at de skal til Bologna til marts - det koster så lige ca. 2.000 + lommepenge.....

Så er det liiiige at alle de der, der mener at små børn er dyrest, burde læse lidt med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.