Gravid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår fortæller man venner og familie at man er blevet gravid? Og hvem fortæller man det først til?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.160 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

afrobabies

Hvornår fortæller man familie og venner at man er gravid? Jeg ved at det er meget forskelligt, fordi man jo godt kan være meget bekymret for, om det bliver derinde, men på den anden side, hvis man mister det igen, så er det måske rart nok at der er nogen, som ved det..... Giv jeres mening til kende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Sabina92

victoria2008 skriver:

Hvornår fortæller man familie og venner at man er gravid? Jeg ved at det er meget forskelligt, fordi man jo godt kan være meget bekymret for, om det bliver derinde, men på den anden side, hvis man mister det igen, så er det måske rart nok at der er nogen, som ved det..... Giv jeres mening til kende

hmm ja godt spørgsmål, kommer an på hvordan man er som person. Da jeg var gravid første gang vidst ALLE det, som desværre endte i en SA. Er gravid igen og alle ved det stadig ikke, dem der er tæt på mig i hverdagen ved det, dog først da de selv spurgte. Så det er vidst først kommet sådan rigtig ud nu hvor jeg er 18+0 ((:

Anmeld

3. oktober 2010

afrobabies

Sabina92 skriver:

hmm ja godt spørgsmål, kommer an på hvordan man er som person. Da jeg var gravid første gang vidst ALLE det, som desværre endte i en SA. Er gravid igen og alle ved det stadig ikke, dem der er tæt på mig i hverdagen ved det, dog først da de selv spurgte. Så det er vidst først kommet sådan rigtig ud nu hvor jeg er 18+0 ((:

Man er måske også mere forsigtig med at fortælle det, hvis man har mistet før. Jeg er nu 6uger+2 henne, der er 6 veninder der ved det, og min lillebror og hans kæreste. Min mor får det først at vide på søndag, når hun har fødselsdag

Anmeld

3. oktober 2010

Valle81

victoria2008 skriver:

Åhh - det har været forskelligt fra mig.

Tror faktisk at eg alle tre gange har fortalt det til min bedste veninde før familie.

Lige når man har taget testen er jeg bare nødt til at komme ud med glæden til nogen. Mht at forælle familien skal man jo lige være enige partner imellem om at hvornår og sådan:0)

Vi har ikke gjort det store ud af det når vi har skulle fortælle familie det. Det er blevet sagt ved lejlighed:0)

Christina, som absolut ikke ville blive fornærmet ked eller sur hvis jeg var den sidste der fx fik at vide at min søster skulle være mor:0)

Anmeld

3. oktober 2010

Valle81

victoria2008 skriver:

Glemte at skrive at vi ikke har ventet med at fortælle det til efter uge 12 nogle af gangene.

Vi har fortalt det da vi har fundet ud af det ved nærmeste lejlighed:0)

Da jeg var gravid for 2 gang endte det i en SA og det var en stor sorg at skulle igennem - det var skønt at folk vidste hvorfor man var så ked af det - så har aldrig fortrudt at vi har fortalt det til folk:0)

Denne gang ved arbejde det ikke endnu - de får det først at vide når jeg har været til NF når jeg er 13+1. Jeg er jo stadig på barsel med nr. 2 så skal lige være sikker på alt er ok inden eg siger det derude:0)

Anmeld

3. oktober 2010

afrobabies

Valle81 skriver:

Glemte at skrive at vi ikke har ventet med at fortælle det til efter uge 12 nogle af gangene.

Vi har fortalt det da vi har fundet ud af det ved nærmeste lejlighed:0)

Da jeg var gravid for 2 gang endte det i en SA og det var en stor sorg at skulle igennem - det var skønt at folk vidste hvorfor man var så ked af det - så har aldrig fortrudt at vi har fortalt det til folk:0)

Denne gang ved arbejde det ikke endnu - de får det først at vide når jeg har været til NF når jeg er 13+1. Jeg er jo stadig på barsel med nr. 2 så skal lige være sikker på alt er ok inden eg siger det derude:0)

Det lyder også som en god ide

Anmeld

3. oktober 2010

Isabella_mor

jeg har skrevet familie først... 

Anmeld

3. oktober 2010

Mumto3

Første gang var jeg bare SLET ikke klar til at dele det med omverdenen, så vi sagde det ikke til nogen før jeg var 13-14uger henne. (Dog fik min mand besøg af en ven fra USA som kun lige havde en kort mellemlanding i Danmark. Vi skulle hente ham ude i lufthavenen 1 time efter jeg havde taget en positiv test, så ham kunne vi ikke skjule det for! -men ellers fik ingen det at vide!)

Da jeg var gravid anden gang, fortalte vi det til alle med det samme. Vi var bare SÅ glade, at vi slet slet ikke kunne skjule det. Men det endte så i en SA. Hvornår vi sagde det de to næste gange, det kan jeg faktisk ikke huske.

Anmeld

3. oktober 2010

mor til 2 skønne piger .

vi fortalte det faktisk til min far og min kærestes forældre med det samme , i tilfælde af a noget skulle gå galt synes jeg det rart a de tætte omkring mig ved hvorfor jeg eventuelt ville være ked a det .

men heldigvis er alt godt indtil videre  .
men tror det forskelligt fra person til person .

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

Famile eller venner først, det er som man selv har det bedst med. Hvad man selv føler for.

Men vil da ikke råde nogen til at vente med at fortælle det til de 12 kritiske uger er overstået, for så har man altid backup og støtte og få. Så kan man vælge bare en enkelt eller 2. Som jeg valgte min mor kun her anden gang. så var der altid en at gå til. Men det er smag og behag jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.