Åh, det er sådan en skrækkelig følelse. Den der jealousi!
Men altså, du må se, om ikke du kan tøjle det store grønne monster, for det er altså dig, som har problemet. Og ikke andre.
Jeg kan måske berolige dig med, at jeg selv er blevet helt af med mine grønne tanker med alderen. Ok, nu lyder det som om, jeg er tussegammel, men er altså KUN 29
. Ved ikke, hvor gammel du er? (Og nu må du ikke læse det som om, jeg kalder dig barnlig, det gør jeg dæleme IKKE) For mig skete der bare et eller andet ved 25-årsalderen. Fik en meget større selvstændighed.. Men det kan jo sagtens bare være mig, der først blev rigtig voksen så sent. Hehe.
Og nå ja, så er du selvfølgelig meget skrøbelig som gravid. Men tænk lige over, om du har lyst til at være sådan en mor, som farer i flint over far, hver gang han skal til fest/ud af døren/er sammen med kvindelige kollegaer/støder ind i sin eks osv. osv. osv. Det er der jo ingen, det gider eller kan holde til i længden.
Husk på, at din kæreste har givet dig en kæmpe kærlighedstilkendegivelse (den største efter min mening) ved at vælge at få et barn med dig. Jeg tror, du kan sove trygt om natten!
Se, om ikke du har mulighed for at få noget prof. hjælp. Jeg ved ikke selv, hvilken slags, der vil være bedst. Men det kan jo undersøges.
Læste forresten i ugebladet Søndag (OK, indrømmer det, jeg ER gammel) d. 30.08.10, et større tema om jalousi. Måske de har lagt det på nettet?
Held og lykke med det hele.
Og husk: Du er god nok! Endda bedre end det!