[citat][f][småt]Tessa85 skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f]
hejsa, vi træner med min datter hun er 1½år men ikk så'n at hun render uden ble. vi gør det om morgenen 30min. tid efter morgenmad hvor hun for bleen af og kommer på potte og så kommer hun på igen inden hun ska sove til middag og igen når hun vågner fra sin middagssøvn, og så løbende derefter, altså efter aftensmaden, og det gør vores dagpleje også, det er for at lære dem hvilken følelse de for når de ska tisse og så ved de hvornår de ska bruge potten, men de kloge hovder sir at et barn er ikk klar til at lære det før de er 2½-3år gamle da det først er der man lære at ha bare lidt kontrol og følelse med blæren.. men jeg mener nu godt man ka træne det med dem, jo før man træner jo hutigere lære de det jo også, og de behøver jo ikke sidde til de laver noget på potten, og når de så laver noget er det bare at rose dem også selvom det måske kun er en lille tissetår;)[/citat]
Må jeg spørge hvordan du mener det at bive renlig kan trænes.???..det er jo en modningsproces de skal igennem(fysiologisk)...og er de ikke modne til det, så kan du muligvis få dit barn ved et tilfælde til at tisse på en potte, men den følelse hun får ved det er jo ikke anderledes end hvis hun gjorde det i bleen...
Jeg troede faktisk at det med at pottetræne forsvandt sammen med den der med at børn skulle græde for at træne deres lunger...;)
Eva[/citat]
det der er i det er at børn først har kontrol over blæren når de som sagt er mellem 2½-3 år gamle, men så længe de ikk blir trænet på potten ved de ikk eller forstår hvis det er nemmere at forstå det sådan. men så forstår de ikk hva der sker når de for den følelse, for at de tisser i bleen er ikk noget de selv ligger mærke til når det sker. hvor derimod på potten kan de høre det og se det når de tisser og er mer bevidste om hva der sker når de for den følelse i ved blæren og som forældre ser du jo heller ikk når dit barn tisser i bleen og kan derfor heller ikk fortælle dem hva de laver eller vise dem for den sags skyld..:)
[/citat]
Mon ikke man skal lade være med at sætte alder på hvornår børn modnes på det område...;)
[/citat]
det er ikk at sætte alder på.. nogle tør at gå på potten tidligere end andre, og det har noget at gøre med deres modenhed ja, men det er ikk det jeg snakker om jeg snakker om hvornår man har følelse med blæren og det har man når man er omkring de 2½ - 3 år gamle.. og igen er det og deres modenhed 2 vidt forskellige ting. det er åbentbart svært at forstå det ordenligt over tekst. jeg er ikk god til at formulere mig 100% korekt men jeg ka ikk forklare det bedere eller med andre ord.. men logikken i det er slet ikk så svære at forstå når man høre det i stedet for at læse det..:)[/citat]
Min søn var ikke tæt på 2½ år da han var renlig...faktisk lige blevet to år da han havde kontrol og et par måneder senere smed han bleen...så jeg mente bare at den med alderen er meget forskellig.
Selv var jeg renlig nat og dag da jeg var 1 år og 9 mdr.;)
Knus..
Anmeld