Hjælp: Pco og sukkerbelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Thereseh

Dorthe1986 skriver:

Hej piger

Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig, men sagen er den at jeg spiser efter bogen spis dig gravid, så jeg får ikke sukker og hurtige kulhydrater. Det har så resulteret i at jeg endelig er blevet gravid

Men fordi mit stadig er for højt, vil min læge have mig til en sukkerbelastningstest når jeg når uge 25. Men det er jeg bare temmelig bekymret for. Hvordan vil min krop og den lille tage det hvis jeg lige pludselig skal indtage sukker/glucose - det er jo ligesom en chokkur... Er især bekymret fordi der i bogen står at det er vigtigt at holde kosten, også når man bliver gravid.

Kan jeg sige nej til at få det gjort? Jeg tænker de kan vel tjekke for sukkersyge på anden vis, ved at måle mit blodsukker løbende fx?

Det skal lige siges at i min familie er der ingen der fejler noget som helst og jeg selv har et kolesteroltal og et blodtryk der er perfekt og hver gang jeg har fået målt blodsukker har det altid lagt helt perfekt.

Håber nogen lige kan hjælpe mig med det her

Tillykke med graviditeten. Må jeg spørge hvor lang tid du spiste efter bogens principper, inden du blev gravid? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Dorthe1986

Theresee skriver:

Tillykke med graviditeten. Må jeg spørge hvor lang tid du spiste efter bogens principper, inden du blev gravid? 

Hejsa

Mange tak

Det tog 3 måneder og så var den der  Så jeg lovpriser den bog

Anmeld

14. oktober 2010

JustMe

Hende med maven :-) skriver:

Er det ikke noget med hvis man har født et stort barn sidst mener jeg :-)

Jeg læste det i graviditetsbogen fra lægen, men har selvfølgelig glemt det igen  Men kan dog huske, at jeg kun opfyldte første kriterie, som er diabetes i familien.

Anmeld

14. oktober 2010

JustMe

Thereseh skriver:

Nu er jeg ikke trådstarter, men har selv PCO og er blevet naturligt gravid, så tænkte mit svar måske også havde interesse.

Jeg har spist efter "Spis Dig Gravid" siden d. 7. juli og ægget blev befrugtet omkring d. 22. august, så 1½ måned blev det til før gevinst hér

Kvalmen gør så PCO-kost svær for tiden, men jeg vender stærkt tilbage

Anmeld

14. oktober 2010

tinasmor

JustMe skriver:

Nu er jeg ikke trådstarter, men har selv PCO og er blevet naturligt gravid, så tænkte mit svar måske også havde interesse.

Jeg har spist efter "Spis Dig Gravid" siden d. 7. juli og ægget blev befrugtet omkring d. 22. august, så 1½ måned blev det til før gevinst hér

Kvalmen gør så PCO-kost svær for tiden, men jeg vender stærkt tilbage

"problemet" er bare, at du højst sandsynligt var blevet gravid alligevel - med eller uden bog. Grunden til at den skulle virke på PCO patienter er pga stabiliteten af insulinen, noget de fleste raske piger ikke har problemer med.

Jeg har selv spist efter den i et halvt år, desværre uden held for mig.

Tillykke alle jer som er blevet gravide, det må være skøøønt

Anmeld

14. oktober 2010

JustMe

"problemet" er bare, at du højst sandsynligt var blevet gravid alligevel - med eller uden bog. Grunden til at den skulle virke på PCO patienter er pga stabiliteten af insulinen, noget de fleste raske piger ikke har problemer med.

Jeg har selv spist efter den i et halvt år, desværre uden held for mig.

Tillykke alle jer som er blevet gravide, det må være skøøønt

Jeg er jo netop heller ikke "rask", men derimod insulinresistent trods normalvægt. Om jeg var blevet gravid samtidig uden denne kost vides selvfølgelig ikke, men jeg kunne nu godt forestille mig, at det var det sidste skub, der skulle til

Uanset hvad er det en kost, jeg og mange andre desværre er nødt til at forholde sig til resten af livet, hvis jeg vil holde min insulinresistens og PCO i skak og undgå sukkersyge med tiden.

Anmeld

15. oktober 2010

tinasmor

JustMe skriver:

Jeg er jo netop heller ikke "rask", men derimod insulinresistent trods normalvægt. Om jeg var blevet gravid samtidig uden denne kost vides selvfølgelig ikke, men jeg kunne nu godt forestille mig, at det var det sidste skub, der skulle til

Uanset hvad er det en kost, jeg og mange andre desværre er nødt til at forholde sig til resten af livet, hvis jeg vil holde min insulinresistens og PCO i skak og undgå sukkersyge med tiden.

Nåhh, det vidst jeg ikke. Det er jeg ked af at høre

Synes det er SÅ svært at holde sig til PCO venligt mad

Anmeld

15. oktober 2010

82Miraklet

Dorthe1986 skriver:

Tusind tak for dit svar! Men jeg opfylder kun et kriterie og det er mit BMI

Jeg har skiftet læge her i dag, til en jeg kommunikere lidt bedre med og som er noget mere kompetent Så håber det hjælper

2 kriterier... Bmi og din Pco....

Anmeld

15. oktober 2010

JustMe

tinasmor skriver:

Nåhh, det vidst jeg ikke. Det er jeg ked af at høre

Synes det er SÅ svært at holde sig til PCO venligt mad

Det synes jeg bestemt også...elsker næsten alt PCO-forbudt mad

Anmeld

19. oktober 2010

Dorthe1986

Maria82 skriver:

2 kriterier... Bmi og din Pco....

Nåå ja... øv øv altså! Nå men må høre om de ikke kan gøre det på anden vis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.