Nicoline er nu ca 4 1/2 md.
Har snakket med SP her til morgen, da hun får flere og flere hys anfald når vi er nogle steder, i mandags var det så slemt at en anden SP kommenterede det da jeg var nød til og afskærme hende fuldstændigt (vi var til SP møde) ellers var hun blevet mere hidsig. Også er hun slet ikke til og stoppe igen.
Hun har altid været bange for nye ting og er ikke god til og være andre steder end herhjemme, jeg prøver så vidt muligt og komme ud med hende, men det er bare så svært når hun er sådan en lille forsigtig en. - min egen nervøsitet for hvornår hun får et anfald forhindrer mig selvfølgelig også...
Jeg ved dagen ender med et kæmpe anfald(når der er sket noget nyt) og jeg kan snart ikke overskue det mere.
Føler selv jeg er helt låst fast herhjemme og er nød til og sige nej til rigtig mange ting, hvor alle andre jeg kender tager deres babyer med alle steder vel og mærke uden problemer..
Det kan ikke lade sig gøre her, og slet ikke 2 ting på en dag, så koger hun helt over.
Nå men snakkede med SP imorges om hvad jeg skulle gøre, og hun snakkede om at hun var ekstra sensitiv, hun spurgte om nogen af os (forældre) havde været lige sådan, og det var jeg, jeg var ekstrem bange for alt. Så det mener hun at hun måske på en eller anden måde har arvet.
Men så er det jeg tænker, der må være andre med sensitive børn og hvordan får man dem lige ud af døren og hjem igen på en god måde?
- i og med hun KUN er 4 mdr, så forstår hun jo ikke hvor vi skal hen, så kan ikke sige det, selvom jeg bruger ord som : hjem, lege, ude, osv så hun kan lære og forstå det.
Skal jeg bare bruge min barsel på og sidde indenfor og kukkelure, eller hvordan får jeg hende til og forstå det er en stor verden? Er træt af at skal afsærme hende hele tiden.
Nogen gode råd? og tak fordi i læste med så længe...