Hjælp..Hvordan håndtere jeg lige det her rigtigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

Mille83

Mathilde skriver:

Okay ja så er der lidt tid endnu Jeg håber i får en lige så forstående og kompetent dagplejemor som vi har. Det er bare SÅ vigtigt!

Ja det kan jeg forstille mig det er....Så håber og krydser  Men er helt sikker på at vuggestuen nu er udelukket....Øv æv.....

Men det skal jo være det bedste for Nicoline og ikke det bedste for os...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Mathilde

Mille83 skriver:

Ja det kan jeg forstille mig det er....Så håber og krydser  Men er helt sikker på at vuggestuen nu er udelukket....Øv æv.....

Men det skal jo være det bedste for Nicoline og ikke det bedste for os...

Den eneste ulempe ved dp er, at hvis dp er syg eller har ferie, bliver barnet sendt i gæstepleje ved en fremmed. Jeg bliver dog hjemme ved Celina, så hun ikke skal udsættes for det endnu!

Anmeld

30. september 2010

Mille83

Mathilde skriver:

Den eneste ulempe ved dp er, at hvis dp er syg eller har ferie, bliver barnet sendt i gæstepleje ved en fremmed. Jeg bliver dog hjemme ved Celina, så hun ikke skal udsættes for det endnu!

Lyder som en god idé, hvis man nu kan blive hjemme....

Åhhh håber virkelig det går over, men tvivler på det  Vores sundhedsplejerske sagde at vi må acceptere at det er sådan hun er og ligge vores dag efter det, men det er bare hårdt at man ikke kan tage nogen steder........

Men nu har vi været hjemme hele dagen idag også er hun bare SÅ nem  Så det er det bedste ligenu

Anmeld

30. september 2010

Nok20

Phy, det lyder ikke nemt. Jeg ville lytte til din datter, og indrette mig lidt efter, hvad kun kan overkomme ... og så tage den derfra. Måske har hun brug for mere tid? Måske skal hun vænnes til nyt lidt ad gangen?

Anmeld

30. september 2010

Nok20

Måske kan i skiftes lidt til at komme ud af huset, mens den anden bliver hjemme og passer jeres datter. Så man kommer ud og får ny energi uden at stresse over, om hun kan klare det?

Anmeld

30. september 2010

Mille83

Nok20 skriver:

Måske kan i skiftes lidt til at komme ud af huset, mens den anden bliver hjemme og passer jeres datter. Så man kommer ud og får ny energi uden at stresse over, om hun kan klare det?

Det er vi også begyndt på, ellers gror vi fast herhjemme, det er bare ikke sjovt at vi som par så heller ikke kan se hinanden....

Anmeld

30. september 2010

2721

Mille83 skriver:

Nicoline er nu ca 4 1/2 md.

Har snakket med SP her til morgen, da hun får flere og flere hys anfald når vi er nogle steder, i mandags var det så slemt at en anden SP kommenterede det da jeg var nød til og afskærme hende fuldstændigt (vi var til SP møde) ellers var hun blevet mere hidsig. Også er hun slet ikke til og stoppe igen.

Hun har altid været bange for nye ting og er ikke god til og være andre steder end herhjemme, jeg prøver så vidt muligt og komme ud med hende, men det er bare så svært når hun er sådan en lille forsigtig en. - min egen nervøsitet for hvornår hun får et anfald forhindrer mig selvfølgelig også...

Jeg ved dagen ender med et kæmpe anfald(når der er sket noget nyt) og jeg kan snart ikke overskue det mere.

Føler selv jeg er helt låst fast herhjemme og er nød til og sige nej til rigtig mange ting, hvor alle andre jeg kender tager deres babyer med alle steder vel og mærke uden problemer..

Det kan ikke lade sig gøre her, og slet ikke 2 ting på en dag, så koger hun helt over.

Nå men snakkede med SP imorges om hvad jeg skulle gøre, og hun snakkede om at hun var ekstra sensitiv, hun spurgte om nogen af os (forældre) havde været lige sådan, og det var jeg, jeg var ekstrem bange for alt. Så det mener hun at hun måske på en eller anden måde har arvet.

Men så er det jeg tænker, der må være andre med sensitive børn og hvordan får man dem lige ud af døren og hjem igen på en god måde? - i og med hun KUN er 4 mdr, så forstår hun jo ikke hvor vi skal hen, så kan ikke sige det, selvom jeg bruger ord som : hjem, lege, ude, osv så hun kan lære og forstå det.

Skal jeg bare bruge min barsel på og sidde indenfor og kukkelure, eller hvordan får jeg hende til og forstå det er en stor verden? Er træt af at skal afsærme hende hele tiden.

Nogen gode råd? og tak fordi i læste med så længe...

Ingen gode råd desværre, vil bare sige at du ikke er alene Jeg er også fuldstændigt muret inde herhjemme da vores den lille er lige sådan

Anmeld

30. september 2010

Mille83

2606peanut skriver:

Ingen gode råd desværre, vil bare sige at du ikke er alene Jeg er også fuldstændigt muret inde herhjemme da vores den lille er lige sådan

Åhh det er jeg ked af at høre.

Det er bare så hårdt og sidde indenfor de samme 4 vægge hele tiden......Heldigvis for baby.dk

Hvis du har nogle guldtricks må du sige til...

Anmeld

30. september 2010

Mumto3

Vores den første var også HSP barn og hold da kæft hvor brugte jeg meget energi på at prøve at 'tvinge ham til at være normal'!!! -og hvor var det bare synd for både ham og mig!!!

Vores liv blev MEGET lettere da jeg lærte at acceptere at han var HSP, og jeg kom i konkakt til andre forældre med HSP børn, og lærte at indrette vores liv på hans særlige behov.

Derudover er mit eneste konkrete råd: SLYNGE!!! der kan du have barnet med, samtidig med at det er totalt beskyttet for omverdenen. Jeg har brugt slyngen i mange år. Jeg startede desværre først på slyngen til mit HSP barn da han var 4 mdr, jeg skulle være starstet tidligere, det havde sparet os for mange frustationer, men altså det var en kæmpe lettelse da jeg først fik den i brug.

HPS børn har også nogle helt særlige egenskaber som er pragtfulde senere hen, men mens de er små trækker det tænder ud. Specielt fordi omverden slet ikke forstår barnet og ofte tror det er forældrens skyld. de tror at man er for overbeskyttende og dét er årsagen til at de slet ikke kan håndtere at der sker noget som helst eller møde andre mennesker.

Anmeld

30. september 2010

Mathilde

Mille83 skriver:

Lyder som en god idé, hvis man nu kan blive hjemme....

Åhhh håber virkelig det går over, men tvivler på det  Vores sundhedsplejerske sagde at vi må acceptere at det er sådan hun er og ligge vores dag efter det, men det er bare hårdt at man ikke kan tage nogen steder........

Men nu har vi været hjemme hele dagen idag også er hun bare SÅ nem  Så det er det bedste ligenu

Ja hun vil altid være sensitiv, men derfor kan det jo godt ændre sig og tingene kan sagtens blive nemmere. Det er det i hvert fald blevet for os Men ja, det handler om at indrette sit liv efter, at man har et krævende og meget følsomt barn uden at glemme sig selv og sit forhold....hvilket er en svær balance.

Dejligt at hun har været nem idag. Godt der også er gode dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.