Karoline skriver:
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk
Nogle mødre synes, at det er for brutalt at klippe navlestrengen lige efter fødslen. De lader barnet beholde den ”på” og bærer moderkagen med sig i en skål eller taske i op til en uge.
En ny dille fra USA er efterhånden også er kommet til Danmark: Lotusfødsel.
En lotusfødsel går ud på, at når babyen er født, undlader man at klippe navlestrengen over og bevarer baby, navlestreng og moderkage sammenhængende, indtil navlestrengen tørrer ind og falder af af sig selv. Det sker efter 3-7 dage.
Læs mere her »

Det var sq da ulækkert..og sikke noget pjat!!!
Intet dyr i naturen lader sin unge gå rundt med moderkagen slæbende efter sig. Enten knækker den i "udfaldet" fra moderen, hvis hun som mange firbenede står op og føder, eller også bider moderen den over lige så snart den er holdt op med at pulsere.
Så af med den og ud.
Jeg har iøvrigt selv altid synes, at sådan en moderkage var ekstremt ulækker, og har aldrig kunnet se noget facinerende ved at skulle se den eller beundre "hulen" som barnet har ligget i.
Jeg så den pligtstro første gang, men de andre gange har jeg frabedt mig "fornøjelsen". Har man set en, har man set dem alle.
Da jeg havde fået Nickolai, kom de ud med den liggende oven på den varmekasse han lå i, og de billeder min mand har taget, kan man lige så tydeligt se den ulækre røde klump i en plastikpose, der ligger oven på ham...det har bare ødelagt de billeder for mig totalt.
De kom ved gud også anstigende med posen, da jeg kom op til overfladen efter kejsersnittet og spurgte, om jeg dog ikke ville se den.
Stadig lidt omtåget og temmelig dopet af morfinen (bliver altid lidt bramfri af morfin hehe) meddelte jeg, at jeg sq ikke havde brug for at se på rå lever på det tidspunkt. Så de skyndte sig heldigvis væk med den igen 
Og så tanken om at rende rundt med moderkagen i en skål 
Ulækkert og direkte uhygiejninsk. Bvadr!!

Kærligst
Sussie
Anmeld