Eliza/lykke skriver:
Hej med dig -
Min pige er 4 mrd og 3 uger nu. Og hun har lige været igennem det, du beskriver. Jeg skrev et lang indlæg derinde.
Det er bare for meget, når baby er sådan. Man kan slet ingenting, og man kører ned på det.
Som det første ville jeg også mene, at du skal starte på grød. Men det er lidt svært, hvis baby ikke er udhvilet??? Så det jeg ville gøre, er at give vælling lige inden sengetid. Jeg ved godt, at man siger fra 6 mrd., men vores læge sagde, det er OK nu.
Hun spiser grød til frokost og til aftensmad. Hun får flaske om morgenen/eftermiddag og godnatbajer kl. 19.00. Jeg har lært, at hun kan være vågen i op til 2½ time, hvor jeg faktisk hele tiden leger med hende. Gerne svingture - hun bliver meget træt, og jeg kan lægge hende i barnevognen uden at vugge. Jeg siger bare godnat.
Hun sover ca. 1½ kl.9.30-11.00, hvor hun vågner efter sutten efter 45 min. Nogle gange sover hun videre, andre gange ikke - og så er dagen ødelagt.
Hun sover igen kl. 12.30-14-30, men ikke uden at vågne efter 45 min. Jeg har indøvet IKKE at vugge hende. Det er vigtigt for mig, fordi jeg ikke har tålmodighed til det. Og nu kan jeg endelig lægge hende uden de helt store problemer.
Fortæl noget mere om jeres hverdag - måske dukker der noget op, så jeg måske kan give dig nogle fif???
KRAMMER
Uha det må da trods alt være dejligt at der er en form for rytme. Det er der overhovedet ikke her. Det har der faktisk slet ikke været. Jo måske 2-3 uger i august måned, men så begyndte hun på det der med at skulle vågne 117 gange om natten og det virker som om at hun er sådan ret træt resten af dagen fordi hun ikke får udhvilet ordentligt om natten. Nogle gange er hun også bare lysvågen kl 02 om natten og så er det bare en kamp om at få hende til at sove igen.
Jeg kæmper virkelig med det grød, men hun gider det ikke. Det eneste jeg kan få i hende sådan lige nu er 2 tsk sveskemos og måske noget most banen. Og det er jo ikke ret meget. Og desuden er hun meget svær at blive klog på med flaske (hun får MME - har opgivet at amme hende fordi hun er så besværlig!). Hun kan nærmest skrige og skubbe flasken væk og vil bare igenting have, men så efter 5 min drikker hun 100 ml i løbet af ingen tid. Jeg har læst på de der MME pakninger at hun skal når hun er over 4 mdr drikke 140-250 ml pr. måltid og ca. 4-5 gange om dagen. Men min datter drikker nok 10-12 gange om dagen, altså som en nyfødt. Jeg kan ikke få hende til at drikke mere og så er det jo at hun skal have mælk noget oftere. Hvis jeg presser hende til at drikke mere efter hun har sagt fra, kaster hun det typisk op igen. Jeg synes hun er rigtig besværlig med mad angår og havde håbet der gik nemmere når hun fik fast føde, men det er bare ikke nemt at få i hende. Hun er åbenbart meget fintspisende.
Og mht hende søvn, så får hun typisk en sidste lille tår mælk, mens hun ligger i barnevognen og så sutten, men hun falder først til ro når jeg har gået lidt med hende. Synes heller ikke jeg bestiller andet end at gå med hende. og så falder hun måske i søvn og så kan jeg lige nå at vaske flasker af, rydde væk i køkkenet, tømme blespand osv og så sætte mig med en tår kaffe og skal til at slappe af, så vågner hun, og så mig ud og gå igen. Vejer også 5 kg mindre end før jeg blev gravid og er ellers ikke overvægting. Det er da så at familien siger at jeg skal passe på at jeg ikke taber mig mere, men jeg gør jo intet for det, jeg passer bare min datter, som bare hunser rundt med mig.
Suk jeg bliver sgu noget deprimeret når man er i mødregruppe og alle de andre mødre har overskud til det ene og det andet fordi deres børn sover fra 7 aften til 7 morgen og desuden liger tager en lur på 3 timer om formiddagen og 3 timer om aftermiddagen...
Suk begynder at tænke om det er mig der gør noget forkert eller om jeg bare har en meget krævende datter.
Jeg er glad for hende, men hold kæft det er hårdt. Tør slet ikke tænke på hvis jeg havde fået tvillinger, så var jeg da faldet om for længst...
Undskyld det blev lidt langt, men det var rart at komme af med...