Vaccation mod influenza, når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

AnneBJ

18januar/kats skriver:

Jeg er meget i tvivl.
Jeg spurgte min læge, da jeg var til kontrol, og han sagde også, at det var de retningslinjer der umiddelbart var stukket ud fra sundhedsstyrelsen..  (altså at man tilbyder vaccine til gravide i 2. og 3. trimester)
Og da jeg så spurgte hvad hans holdning var, sagde  han meget diplomatisk (og til irritation for mig) at det var som sagt, de retningslinjer der var stukket ud, hvorfor de i lægehuset måtte forholde sig dertil...
I samme åndedrag sagde han så - at det ikke var noget der lå dem stærk på sinde, hvorfor han ikke selv havde taget "vaccinationsemnet op"....
Men det var samme problematik, altså at man kun havde meget kortvarige studier, hvad angår bivirkninger og fostre.

???!!! Puhh... den er ikke helt til højrebenet, er den...

Jeg var til første jordemoder besøg idag, og spurgte hende.. Inden hun svarede mig fortalte jeg selv, at jeg gerne undgår den... Af de grunde der er nævnt i denne tråd (ikke fordi jeg er bange for stikket eller lignende).

Det sagde hun jeg kunne gøre med "ro i sindet" det var hende ikke magtpåliggende at gravide skulle vaccineres, det er ligeså meget ens egen indstilling der kan/skal afgøre det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Kats

Jeg var til første jordemoder besøg idag, og spurgte hende.. Inden hun svarede mig fortalte jeg selv, at jeg gerne undgår den... Af de grunde der er nævnt i denne tråd (ikke fordi jeg er bange for stikket eller lignende).

Det sagde hun jeg kunne gøre med "ro i sindet" det var hende ikke magtpåliggende at gravide skulle vaccineres, det er ligeså meget ens egen indstilling der kan/skal afgøre det...

Det var også min første indskydelse - ikke at modtage vaccinen...
Inden jeg tog til læge, snakkede vi frem og tilbage om vaccinen herhjemme... Og jeg anlagde derfor den strategi, at spørge hvad lægens holdning var og høre hans synspunkter, før jeg fremlagde mine egne...
Jeg er ikke skråsikker, men herhjemme hælder vi mest til ikke at blive vaccineret...
Det eneste der dog irriterer mig lidt er, at jeg læser på universitetet, hvor der færdes rigtig mange mennesker ..og selvom jeg praktisk talt kun er der 2 gange om ugen, så må det formodes, at der trods dørhåndtage, toiletter etc kan være forholdsvis stor smittekilde...  

Anmeld

4. oktober 2010

bagger26

Sidste år var jeg gravid i 2. & 3. trimester, der takkede jeg nej.. Pga ukendte bivirkninger osv.. Spurgte også min læge, og han ville ikke anbefalde den til mig, da han ikke syntes det var gennemtest nok til, at han kunne stå inde for det.

Min mor arbejder på Aalborg sygehus, hun spurgte de læger som hun kender til råds, om hvad de syntes, at jeg som gravid skulle gøre. De sagde alle, at de ikke ville råde mig til at få den, de mente også den var for usikker og ikke testet nok.

Men men det er jo næsten et år siden nu, så måske de har fundet noget nyt som kunne ændre min holdning, men har ikke lige tjekket op på evt nye oplysninger, så indtil videre er min holdning stadig nej..

Anmeld

4. oktober 2010

Papaya

bagger26 skriver:

Sidste år var jeg gravid i 2. & 3. trimester, der takkede jeg nej.. Pga ukendte bivirkninger osv.. Spurgte også min læge, og han ville ikke anbefalde den til mig, da han ikke syntes det var gennemtest nok til, at han kunne stå inde for det.

Min mor arbejder på Aalborg sygehus, hun spurgte de læger som hun kender til råds, om hvad de syntes, at jeg som gravid skulle gøre. De sagde alle, at de ikke ville råde mig til at få den, de mente også den var for usikker og ikke testet nok.

Men men det er jo næsten et år siden nu, så måske de har fundet noget nyt som kunne ændre min holdning, men har ikke lige tjekket op på evt nye oplysninger, så indtil videre er min holdning stadig nej..

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

FrøkenHedegaard skriver:

Min mor ringede i dag, og sagde at når jeg er i 2. eller 3. trimester kan jeg få en GRATIS vaccation mod ifluenza..

Ville DU tage imod dette tilbud?

Krams Rikke

Nej, jeg ville ikke...

Anmeld

6. oktober 2010

Fru.Mäes <3

Hvis nogen har interesse - kan man på denne side finde ud af hvor man kan få vaccationen..

www.stopinfluenza.dk

Krams Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.