I tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Carina1977

den eneste x jeg har kontakt med, er min søns far. Jeg har altid cuttet kontakten til mine x´er, men det har nok også noget at gøre med, at det så ikke har været længerevarende forhold (alt fra 6-9 mdr.) Min søns far var jeg sammen med i 5½ år, og vil da ikke kalde os for venner....vi er bare rigtig gode til at samarbejde omkring vores søn. tror ikke vi vil have kontakt længere den dag, hvor min søn er blevet så stor, at han stopper med samvær hos sin far.

Tror det er meget individuelt, hvor meget kontakt folk har til deres x´er. Nogen er ligesom mig, nogen snakker med deres x´er engang imellem, mens andre ligefrem har et meget venskabeligt forhold. tror det handler meget om hvordan forholdet sluttede, om man gik fra hinanden som venner. Men det at man er venner med sin x er jo ikke ensbetydende med at man er sin kæreste utro. Det er utroligt vigtigt at kunne stole på sin kæreste. Når kæresten slet ikke har givet dig grund til ikke at kunne stole på ham, så forstår jeg ikke at du vil bestemme om han snakker med hende. jeg vil bare råde dig til at passe på, for det er sådan noget her, der kan true et forhold.....mistillid kan ødelægge alt. Det er vigtigt at du stoler på din kæreste, stoler på at han elsker dig nok til ikke at ville forlade dig for hende. Pas på med ikke at overreagere, og pas på med ikke at sætte for mange grænser for din kæreste. Til sidst bliver han træt af det og så har alt hvad du gør den modsatte effekt.

det her er ikke en løftet pegefinger, men blot et godt råd til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

MortilAyah

Jeg kan sagtens forstå din frustration og usikkerhed. I min verden er der ikke plads til at være venner med ex' er. Og hvad skal han have hende i sit liv for? Fortid er vel fortid og nu satser han jo på dig. Når det nu er så svært for dig at leve med, synes jeg det er helt okay hun skal ud. Metoden kan så diskuteres, men du er lidt hormon-undskyldt

Håber det løser sig for dig

Anmeld

28. september 2010

klmf

Kuhr skriver:

som sagt, vi alle kan fortryde sine ord bagefter, og der er det desværre for sent, så HVIS man kunne ændre for fortiden... ja...

Hormonerne gør sin del af arbejdet vil jeg nu sige, det gør de i hvert fald i mit sted.. sådan kan det jo være så forskelligt, og derfor en god ide at lære at takle dem.

Det eneste hun beder om er noget opbakning

og jeg synes ikke at hun har brug for andet lige nu. hvis jeg skal være helt ærlig. og jeg synes nu at det ville være meget mærkeligt hvis jeg havde en kæreste som snakkede med sin eks, eller bare havde hendes tlf numre, hvad skulle han dog vruge det til når han nu "har" sluttet kontakten med hende.

det er da så nemt.

Man kan vel godt bakke op om hende ved at give ens syn på sagen og ikke  kun give hende ret i at kæresten skal gøre som hun synes. Kunne jo være hun fik et andet perspektiv på tingene...

Anmeld

28. september 2010

Mischa

lotchen skriver:

Man kan vel godt bakke op om hende ved at give ens syn på sagen og ikke  kun give hende ret i at kæresten skal gøre som hun synes. Kunne jo være hun fik et andet perspektiv på tingene...

Ikke rigtig, der er noget galt hvis man ligger og skriver med sin eks, og hvorfor skulle hun synes om det? kan godt forstå at hun har det som hun har det, eksen skred selv, så må eksen accepterer at hun skal holde sig væk, og kæresten burde slette hende, ved godt at han ikke kan slette minder, men det er hendes telefon nummer vi snakker om.

Anmeld

28. september 2010

Kildebakken

Jeg tror egentlig, det vil hjælpe dig at beslutte dig for at ex-kæresten ikke har nogen betydning mere. Det er forholdet og tilliden mellem jer som er den vigtigste. Når din kæreste lover at lade være med at kontakte exen, må du tro ham og lade være med at blande hende mere ind i det, det giver hende al for stor magt i dine tanker. Hvis han ikke svare hende, holder hun sku nok op med at skrive til ham. At slette hende på facebook virker lidt drastisk - der har han sikkert en del perifære bekendskaber, gamle klassekammerater etc. Det kommer dog lige an på om hun plastrer hans side fuld af kommentarer - så ville jeg nok også lige nævne det for ham. 

Du skal ikke slå dig selv i hovedet med at du har behov for at have ham for dig selv - det er jo en del af udviklingen, når man stifter familie, og ens tvivl på partneren er både farvet af jeres samspil og dine tidligere erfaringer - prøv evt. at identificere, hvor din usikkerhed kommer fra og tal med ham om det. Du skal jo beskytte jeres kommende barn på den bedste måde du kan.

I sidste ende handler dine følelser nok om at du holder meget af ham og det er jo kun smukt:-)

Om ex-kæresten kan det dog lige siges:

Hun lyder enten egoistisk, hvis hun ved hvilken effekt hendes sms svar har på trådstarters forhold tænker hun vist mest på sig selv, og ønsker ikke at hendes x-kæreste skal komme ordenligt videre. Mere sansynligt er det dog at hun bare er en smule ubegavet. OK - hun gik fra ham, men hun lyder ikke lige frem som et fund!

I sidste ende er det kun dig selv, der ved hvilke følelser i forhold til din kæreste, som er berettigede.

Håber I finder ud af at takle det på en god måde

Anmeld

28. september 2010

klmf

Kuhr skriver:

Ikke rigtig, der er noget galt hvis man ligger og skriver med sin eks, og hvorfor skulle hun synes om det? kan godt forstå at hun har det som hun har det, eksen skred selv, så må eksen accepterer at hun skal holde sig væk, og kæresten burde slette hende, ved godt at han ikke kan slette minder, men det er hendes telefon nummer vi snakker om.

Det er så din holdning til det og den deler jeg ikke. TS kan vel godt tåle at høre begge?

Anmeld

28. september 2010

Kildebakken

Hvis man slår sig selv for meget i hovedet med at man er jaloux - er det en selvforstærkende proces. Man bliver træt af sig selv, fordi jalousi er en forbudt følelse - og så bliver man endnu mere usikker på sig selv, netop fordi man er jaloux.

Lad være med at være ked af det du allerede har gjort - det var sunde      (omend lidt klodsede) reaktioner på jeres familieforøgelse og forhåbenligt vil det bringe dig og din kæreste tættere sammen, fordi du viser din kæreste, hvem du er og at du føler så stærkt for ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.