Kan I lægge jeres baby til lur/natten uden at ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

L.J.L

Eliza/lykke skriver:

Ja, så er det ikke pga sult.... men det kunne godt være, at han skulle ud og få nogle udfordringer. Hvorfor er der lange udsigter?

Det er også træls for jer, at han ikke kan sove i sit eget værelse. Mange gange når de vågner, kan man ikke hører dem - og så falder de i søvn igen. Men jeg kan godt forstå, at du ikke gider at rende frem og tilbage hele natten.

hvad gør du, når han vågner så tit? Giver ham sutten eller mader ham? Eller noget helt andet?

Elizabeth skal i VS i næste mrd., hun er så kun 6 mrd til den tid. Men jeg tror, at det bliver godt for os alle. Hun er også en lille en, som skal aktiveres hele tiden. Helst af mor og far... man kan godt blive lidt bims nogen gange, især fordi ´hun faktisk også bliver nemt vred.

Jeg håber, at du kan få noget aflastning af din mor - og så ring til kommunen og få en plads. Her får man en plads,hvis man har været skrevet op i 2 mrd., så skal de tildele en plads til en.

Knus

Vuggestueplads får han tidligst næste sommer, jeg vil ikke på garantilisten, da jeg ikke vil risikere at komme for langt væk. Så er der privat børnepasning, men dem er der kun meget få af på Nørrebro, og dem der er er ikke særligt attraktive. Så derfor er udsigterne lange

Når han vågner starter jeg med at give sut eller vand, men han vil op og stå hele tiden, så må tage ham op og sidde og gynge med ham i ½ time indtil han falder til ro og man kan lægge ham igen. Når jeg har været oppe 3 gange og siddet med ham og gynget giver jeg ham mad, for så sover han et lidt længere streg. Men han kan sagtens undvære maden, det betyder dog bare at han vågner oftere.

Tak for dit knus søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Han falder som regel i søvn af sig selv enten mens han får sin aftenflaske eller kort efter vi lægger ham i sengen. Når han sover middagslur i slyngeviggen sætter jeg den bare i gang, så vugger den ham i søvn. Med enkelte undtagelser selvfølgelig - man har vel en dreng med temperament

Anmeld

2. oktober 2010

MariaJ

Jeg har svaret "kun en sjælden gang".

Om aftenen synger jeg for hende og hun får en hånd at holde i indtil hun falder i søvn, og om dagen går jeg en lille runde med barnevognen indtil hun sover. Det kan tage alt fra fem minutter til at jeg slet ikke får hende til at sove, men hvis vi er parat til putning når hun ser ud til at være træt (i stedet for at hænge os i et bestemt klokkeslet) sover hun som regel efter 5-10 minutters holden i hånd/trillen med barnevogn. Sådan har det været i ca tre-fire uger. Før det var det rigtig svært at få hende til at sove. Hun er fem måneder og to dage.

Anmeld

2. oktober 2010

dorthemus

EEEEEENDELIG kører putningen herhjemme  Runa puttes både dag og aften efter amning i sin seng, jeg tænder uroen og efter kort tid er der ro.

Hun sover fint hele aften, men vågner 2-3 gange om natten og vi står som regel op ved 7 tiden.

Anmeld

2. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

EEEEEENDELIG kører putningen herhjemme  Runa puttes både dag og aften efter amning i sin seng, jeg tænder uroen og efter kort tid er der ro.

Hun sover fint hele aften, men vågner 2-3 gange om natten og vi står som regel op ved 7 tiden.

Stadigvæk? Skøøøønt

Anmeld

2. oktober 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Stadigvæk? Skøøøønt

Ja og nu er der ingen gråd!!!! Jubiiii

I eftermiddags havde vi gæster og Runa plejer ikke frivilligt at lægge sig til at sove når vi har gæster...den lille selskabspapegøje ...men der var ingen problemer...hun lagde sig bare til at sove

Anmeld

2. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi er velsignet med en dreng der fra 1 dag sov 7-9 timer hver nat uden skrigeri og mad. 

Nu er han 2 år + 1 mdr og sover 12-14 timer hver nat. 

Havde allerede inden han kom ud sagt at jeg ikke ville have at han skulle aktiveres i søvn altså vugges - mad - musik eller lign. Ingen time lang putte retual.

Så her bliver han blot lagt i seng - bliver puttet: siger tak for en herlig dag / jeg elsker dig / kan du nu sove godt og vi ses i morgen... Og selvfølgelig en del kys på pande og kind. Og det har vi gjort siden han var helt ny.

Tager jeg for lang tid hvisker han som regl; moar? den vej. Og pejer hen mod døren...

Anmeld

2. oktober 2010

millesofie

jeg har valgt : en sjænden gang

men jeg kan sagens lægge hende i barnevognen i løbet af dagen det er kun om aftenen den er gal, men jeg tror jeg er ved at have styr på det

Anmeld

2. oktober 2010

Koen.

Mor til Frederic skriver:

Vi er velsignet med en dreng der fra 1 dag sov 7-9 timer hver nat uden skrigeri og mad. 

Nu er han 2 år + 1 mdr og sover 12-14 timer hver nat. 

Havde allerede inden han kom ud sagt at jeg ikke ville have at han skulle aktiveres i søvn altså vugges - mad - musik eller lign. Ingen time lang putte retual.

Så her bliver han blot lagt i seng - bliver puttet: siger tak for en herlig dag / jeg elsker dig / kan du nu sove godt og vi ses i morgen... Og selvfølgelig en del kys på pande og kind. Og det har vi gjort siden han var helt ny.

Tager jeg for lang tid hvisker han som regl; moar? den vej. Og pejer hen mod døren...

Hvor en han sød

Anmeld

2. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

lillespurv20 skriver:

Hvor en han sød

Men mor vil bare så gerne lig give ham bare lige 5 kys mere, men nej..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.