Tryghedsscanning... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Bruus

Hej Damer

Jeg er så lykkelig at være blevet gravid i 2. forsøg, og konstaterede det på dag 4+0 i torsdags Jeg ville så frygtelig gerne have en tryghedsscanning. Men synes det er liiige lovlig dyrt hvis man selv skal ud og betale den.
- Får man den kun betalt gennem egen læge hvis man ikke ved hvor langt man er henne, eller kan man godt "fedte" sig til en??
- Har nogen af jer sagt til lægen at i "ikke vidste" hvor langt i var henne for at få den??

Knus til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Pige2009

Hej Damer

Jeg er så lykkelig at være blevet gravid i 2. forsøg, og konstaterede det på dag 4+0 i torsdags Jeg ville så frygtelig gerne have en tryghedsscanning. Men synes det er liiige lovlig dyrt hvis man selv skal ud og betale den.
- Får man den kun betalt gennem egen læge hvis man ikke ved hvor langt man er henne, eller kan man godt "fedte" sig til en??
- Har nogen af jer sagt til lægen at i "ikke vidste" hvor langt i var henne for at få den??

Knus til jer

Jeg anede ikke hvor langt jeg var henne pga. mens, så jeg fik en scanning til at konstatere det. Men jeg vil da synes det er dybt amoralsk at lyve om, at man ikke ved hvor langt man er henne, når man reelt godt ved det...

Anmeld

3. oktober 2010

SoffiLine

Baagøe skriver:

Jeg anede ikke hvor langt jeg var henne pga. mens, så jeg fik en scanning til at konstatere det. Men jeg vil da synes det er dybt amoralsk at lyve om, at man ikke ved hvor langt man er henne, når man reelt godt ved det...

lige mine ord 

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

Ført TILLYKKE med det lille spir.

jeg fik også scannet tidligt da jeg ikke havde fået holdt øje med cyklus. Blev hurtigere gravid end regner med.

Ud over terminsberegning får man kun scanning inden uge 12, hvis man har stærke smereter, eller i mit tilfælde blødte lidt, da vi et par måneder inden havde mistet et foster.

Syntes ikke der er grund til at "fedte" hos lægen om en tidlig scanning, og tror også lægerne vil sige nej, da det jo er unødige penge, og tid for JM. Man får scanning i uge 12. og ca i uge 20. hvis alt er som det skal være. Ellers hvis man selv vil have scanning ud over for ens egen skyld, syntes jeg også man må betale for det. Og syntes ikke man skal lade som om der er noget galt for at få scanning, ( som jeg godt ved du ikke har ytret at du ville gøre. )

Jeg skal så have en scanning igen når jeg er i uge 32, da min livmor desværre ligger ret langt nede.

Og hvis man skal have noget ud af scanningen skal du også vente til du i hvert fald er i uge 7, for at få set hjerteblink og hjertelyd.

Anmeld

3. oktober 2010

Bruus

Ja, og jeg giver jer HELT ret!! Jeg har på ingen måde lyst til at lyve om det. Jeg ved præcis hvor langt jeg er henne, og ville på ingen måde kunne få mig selv til det Er ked af det kom til at stå på den måde
Min veninde er gravid, og hun siger jeg skal sige jeg ikke er sikker, men ville have det dårligt med det. Hun siger mange gør det, og ville høre om det er normalt at få den, eller hvor meget der skal til....

Ja undskyld, var bare lidt i tvivl. Hvis jeg skal have en tryghedsscanning lægger jeg de 800,- for det. Ville vel nok bare høre hvor store chancerne var for at få den gennem lægen. Men der skal selvfølgelig være begrundet tvivl omkring fosteret.

Jeg unskylder mit misforståede og dårligt formulerede indlæg!! Det var vist bare ikke-bearbejde tanker omkring hendes råd...

Anmeld

3. oktober 2010

Pige2009

Mette:)) skriver:

Hej Damer

Knus til jer

Jeg tvivler på, at man kan "fedte" sig til en som du skriver, for der er jo en årsag til, at man kun får tilbudt 2 scanninger i løbet af graviditeten...

Anmeld

3. oktober 2010

Pige2009

Ja, og jeg giver jer HELT ret!! Jeg har på ingen måde lyst til at lyve om det. Jeg ved præcis hvor langt jeg er henne, og ville på ingen måde kunne få mig selv til det Er ked af det kom til at stå på den måde
Min veninde er gravid, og hun siger jeg skal sige jeg ikke er sikker, men ville have det dårligt med det. Hun siger mange gør det, og ville høre om det er normalt at få den, eller hvor meget der skal til....

Ja undskyld, var bare lidt i tvivl. Hvis jeg skal have en tryghedsscanning lægger jeg de 800,- for det. Ville vel nok bare høre hvor store chancerne var for at få den gennem lægen. Men der skal selvfølgelig være begrundet tvivl omkring fosteret.

Jeg unskylder mit misforståede og dårligt formulerede indlæg!! Det var vist bare ikke-bearbejde tanker omkring hendes råd...

Jeg misforstod ikke dit indlæg, så du skal ikke undskylde. Jeg ytrede blot min mening om et af dine spørgsmål Må desværre også sige at din veninde er blottet for moral Det er jo netop sådanne handlinger der kan være begrundelse for større brugerbetaling i det offentlige... Jeg betalte selv for en 3D/4D scanning i uge 33.

Beklager den hårde tone, og det er ikke et angreb på dig - jeg bliver bare splitterrasende, når folk snyder på den måde

Desuden gør en tryghedsscaning jo ikke graviditeten mere sikker om man så må sige...

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

men jeg tror da også din veninde har ret, i at de rer mange der lyver om det, eller ytre at de ikke er heeeelt sikre.. Det syntes jeg bare ikke er ok..

Men kan godt forstå du godt kunne tænke dig en, jeg ville nok bare være for nærrig..  hehe.. Men ventetiden til uge 12 er også lang, det føles som en uendelighed.. Når man så gerne vil se og kunne tro på det testen viser en.

Anmeld

3. oktober 2010

Bruus

Baagøe skriver:

Jeg tvivler på, at man kan "fedte" sig til en som du skriver, for der er jo en årsag til, at man kun får tilbudt 2 scanninger i løbet af graviditeten...

Ja det har du ret i... Dumt spørgsmål, det beklager jeg!
Tryghedsscanning er et fint tilbud, men hvis man ikk er i tvivl må man lægge de penge det koster Er helt med.

Anmeld

3. oktober 2010

Lillefe

Hejsa Jeg vil bare skynde mig at sige tillykke!! man plejer ikke at kunne få sådan med mindre der er problemer eller lign.. desværre... syntes også det virker lidt tarveligt af din veninde må jeg indrømme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.