Hvordan er dit forhold til din svigermor.....(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

BabyNilas

Efter du har fortalt du er gravid og efter du har født?

Jeg vil starte med at fortælle om min egen svigermor.

Jeg har verdens bedste svigermor, hun er så fantastisk, men efter vi fortalte at vi venter os er hun begyndt at blande sig meget. Hun har arbejdet som dagplejer i over 25 år og hun mener hun ved hvad der er bedst for os og vores baby. Hun ved da sikkert på mange punkter hvad hun snakker om men nu er det henholdsvis 13 og 33 år siden hun fik børn og der er altså sket meget siden.

En anden ting er at hun vil bestemme hvad vi skal købe til vores baby, og hvad vi ikke skal købe, men heldigvis er min mand ved at indse at hun går mig på nerverne.

Vi har været så heldige at vi kan låne en vugge af min mands moster, men efter min svigermors mening må vi ikke få vuggen hjem før jeg har født. Jeg aner ikke hvordan den ser ud eller noget som helst og får den ikke før jeg har født. Det samme med vores barnevogn, den må vi heller ikke hente før jeg har født. Jeg er simpelthen ved at gå ud af mint gode skin, Jeg har termin den 11 nov og vil bare geren snart have styr på det hele inden babyen kommer, men det skal jeg da love for hun sætter en stopper for.

Håber ikke jeg er den eneste som har det lidt svært med sin svigermor og jeg håber bestemt at det bliver bedre når jeg har født. Nå havde bare brug for at komme ud med det. Tak fordi du gad læse det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

TbCp

Min svigermor er skøn!

Hun ved hvornår hun skal/kan tillade sig at blande sig og hvornår hun ikke skal.
Jeg har aldrig haft oplevelsen af at hun følte at hun "vidste bedre".

Hun er en skøn skøn kvinde!!!

Anmeld

1. oktober 2010

BabyNilas

TbCp skriver:

Min svigermor er skøn!

Hun ved hvornår hun skal/kan tillade sig at blande sig og hvornår hun ikke skal.
Jeg har aldrig haft oplevelsen af at hun følte at hun "vidste bedre".

Hun er en skøn skøn kvinde!!!

Sådan havde jeg det også med min lige indtil vi fortalte jeg er gravid, og det gør mig lidt ked af det, så jeg håber bare det bliver godt igen

Anmeld

1. oktober 2010

TbCp

BabyNilas skriver:

Sådan havde jeg det også med min lige indtil vi fortalte jeg er gravid, og det gør mig lidt ked af det, så jeg håber bare det bliver godt igen

Ja det håber jeg også for jer!

Det er nu rarest når man kan kommer overens og ikke være irriteret på mennesker man er i familie med

Anmeld

1. oktober 2010

AnneBJ

Hej med dig,

Jeg har verdens bedste svigermor og -far! De blev så glade for graviditeten men blander sig også meget. Det synes jeg nu generelt at alle gør - det er som om, graviditeter er alle-mands-eje.

Du/I er nok nødt til at øve Jer i at sige fra hvis I føler jeres grænser bliver overtrådt. Det vil jo ikke kun være inden barnet bliver født, men også når det er kommet til verden.

Herhjemme forsøger vi at tage imod nogle at de ting hver vores svigerfamilie siger, men vi taler også sammen herhjemme, så vi er enige om hvornår vi siger fra, hvornår vi tier stille og samtykker.. Man skal vælge sine kampe med omhu,men nogle kampe må man godt tage.

Det er nemt for mig at sige, for mine svigerforældre kan godt klare at få at vide hvis vi vil gøre tingene på vores måde...

Pøj pøj

Anmeld

1. oktober 2010

Mia&Allan

Først et til dig...

Her er det præcis det samme, eller ja det var det indtil jeg fik nok og sagde fra.. Det har så desværre resulteret i at jeg nu har en meget fornærmet svigermor som nærmest ikke vil komme her og hun spørger ikke til noget mere...

Håber din mand vil sige fra overfor hans mor, ellers er du nødt til selv at gøre det... Det er bare oftest den bedste reaktion man får hvis det er deres egne børn og ikke svigerbørnene som siger fra

Anmeld

1. oktober 2010

BabyNilas

TbCp skriver:

Ja det håber jeg også for jer!

Det er nu rarest når man kan kommer overens og ikke være irriteret på mennesker man er i familie med

Lige præcis. Man kan ikke selv vælge sin familie men det er bare bedst når man kan sammen

Anmeld

1. oktober 2010

BabyNilas

AnneBJ skriver:

Hej med dig,

Jeg har verdens bedste svigermor og -far! De blev så glade for graviditeten men blander sig også meget. Det synes jeg nu generelt at alle gør - det er som om, graviditeter er alle-mands-eje.

Du/I er nok nødt til at øve Jer i at sige fra hvis I føler jeres grænser bliver overtrådt. Det vil jo ikke kun være inden barnet bliver født, men også når det er kommet til verden.

Herhjemme forsøger vi at tage imod nogle at de ting hver vores svigerfamilie siger, men vi taler også sammen herhjemme, så vi er enige om hvornår vi siger fra, hvornår vi tier stille og samtykker.. Man skal vælge sine kampe med omhu,men nogle kampe må man godt tage.

Det er nemt for mig at sige, for mine svigerforældre kan godt klare at få at vide hvis vi vil gøre tingene på vores måde...

Pøj pøj

Min mand er heldigvis vågnet meget op og vi snakker også meget om det og vi er meget enige på mange punkter. Så han er begyndt at tage nogle diskutioner med hende så jeg håber på det bedste og jeg ved hun glæder sig vildt meget til at blive farmor.

Anmeld

1. oktober 2010

AnneBJ

BabyNilas skriver:

Min mand er heldigvis vågnet meget op og vi snakker også meget om det og vi er meget enige på mange punkter. Så han er begyndt at tage nogle diskutioner med hende så jeg håber på det bedste og jeg ved hun glæder sig vildt meget til at blive farmor.

Anmeld

1. oktober 2010

BabyNilas

Mia&Tonny skriver:

Først et til dig...

Her er det præcis det samme, eller ja det var det indtil jeg fik nok og sagde fra.. Det har så desværre resulteret i at jeg nu har en meget fornærmet svigermor som nærmest ikke vil komme her og hun spørger ikke til noget mere...

Håber din mand vil sige fra overfor hans mor, ellers er du nødt til selv at gøre det... Det er bare oftest den bedste reaktion man får hvis det er deres egne børn og ikke svigerbørnene som siger fra

Tak for krammet Det varmer

Ja jeg håber også han selv vil sige fra. Han er så småt begyndt på det og han bakker mig altid op når han kan se jeg bliver støt over det hun siger. Så jeg krydser fingre for det løser sig snart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.