Hvordan er dit forhold til din svigermor.....(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

Lullaby

BabyNilas skriver:

Efter du har fortalt du er gravid og efter du har født?

Jeg vil starte med at fortælle om min egen svigermor.

Jeg har verdens bedste svigermor, hun er så fantastisk, men efter vi fortalte at vi venter os er hun begyndt at blande sig meget. Hun har arbejdet som dagplejer i over 25 år og hun mener hun ved hvad der er bedst for os og vores baby. Hun ved da sikkert på mange punkter hvad hun snakker om men nu er det henholdsvis 13 og 33 år siden hun fik børn og der er altså sket meget siden.

En anden ting er at hun vil bestemme hvad vi skal købe til vores baby, og hvad vi ikke skal købe, men heldigvis er min mand ved at indse at hun går mig på nerverne.

Vi har været så heldige at vi kan låne en vugge af min mands moster, men efter min svigermors mening må vi ikke få vuggen hjem før jeg har født. Jeg aner ikke hvordan den ser ud eller noget som helst og får den ikke før jeg har født. Det samme med vores barnevogn, den må vi heller ikke hente før jeg har født. Jeg er simpelthen ved at gå ud af mint gode skin, Jeg har termin den 11 nov og vil bare geren snart have styr på det hele inden babyen kommer, men det skal jeg da love for hun sætter en stopper for.

Håber ikke jeg er den eneste som har det lidt svært med sin svigermor og jeg håber bestemt at det bliver bedre når jeg har født. Nå havde bare brug for at komme ud med det. Tak fordi du gad læse det

Jamen så tag dog ud og hent tingene? Kan slet ikke se problemet. Sig at jeg vil gerne have det hjem og klargøre det. Punktum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Jakob'sMor

Jeg vil også sige hent da tingene, jeg gør det samme når min termin nærmere sig :-) min svigermor blander sig også meget, nu skal vi husk dit og dat, det brugte hun jo. Men verden har jo ændret sig, det er 26 og 47 år siden hun fik børn.

Heldigvis er kæresten begyndt at sige fra og at det jo er os der bestemmer :-)

Håber det løser sig :-)

Anmeld

2. oktober 2010

9510

Jeg har en fantastisk svigermor(200km væk)

Nej hun er skøn og de blander sig aldrig i vores liv med ungerne,, hun har 40 års jubilæum som dagplejer næste år,, men hun har aldrig kommet med råd eller været slem til at blande sig, men jeg kan altid ringe til hende

Anmeld

2. oktober 2010

lucas<3

BabyNilas skriver:

Efter du har fortalt du er gravid og efter du har født?

Jeg vil starte med at fortælle om min egen svigermor.

Jeg har verdens bedste svigermor, hun er så fantastisk, men efter vi fortalte at vi venter os er hun begyndt at blande sig meget. Hun har arbejdet som dagplejer i over 25 år og hun mener hun ved hvad der er bedst for os og vores baby. Hun ved da sikkert på mange punkter hvad hun snakker om men nu er det henholdsvis 13 og 33 år siden hun fik børn og der er altså sket meget siden.

En anden ting er at hun vil bestemme hvad vi skal købe til vores baby, og hvad vi ikke skal købe, men heldigvis er min mand ved at indse at hun går mig på nerverne.

Vi har været så heldige at vi kan låne en vugge af min mands moster, men efter min svigermors mening må vi ikke få vuggen hjem før jeg har født. Jeg aner ikke hvordan den ser ud eller noget som helst og får den ikke før jeg har født. Det samme med vores barnevogn, den må vi heller ikke hente før jeg har født. Jeg er simpelthen ved at gå ud af mint gode skin, Jeg har termin den 11 nov og vil bare geren snart have styr på det hele inden babyen kommer, men det skal jeg da love for hun sætter en stopper for.

Håber ikke jeg er den eneste som har det lidt svært med sin svigermor og jeg håber bestemt at det bliver bedre når jeg har født. Nå havde bare brug for at komme ud med det. Tak fordi du gad læse det

min svigermor var virkelig sød ind til jeg for fødte, hun glædet sig til jeg fødte. men det er som om efter jeg har født at det er hende der har fået et barn for alt skal gå efter hendes hovede. det er som om alt det jeg gør ikke er godt nok, hvis jeg ammer bettemand sidder hun og ned stiger mig hver 5 min, det er rigtig træls.

nu skal vi ha barnedåb på søndag vi skal holde det ude ved min kærestes fars moster, og hun har bestet det skal være runde border, ja det er virkelig noget hø når man kan side 6 ved hver bord og 4 a familien kan ikke enes. det havdet været nemmer hvis det var firkantetborder.

hov det blev lidt langt om min svigermor, men min svigermor kan bare pisse mig a.

håber at din svigermor ikk blander sig når du har født..

go weekend til dig..

Anmeld

2. oktober 2010

Kildebakken

Jeg har en utrolig sød svigermor, som har stor forståelse for at hun ikke skal blande sig, også selvom hun har arbejdet som sundhedsplejeske. Min mand tog snakken med dem sidst de var på besøg - og sagde på en meget sød måde at vi gerne ville have råd og hjælp, men også ville forbeholde os retten til at sige nej tak. Tilgengæld sørger vi altid for at der er nogle få ting de kan hjælpe os med, hvis de har lyst, som vi selv beder dem om, så føler man sig mindre bestemt over.

Med min mor kan det faktisk være lidt sværere, da Isak bliver hendes første barnebarn. Hun ved godt at hun ikke skal blande sig, men glemmer det nogengange af bar glæde over at skulle være mormor. Jeg har nu haft kvalme og kastet op stort set hver dag i hele min graviditet ( er i uge 27) og fortæller hende at det virker uendeligt og jeg er bange for at jeg også er afkræftet, når den lille kommer. Hendes kommentar: "så kommer jeg bare over og tager mig af ham"..... "nej, for det er jo det jeg er bange for, altså at jeg ikke selv får det gode bånd til ham" - ja det ku hun så også godt se, men hun er bare så ivrig og det kan godt virke lidt invaderende. 

Tror i hvert fald det er vigtigt at kommunikere rigtig grundigt omkring det ene og det andet. Og sige lige ud at I gerne vil have hjælp til barnedåb eller indkøb af specifikke ting, men kun med det og det - således at de føler sig velkomne og inddraget, samtidig med at I har styringen. Barnevogn og vugge er så vigtige ting, at dem ville jeg selv have styr på, men måske farmor kan hjælpe med at finde en uro, som er god at kigge på nedefra eller noget andet i den retning?

Kh

Anmeld

2. oktober 2010

maria_wlt

Jeg siger som flere andre også har sagt... HENT TINGENE...  Jeg synes ikke det kan passe at et andet menneske skal indirekte skal/kan bestemme hvad du skal...

Min svigermor blander sig ikke i noget som helst og det er jeg glad for, men hun havde heller ikke fået lov.. De er bedsteforældre ja, men så stopper det også der... 

Anmeld

2. oktober 2010

Gustavsmor

Jeg har den bedste svigermor jeg kan forestille mig. Hun er bare fantastisk. Har kun positivt at berette....hun blander sig ikke i noget med børnene overhovedet. Hun er bare en rigtig skøn og kærlig bedstemor for vores børn, og hun roser mig ofte for min rolle som mor. Det er dejligt!

Anmeld

2. oktober 2010

B&J

Mine svigerforælder skulle lige sluge at jeg var gravid sammen med deres søn nok fordi de ikke har haft kontakt med deres søn i 3 år men fik det igen...

og de elsker vores søn det ved jeg da og de er så søde men de siger altid vi bare kan købe brugte var og de forstår ikke vi nogle gange køber dyre nye ting til ham... syntes de er vildt søde men der er meget de bare ikke forstår desværre

Anmeld

2. oktober 2010

twinboys

Jeg har desværre ingen svigermor hun døde i 1999 hun nåede ikke opleve vores skønne drenge som kom til verden i 2003...

Jeg savner hende rigtig meget for hun VAR VERDENS BEDSTE SVIGERMOAR... Nu sidder hun på en stjerne og kigger ned til os...

Majbritt

Anmeld

2. oktober 2010

Mia&Allan

BabyNilas skriver:

Tak for krammet Det varmer

Ja jeg håber også han selv vil sige fra. Han er så småt begyndt på det og han bakker mig altid op når han kan se jeg bliver støt over det hun siger. Så jeg krydser fingre for det løser sig snart.

Håber det bedste for dig...

For her i huset er min mand den type der intet siger, desværre..

Så ja det endte jo så i at vi stort set ikke ser hans mor mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.