I tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Tystys14

SeptemberBaby skriver:

Åh, det er sådan en skrækkelig følelse. Den der jealousi!

Men altså, du må se, om ikke du kan tøjle det store grønne monster, for det er altså dig, som har problemet. Og ikke andre.

Jeg kan måske berolige dig med, at jeg selv er blevet helt af med mine grønne tanker med alderen. Ok, nu lyder det som om, jeg er tussegammel, men er altså KUN 29 . Ved ikke, hvor gammel du er? (Og nu må du ikke læse det som om, jeg kalder dig barnlig, det gør jeg dæleme IKKE) For mig skete der bare et eller andet ved 25-årsalderen. Fik en meget større selvstændighed.. Men det kan jo sagtens bare være mig, der først blev rigtig voksen så sent. Hehe.

Og nå ja, så er du selvfølgelig meget skrøbelig som gravid. Men tænk lige over, om du har lyst til at være sådan en mor, som farer i flint over far, hver gang han skal til fest/ud af døren/er sammen med kvindelige kollegaer/støder ind i sin eks osv. osv. osv. Det er der jo ingen, det gider eller kan holde til i længden.

Husk på, at din kæreste har givet dig en kæmpe kærlighedstilkendegivelse (den største efter min mening) ved at vælge at få et barn med dig. Jeg tror, du kan sove trygt om natten!

Se, om ikke du har mulighed for at få noget prof. hjælp. Jeg ved ikke selv, hvilken slags, der vil være bedst. Men det kan jo undersøges.

Læste forresten i ugebladet Søndag (OK, indrømmer det, jeg ER gammel) d. 30.08.10, et større tema om jalousi. Måske de har lagt det på nettet?

Held og lykke med det hele.

Og husk: Du er god nok! Endda bedre end det!

Tusind tak for rådet... jeg er kun 18 (muligvis lidt barnlig i min opførsel, skal jeg ikke kunne sige).

Han spurgte mig faktisk forleden, hvad jeg ville gøre hvis vi mødte hende eks´en, ved en fest hos nogle venner? og helt ærlig ved jeg det ikke... og det gør mig både trist og lidt nervøs.

Jeg hader mig selv for at have det som jeg har det, og tro mig jeg prøver af alle kræfter ikke at lade det gå mere ud over ham, end det allerede har gjort... desværre er det bare ikke det nemmeste i verden...

Som sagt troede jeg en eks ikke var en man fortsat dyrkede... men det kan jo så skyldes min mangel på erfaring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Mischa

Jeg forstår udemærket din fustration, og jeg accepterer det heller ikke selv, min mand måtte også slette alt hvad der hed eks kærester, og dem han havde haft noget seksuelt med, fra facebook og tlf. det gjorde han også med det samme, så det var meget nemt.

Det har intet af gøre med at du ikke stoler på ham, det handler bare om at hun ikke skal ligge og skrive søde beskeder til din kæreste, og sådan er det, og det er faktisk meget enkelt, sig at det går dig på og at du gerne vil se at det bliver fortid for ham, det er kun fair, da i er sammen og venter barn. der er ingen grund til at snakke med sine ekskærester. det kan ødelægge rigtig meget.

men en anden ting, så ville jeg ikke skrive sådan en mail,  at true hende med at gå fra ham, gør hende sikkert bare mere ivrig for at se om hun ikke kan få dig skubbet væk. hun nyder jo denne situation. og så må kan bare være mere konsekvent overfor hende. ellers må at få nyt nummer.

Håber virkelig at han er voksen nok til at komme videre og opfylde dit behov

held og lykke og tillykke med graviditeten.

Anmeld

28. september 2010

Frk. Himmelblå

Cho skriver:

Tusind tak for rådet... jeg er kun 18 (muligvis lidt barnlig i min opførsel, skal jeg ikke kunne sige).

Han spurgte mig faktisk forleden, hvad jeg ville gøre hvis vi mødte hende eks´en, ved en fest hos nogle venner? og helt ærlig ved jeg det ikke... og det gør mig både trist og lidt nervøs.

Jeg hader mig selv for at have det som jeg har det, og tro mig jeg prøver af alle kræfter ikke at lade det gå mere ud over ham, end det allerede har gjort... desværre er det bare ikke det nemmeste i verden...

Som sagt troede jeg en eks ikke var en man fortsat dyrkede... men det kan jo så skyldes min mangel på erfaring...

Selv takker.

Ved du hvad, jeg tror ski, det kan være en rigtig god idé for dig at møde hende eks'en. Er sikker på, du efterfølgende vil tænke: "Åh herregud, hvorfor har jeg spildt så meget krudt på hende! Hun er jo bare en person ligesom alle andre...."

Om en eks ikke er noget, "man" dyrker..  Tja, det ved jeg ikke. Altså tror ikke, man kan generalisere på det punkt. Jeg  kender ekspar, som er de fineste venner. Og jeg selv er venner med flere gamle flammer. Kender på den anden side også til forhold, hvor det er blevet forlangt, at den ene part skulle skille sig af med gamle feriebilleder mv. med ekskæreste. Som om man på den måde kan slette fortiden... DET synes jeg personligt er barnlig, men kan da godt forstå, at man ikke vil have dem rammet ind. Hvilket der vel heller ikke er nogen, som kunne finde på at gøre.

Er i øvrigt overbevist om, at din kærestes kontakt med eksen løber ret meget ud i sandet, når først I får jeres lille baby. - For så er der ski kun tid til de allervigtigste i omgangskredsen, - og det virker jo ikke som om, hun er en af dem. - Trods alt. 

Men igen: Tag den med ro (lettere sagt end gjort). I har noget fantastisk i vente som forældre, kærester, partnere. Det kan ingen ændre på!

Anmeld

28. september 2010

Tystys14

Kuhr skriver:

Jeg forstår udemærket din fustration, og jeg accepterer det heller ikke selv, min mand måtte også slette alt hvad der hed eks kærester, og dem han havde haft noget seksuelt med, fra facebook og tlf. det gjorde han også med det samme, så det var meget nemt.

Det har intet af gøre med at du ikke stoler på ham, det handler bare om at hun ikke skal ligge og skrive søde beskeder til din kæreste, og sådan er det, og det er faktisk meget enkelt, sig at det går dig på og at du gerne vil se at det bliver fortid for ham, det er kun fair, da i er sammen og venter barn. der er ingen grund til at snakke med sine ekskærester. det kan ødelægge rigtig meget.

men en anden ting, så ville jeg ikke skrive sådan en mail,  at true hende med at gå fra ham, gør hende sikkert bare mere ivrig for at se om hun ikke kan få dig skubbet væk. hun nyder jo denne situation. og så må kan bare være mere konsekvent overfor hende. ellers må at få nyt nummer.

Håber virkelig at han er voksen nok til at komme videre og opfylde dit behov

held og lykke og tillykke med graviditeten.

Tusind tak, det havde jeg brug for at høre, at man ikke er alene om at mene en eks er fortid og ikke nutid. Ja jeg giver gerne folk ret i at den besked jeg skev til hende, nok ikke er det smarteste jeg har gjort... men den er lidt svær at hive tilbage nu desværre... skrev den da jeg var mest fustreret  ikke så smart...

Jeg vil samtidig sige, at jeg kan ikke leve i et forhold hvor jeg hele tiden føler jeg skal kigge mig over skulderen, og passe på at eksen ikke pludselig får lyst til at få fat i ham igen, fordi han ikke vil kotte kontakten 100%...

Anmeld

28. september 2010

Mischa

Cho skriver:

Tusind tak, det havde jeg brug for at høre, at man ikke er alene om at mene en eks er fortid og ikke nutid. Ja jeg giver gerne folk ret i at den besked jeg skev til hende, nok ikke er det smarteste jeg har gjort... men den er lidt svær at hive tilbage nu desværre... skrev den da jeg var mest fustreret  ikke så smart...

Jeg vil samtidig sige, at jeg kan ikke leve i et forhold hvor jeg hele tiden føler jeg skal kigge mig over skulderen, og passe på at eksen ikke pludselig får lyst til at få fat i ham igen, fordi han ikke vil kotte kontakten 100%...

Hej igen

det må du  bare prøve forklare ham, om ik andet, så skære det ud i pap for ham

han må acceptere at det er sådan.

Ja vi alle gør noget underlige ting indimellem når vi er fustreret, prøv om du ikke kan finde ud af hvad der får dig til at slappe bedst af, og så tænke på noget HELT andet end problemerne når de hober sig op og du bliver sur og ked.

jeg selv lægger mig på sofaen og spiller Enya hihi, eller går en tur uden min mobil telefon, det hjælper mig mig, så når jeg at køle ned inden jeg eksplodere og det er altså nemt med alle de hormoner der fiser rundt i kroppen

knus.

Anmeld

28. september 2010

Tystys14

Ja hormoner er der nok af, det tør siges hihi... ja jeg burde nok se at finde en måde at koble helt af på. Og så få snakket tingne 100% igennem med ham, vil også gerne kunne være åben for at høre hvad han mener om det hele... vil også gerne høre ham hvordan han ville have det hvis det var mig der havde kontakt med en eks, som man havde været sammen med i godt og vel to år, og været glad for.

Nu må vi se, en ting er vi da helt sikre på. Vi glæder os begge til den lille kommer her den 25/2-2011  så det sidste jeg ønsker er at lade hende eksen komme imellem os...

Anmeld

28. september 2010

klmf

Hmm.... Jeg synes faktisk du er lige streng nok, hormoner eller ej...  Den mail med at hvis hun kontakter ham, så bliver han weekendfar, den synes jeg helt ærligt er for langt ude og for lav. Hvad er det for noget at true både hende og ham med? Hvis min kæreste skrev til min ex, at hvis han ikke lod være med at kontakte mig, så blev jeg single - så blev kæresten dæleme single først!

Di kæreste har gjort det du bad ham om, han har bedt hende om at de ikke skal snakke sammen mere. Han kan altså ikke viske hende helt ud af sit liv og slette minderne på harddisken....

Min egen personlige (og trælse) erfaring er, at det ofte er den der er jaloux og mistroisk, der ødelægger forholdet og ikke den anden part.

Ked af hvis du forventede et 'dumme svin, lede kælling svar', men det er sådan jeg tænker når jeg læser dit indlæg.

Håber meget at din jalousi kan blive mindre, så du kan nyde din kæreste og jeres fælles barn

Anmeld

28. september 2010

Tystys14

Tusind tak fordi i ville skrive jere meninger

Om jeg er lige enig med alle, vil jeg ikke påstå, men jeg sætter pris på alle svarne. Havde brug for at høre nogle meninger.

Vil smutte for nu, skal nå at have noget mad klar, inden han kommer hjem fra job.  Endnu engang tak for svarne.

Anmeld

28. september 2010

Mischa

lotchen skriver:

Hmm.... Jeg synes faktisk du er lige streng nok, hormoner eller ej...  Den mail med at hvis hun kontakter ham, så bliver han weekendfar, den synes jeg helt ærligt er for langt ude og for lav. Hvad er det for noget at true både hende og ham med? Hvis min kæreste skrev til min ex, at hvis han ikke lod være med at kontakte mig, så blev jeg single - så blev kæresten dæleme single først!

Di kæreste har gjort det du bad ham om, han har bedt hende om at de ikke skal snakke sammen mere. Han kan altså ikke viske hende helt ud af sit liv og slette minderne på harddisken....

Min egen personlige (og trælse) erfaring er, at det ofte er den der er jaloux og mistroisk, der ødelægger forholdet og ikke den anden part.

Ked af hvis du forventede et 'dumme svin, lede kælling svar', men det er sådan jeg tænker når jeg læser dit indlæg.

Håber meget at din jalousi kan blive mindre, så du kan nyde din kæreste og jeres fælles barn

som sagt, vi alle kan fortryde sine ord bagefter, og der er det desværre for sent, så HVIS man kunne ændre for fortiden... ja...

Hormonerne gør sin del af arbejdet vil jeg nu sige, det gør de i hvert fald i mit sted.. sådan kan det jo være så forskelligt, og derfor en god ide at lære at takle dem.

Det eneste hun beder om er noget opbakning

og jeg synes ikke at hun har brug for andet lige nu. hvis jeg skal være helt ærlig. og jeg synes nu at det ville være meget mærkeligt hvis jeg havde en kæreste som snakkede med sin eks, eller bare havde hendes tlf numre, hvad skulle han dog vruge det til når han nu "har" sluttet kontakten med hende.

det er da så nemt.

Anmeld

28. september 2010

Mischa

Cho skriver:

Ja hormoner er der nok af, det tør siges hihi... ja jeg burde nok se at finde en måde at koble helt af på. Og så få snakket tingne 100% igennem med ham, vil også gerne kunne være åben for at høre hvad han mener om det hele... vil også gerne høre ham hvordan han ville have det hvis det var mig der havde kontakt med en eks, som man havde været sammen med i godt og vel to år, og været glad for.

Nu må vi se, en ting er vi da helt sikre på. Vi glæder os begge til den lille kommer her den 25/2-2011  så det sidste jeg ønsker er at lade hende eksen komme imellem os...

Det lyder fornuftigt, husk at trække vejret dybt ;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.