Hvordan gør man mht pottetræning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Tak for alle jeres råd - jeg sluger til mig :))

Jeg har lige hentet Stefanie i vuggestuen, hvor hun var meget interesseret i en dreng, der skulle tisse på deres små toiletter. Dét skulle hun altså lige se, inden vi kunne gå. Så hun viser jo interesser for det nu.

Når hun får alt undertøjet af, hiver hun også i bleen osv - hun kan selv tage den af osv.

Jeg har tænkt lidt på, at lade hende rende med bar numse her i varmen, opfordre hende til at gå ud på potten og tisse - gå derud med hende et par gange..........måske hun viser mere interesse for det så. Og hvis hun ikke gør, altså ikke er klar endnu, jamen så er der jo ikke sket nogen skade og ej heller intet pres, for det er jo varmt og hun elsker at løbe med numsen bar.
Tror jeg vil gøre forsøget......også for at finde ud af, hvor langt hun er nået mgt det.

Lyder det ikke som en meget god idé?

Rigtig god idé....tror rigtig mange bliver renlig om sommeren og på den måde.
Tror også mange børn var tidligere renlige hvis ikke de var ude og blive passet...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Tessa85

hejsa, vi træner med min datter hun er 1½år men ikk så'n at hun render uden ble. vi gør det om morgenen 30min. tid efter morgenmad hvor hun for bleen af og kommer på potte og så kommer hun på igen inden hun ska sove til middag og igen når hun vågner fra sin middagssøvn, og så løbende derefter, altså efter aftensmaden, og det gør vores dagpleje også, det er for at lære dem hvilken følelse de for når de ska tisse og så ved de hvornår de ska bruge potten, men de kloge hovder sir at et barn er ikk klar til at lære det før de er 2½-3år gamle da det først er der man lære at ha bare lidt kontrol og følelse med blæren.. men jeg mener nu godt man ka træne det med dem, jo før man træner jo hutigere lære de det jo også, og de behøver jo ikke sidde til de laver noget på potten, og når de så laver noget er det bare at rose dem også selvom det måske kun er en lille tissetår;)

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Tessa85 skriver:[/småt][/f] hejsa, vi træner med min datter hun er 1½år men ikk så'n at hun render uden ble. vi gør det om morgenen 30min. tid efter morgenmad hvor hun for bleen af og kommer på potte og så kommer hun på igen inden hun ska sove til middag og igen når hun vågner fra sin middagssøvn, og så løbende derefter, altså efter aftensmaden, og det gør vores dagpleje også, det er for at lære dem hvilken følelse de for når de ska tisse og så ved de hvornår de ska bruge potten, men de kloge hovder sir at et barn er ikk klar til at lære det før de er 2½-3år gamle da det først er der man lære at ha bare lidt kontrol og følelse med blæren.. men jeg mener nu godt man ka træne det med dem, jo før man træner jo hutigere lære de det jo også, og de behøver jo ikke sidde til de laver noget på potten, og når de så laver noget er det bare at rose dem også selvom det måske kun er en lille tissetår;)[/citat] Må jeg spørge hvordan du mener det at bive renlig kan trænes.???..det er jo en modningsproces de skal igennem(fysiologisk)...og er de ikke modne til det, så kan du muligvis få dit barn ved et tilfælde til at tisse på en potte, men den følelse hun får ved det er jo ikke anderledes end hvis hun gjorde det i bleen... Jeg troede faktisk at det med at pottetræne forsvandt sammen med den der med at børn skulle græde for at træne deres lunger...;) Eva

Anmeld

30. juli 2008

Stumpen

Eva skriver:

Må jeg spørge hvordan du mener det at bive renlig kan trænes.???..det er jo en modningsproces de skal igennem(fysiologisk)...og er de ikke modne til det, så kan du muligvis få dit barn ved et tilfælde til at tisse på en potte, men den følelse hun får ved det er jo ikke anderledes end hvis hun gjorde det i bleen...
Jeg troede faktisk at det med at pottetræne forsvandt sammen med den der med at børn skulle græde for at træne deres lunger...;)Eva

:)):)):)) Den har jeg skisme aldrig hørt før.... hvor grinagtig kan det blive :)):))
Jeg tror så godt at man kan pottetræne, men FØRST når barnet selv giver udtryk for at nu er det interesseret i at komme på potte.. Inden tror jeg simpelthen ikke at barnet kan lære at holde sig...
(H) Anja..

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Eva skriver:

Må jeg spørge hvordan du mener det at bive renlig kan trænes.???..det er jo en modningsproces de skal igennem(fysiologisk)...og er de ikke modne til det, så kan du muligvis få dit barn ved et tilfælde til at tisse på en potte, men den følelse hun får ved det er jo ikke anderledes end hvis hun gjorde det i bleen...
Jeg troede faktisk at det med at pottetræne forsvandt sammen med den der med at børn skulle græde for at træne deres lunger...;)Eva

:)):)):)) Den har jeg skisme aldrig hørt før.... hvor grinagtig kan det blive :)):))
Jeg tror så godt at man kan pottetræne, men FØRST når barnet selv giver udtryk for at nu er det interesseret i at komme på potte.. Inden tror jeg simpelthen ikke at barnet kan lære at holde sig...
(H) Anja..

Jo jo...det sagde man førhen...og ikke for mange år siden. Min mor hørte det da jeg var lille...skræmmende,ikke??
Hvis du mener man kan træne renlighed når de er klar, er det så ikke bare det samme som at tage bleen og tage den derfra....med de uheld der kommer i starten??
?Fordelen ved at tage bleen er, at barnet hele tiden skal forholde sig til det samme og SELV sige til. Med at pottetræne så er der nogle gange en voksne der siger de skal sidde på potten og på de andre tidspunkter er der ble på og så kan man bare tisse i den(?)...jeg tror faktisk det kan forhale procesessen, da det jo hverken er enten eller...hvis du forstår??
Knus Eva

Anmeld

30. juli 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Pooh skriver:

Min datter var lige blevet 3 da vi begyndte at tage bleen af hende. I starten havde hun en potte, da hun desværre var bange for toilettet. Vi købte sådan en trappe til toilettet, og den har været rigtig god. Hun syntes den var sjov at sidde på, og nu hvor hun lige er blevet 4 bruger hun den stadig, hun kan nemt selv få den på og af toilettet. Hun sidder godt på den og kan holde i de der håndtag der er.

Min søn bliver også 2 i næste måned, han sidder indimellem på den også, da han ser storesøster gør det. Men synes det er for tidligt for ham at smide bleen, så det er kun for sjov:)

Rikke

Hvorfor er det for tidligt, synes du??
Min den yngste var ikke mange måneder over to da han smed bleen og det gik lige så fint som med de andre.
Så man kan da prøve i det gode vejr, måske han er klar...:)
Knus..

Hej Eva.

Jeg tror synes ikke min søn er klar til at smide bleen endnu. Når han går rundt herhjemme uden ble på, så tisser han på gulvet, næsten uden at lægge mærke til at han gør det. Og når han har lavet i bleen så kommer han ikke og siger det.

Dermed ikke sagt at det er for tidligt for alle børn på min søns alder. Hvis man mener ens barn er klar til det skal man da bare "go for it"... det mener jeg bare ikke min søn er:)

Rikke.

Anmeld

30. juli 2008

Stumpen

Eva skriver:

Jo jo...det sagde man førhen...og ikke for mange år siden. Min mor hørte det da jeg var lille...skræmmende,ikke??
Hvis du mener man kan træne renlighed når de er klar, er det så ikke bare det samme som at tage bleen og tage den derfra....med de uheld der kommer i starten??
?Fordelen ved at tage bleen er, at barnet hele tiden skal forholde sig til det samme og SELV sige til. Med at pottetræne så er der nogle gange en voksne der siger de skal sidde på potten og på de andre tidspunkter er der ble på og så kan man bare tisse i den(?)...jeg tror faktisk det kan forhale procesessen, da det jo hverken er enten eller...hvis du forstår??
Knus Eva

Jo det er lige nøjagtig det jeg mener.. Jeg mener at når barnet giver interesse for potten, så er det af med den bleen og se hvad der sker.. Barnet vil jo ikke lære at holde sig, hvis bleen er der til at redde det hver gang...
(H)

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

Pooh skriver:

Eva skriver:

Pooh skriver:

Min datter var lige blevet 3 da vi begyndte at tage bleen af hende. I starten havde hun en potte, da hun desværre var bange for toilettet. Vi købte sådan en trappe til toilettet, og den har været rigtig god. Hun syntes den var sjov at sidde på, og nu hvor hun lige er blevet 4 bruger hun den stadig, hun kan nemt selv få den på og af toilettet. Hun sidder godt på den og kan holde i de der håndtag der er.

Min søn bliver også 2 i næste måned, han sidder indimellem på den også, da han ser storesøster gør det. Men synes det er for tidligt for ham at smide bleen, så det er kun for sjov:)

Rikke

Hvorfor er det for tidligt, synes du??
Min den yngste var ikke mange måneder over to da han smed bleen og det gik lige så fint som med de andre.
Så man kan da prøve i det gode vejr, måske han er klar...:)
Knus..

Hej Eva.

Jeg tror synes ikke min søn er klar til at smide bleen endnu. Når han går rundt herhjemme uden ble på, så tisser han på gulvet, næsten uden at lægge mærke til at han gør det. Og når han har lavet i bleen så kommer han ikke og siger det.

Dermed ikke sagt at det er for tidligt for alle børn på min søns alder. Hvis man mener ens barn er klar til det skal man da bare "go for it"... det mener jeg bare ikke min søn er:)

Rikke.

Nej, så lyder det ikke lige sådan...det var bare fordi du nævnte det med alderen...men rigtigt, det er jo forskelligt hvornår de er klar.
Jeg nyder dog at alle mine er renlige nu og især fordi jeg håber på en børnehaveplads før tid til Konrad og så håber jeg det er et plus at han er renlig.
Knus..

Anmeld

30. juli 2008

charlottekri

Stumpen skriver:

Eva skriver:

(H) Anja..

det skal lige siges at det fik vi da at vide af sygeplejerskerne på sygehuset... sikkert fordi min datter skreg en smule ;)

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

Stumpen skriver:

Eva skriver:

(H) Anja..

det skal lige siges at det fik vi da at vide af sygeplejerskerne på sygehuset... sikkert fordi min datter skreg en smule ;)

Ja, det fortæller så en del om de sygeplejersker...er godt nok rystet.!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.