hmmmm
jeg kan udmærket se at det giver mening at beholde navlestreng, baby og moderkage samlet indtil pulsation osv er helt afsluttet, som Marta Orbis forklarer, men som hun siger tager det ikke meget længere end 2 timer og derfra kan jeg ikke helt se logikken i at beholde det samlet. Jeg tænker også at det udelukker Far en hel del, og det er netop noget vi tænker meget over IKKE skal ske herhjemme. I langt de fleste tilfælde udelukkes Far jo naturligt pga fx amningen og pga barselsorlovsreglerne, og jeg synes da selv at det er rigtig ærgeligt at finde på flere grunde til, at han egentlig bare kan stå henne i hjørnet og være tilskuer imens mor og barn knytter tætte og stærke bånd.
Herhjemme har vi en baby der allerede reagerer kraftigt på sin fars stemme, og jeg håber (og det gør Søren også) at de kan knytte ligeså tætte bånd fra start som jeg og baby kan.
En lotusfødsel ville ikke komme på tale herhjemme, simpelthen fordi jeg ikke kan se logikken i det, når moderkage og navlestreng er døde elementer efter de der 2 timers tid. Men jeg kan snildt sætte mig ind i, at man vil vente med at klippe forbindelsen til efter de timer er gået!
Anmeld