Kartofler på en anden måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Dorthe1986

B&J skriver:

Skær dem i både eller bare halve olie salt hvidløg også i både ummm også kryderrier på namme namme

Jeg skulle lige til at foreslå den halverede udgave mums

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Mumto3

Maja88 skriver:

vi plejer enten at skrælle dem eller bare skubbe dem. og så bare skære i skiver og båede... bagefter vender jeg dem i lidt olie- salt og ønsket krydderi.

¨på en bageplade og så i ovnen til de er færdige... ca 40 min ved 200 grader.

Det gør vi også næsten altid når vi skal have kartofler, dog giver vi dem kun 20-30 min på 200 grader

Anmeld

1. oktober 2010

Maja88

Mumto3 skriver:

Det gør vi også næsten altid når vi skal have kartofler, dog giver vi dem kun 20-30 min på 200 grader

ja men der er jo forskel på ovne og hvordan man vil have dem,

men jeg har sådan en plade hvor fedtet ryger fra så tror de derfor tager lidt længere tid

Anmeld

1. oktober 2010

B&J

Dorthe1986 skriver:

Jeg skulle lige til at foreslå den halverede udgave mums

Nemlig eller bagtekartofler er også lækkert

Anmeld

1. oktober 2010

Mumto3

Maja88 skriver:

ja men der er jo forskel på ovne og hvordan man vil have dem,

men jeg har sådan en plade hvor fedtet ryger fra så tror de derfor tager lidt længere tid

Ja, vores ligge og steger i fedtet, så de bliver sådan lidt lige som pomfritter.

Anmeld

1. oktober 2010

qp

SUNDT ALTERNATIV

Kog en masse kartofler, mos dem i grove stykker og put dem ned i et ovnfast fad hvorefter du rører 1/2 L creme fraize (staves) sammen med kartoflerne og tilsætter salt og peber  (ca 30 min i ovnen) - seeee déééét er lækkert!!

Det kan bruges som en slags luxus bagt kartoffelmos til evt røde bøffer med en lækker sauce eller bare med pølser og ketchup.... mums

Anmeld

1. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

qp skriver:

SUNDT ALTERNATIV

Kog en masse kartofler, mos dem i grove stykker og put dem ned i et ovnfast fad hvorefter du rører 1/2 L creme fraize (staves) sammen med kartoflerne og tilsætter salt og peber  (ca 30 min i ovnen) - seeee déééét er lækkert!!

Det kan bruges som en slags luxus bagt kartoffelmos til evt røde bøffer med en lækker sauce eller bare med pølser og ketchup.... mums

UH den prøver jeg i morgen tror jeg 

Anmeld

1. oktober 2010

oo

man kan også skære kartofler i både og lægge i et ovnfast fad med salt og olie over og give dem omkring fyrre minutter på 200 grader. Når de er færdige hakker du en frisk chili meget fint og drysser udover. Det smager HIMMELSK og slet ikke så stærkt som man kunne forestille sig

Anmeld

1. oktober 2010

L-Mortil3

EEEEJ alle de gode forslag, det er jo lige før det er til at leve med en gennembagt landmand igen, hvor kartofler og sovs bare hører til! For det kogte MØG rent ud sagt klarer jeg snart ikke mere

Anmeld

1. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er ret glad for glaskartofler som er langtidsstegt i en gryde med smør, evt. olie og krydderier. Det er dejlig nemt og skøønt til fisk, og så kan man jo lave en creme fraiche dressing dertil.

Ellers er jeg vil med kartofler som er bagt i fad, eller store bagekartofler, ovnen, som mange andre også nævner. 

Skal det være ekstra spændende, så kombiner det med gulerod og rødbede. Evt skåret i tern. MUMS siger jeg bare!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.