Kartofler på en anden måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Tjuhl skriver:

jeg kan overhovedet ikke lide danablue ost ellers, så det kan man sagtens

opskriften er:

du pakker ti babykartofler/nye kartofler i madpapir. Sammen med kartoflerne lægger du en lille klat smør på hver kartoffel og smuldrer en god portion danablue (sct. Clemen fra netto er rigtig god til formålet, for den er ikke så salt) udover kartoflerne og så salt og peber og så pak madpapiret rundt om. pak dem i pakker af ti, så blir det bedst fordelt. og så skal de have 50 min ved 180-200 grader og derefter ti minutter på eftervarmen. Du kan evt give dem en tur under grillen, hvis osten ikke er blevet lidt sprød (det gør den ikke i min søsters ovn af uransagelige årsager). og så pakker du dem bare ud og hælder dem over i et fad og spiser bon appetit!

MUMS, det må jeg lave søndag tror jeg   Tak søde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg hader skimmel ost!

men når den har været i ovn med kartofler så synger englene

Det lyder skisme godt. Så bliver manden lykkelig fordi jeg laver noget med skimmelost. 

Anmeld

1. oktober 2010

<3

I tynde både med rosmarin og olie eller hasselback(staves?) kartofler

Anmeld

1. oktober 2010

louise8723

B&J skriver:

Skær dem i både eller bare halve olie salt hvidløg også i både ummm også kryderrier på namme namme

HVis du så lige tilføjer en omgang rød peberfrugt i strimler så blir de ekstra gode..! super kombination!!

Anmeld

1. oktober 2010

Diana...

del en kartoffel i 2 på med olie, paprika og salt også i ovnen. Eller små runde kartofler koges så på panden med salt og timian på. 

Anmeld

1. oktober 2010

B&J

louise4060 skriver:

HVis du så lige tilføjer en omgang rød peberfrugt i strimler så blir de ekstra gode..! super kombination!!

det lyder super lækkert det må jeg prøve næste gang

Anmeld

1. oktober 2010

misslea

Line&Liam skriver:

Vi skal have okse steaks i aften, og jeg GIDER bare ikke have KOGTE kartofler igen! Omvendt så hader jeg f.eks. FLØDEkartofler!

Men man må da kunne lave kartofler i fad, i ovnen med noget andet lækkert at simre i, så ikke de bliver tøre, ala ovnbagte tofler??

Nogen med en KANON opskrift på tofler

Uuhh der er mange gode foreslag kan jeg se....

Jeg har haft mega kartoffel-crawing under min graviditet, så jeg er ved at være mester i kartofler på ALLE mulige måder.... - de fleste er dog allerede nævn... hhehe

men hvad med kartoffel-timbaler?

Altså.... revet kartoffel, tilsat lidt madlavningsfløde, revet ost, hvidløg, salt, peber og en anelse olie..... rør det godt sammen og put det i små forme (man kan få nogle engangs-nogle i de fleste store supermarkeder)....  - det smager super godt!!

lea

Anmeld

2. oktober 2010

FrkT

Noget der er super lækkert (men måske du ikke kan lide det, når du ikke er til flødekartofler?), det er hvis du skræller kartoflerne og skærer dem i skiver og kommer dem i et ildfast fad og så de der spinat"klumper" sammen med, ca. 60% kartofler og 40% spinat. Og så krydder det med salt og feber og så fløde henover.... og så i ovnen. Det er godt nok lidt álà flødekartofler, men med et ekstra kick og ikke helt så tungt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.